מה יהיה עם הדו"ח...

timeless1

New member
מה באמת יקרה עם הדו"ח בסופו של דבר?

האם באמת יעשו עם המסקנות שלו משהו או שזה יהיה דו"ח בסדרת הדו"חות הבלתי נלאית שיש לנו, אשר אומרים שיפעלו לתיקון הליקויים שימצאו שם, אבל בפועל הוא יעלה אבק?
 
יהיה בדיוק מה שהיה עם דו"ח וינוגרד הישן.

הקימו תחתיו ועדה חדשה.
כ"כ עצוב. איך אפשר בכלל להתייחס ברצינות לדו"ח וינוגרד כאשר זה העומד בראש המהלך הזה, עמד בראש ועדה אחרת שבימים אלו ממש מטאטאים יפה יפה את מסקנותיה ומבטלים את התהליך שהחל בעקבות אותה ועדה.
 
סבלנות חבר'ה

למה צריך את כל הפסטיבל של לפני הגשת דו"ח וינוגרד? המדינה החליטה לתת לועדה לבדוק, הוועדה בדקה-אז נחכה בסבלנות עוד קצת עד שהוועדה תגיד בפומבי את דבריה, ואחר כך לאור הדברים שהם יגידו נפתח את עמדתנו בנוגע למלחמה בקיץ 2006. אנחנו נוטים לרתום את העגלה לפני הסוסים,ואז זה כבר לא משנה מה הוועדה אומרת כי אנחנו כבר הסקנו את כל הדברים ולא יכולים להקשיב באובייקטיביות לדו"ח. בסך הכל עוד כמה שעות....סבלנות חבר'ה.
 

j san

New member
בזבוז זמן.....בג"צ הוריד להם את הכנפיים

הוועדה מנועה מלהשתמש בכל הטלת אשמה ... אז למה היינו צריכים אותה....
 

אשרת

New member
זה לא ממש נכון..

הסינגוריה הצבאית [כמה מפתיע] נמצאת בכוננות על להגשת בג"צ.
 

אשרת

New member
השופט וינוגרד מגיש את הדו"ח לאולמרט וברק

על פני יותר מ-500 עמודים שוטחים חברי הוועדה - אליהו וינוגרד, רות גביזון, יחזקאל דרור, מנחם עינן וחיים נאדל - את השתלשלות מלחמת לבנון השנייה והשנים שקדמו לה, מאז נסוג צה"ל מדרום לבנון. אחרי אולמרט וברק, יוכל גם הציבור כולו לשמוע את מסקנות הוועדה, שמכנסת מסיבת עיתונאים בירושלים המושלגת
 
משפחה מגוייסת-אין ערכים בממשלה

ההחלטה לצאת למלחמה הייתה נכונה, אבל גיוס המילואים המאוחר, וההססנות בהחלטה. נכנסים, לא נכנסים,כן, לא, כל שינויי הפקודות, המשימות עקב הססנות מדינית, הפגיעה בדריכות, במתח המבצעי. בסוף יצאנו למבצע בידיעה מראש שלא נשלים אותו, לא הייתה דבקות במשימה. יצאנו לא השלמנו, עצרו אותנו באמצע וחזרנו. אולמרט קח אחריות על הססנותך וחוסר היכולת להחליט, התפטר!!!
 
הצבא, גם אם לא היה מוכן מספיק - היה נחוש.

והיה גיבוי מלא מהעם, העורף, שהסכים (בלית ברירה) לספוג קטיושות ולשבת במקלט בעבור סיכוי לחיים טובים יותר. ב1948 לא היינו מוכנים למלחמה ש-7 צבאות ערב פתחו נגדנו, אך היינו נחושים, ולא שמו לצבא הצעיר רגליים כל מיני אינטרסנטים בדרג המדיני שלנו ומי שמעליו, לגלגל את זה לפתחו של הצבא, הלוחמים, הקצינים עד רמת המג"ד ולהוציא אותם שעיר לעזאזל - שלא היו מאומנים מספיק בתרגילים אוגדתיים וכו' שלא היו/מספיק (הרי מישהו ישן על הגדר, לא?), או שלא היה להם מספיק ציוד בימ"חים) ושהשתמשו בהם בצורה הססנית עם פקודות סותרות - זה הכי קל. אך ההשלכות לכך יהיו חמורות, בהקשר המוטיבציה לבוא ולשרת בעתיד.
 

timeless1

New member
הוועדה דווקא שיבחה לחלוטין את חיילי המילואים

ואת הלוחצים האמיצים שלנו [פאק, אני נשמעת כמו ענבלי
], אבל כאשר אומרים שלצה"ל לא היה מענה לקטיושות, שההשיג הצבאי , איך נאמר, לא משהו שכל קצין שם הלך כמו בלון מנופח, ושיוצאים למלחמה לא מוכנים!!! , ללא ישיבות מטה ובצורה מאורגנת, אז האשמה היא גם על הצבא. אולמרט בתור ראש הממשלה נושא באחריות לכך גם כן, אבל להטיל רק על אולמרט את האשמה ולהתעלם מהתקלות של הצבא.... איך נאמר, לא ממש לענין. אגב, הביקורת לא היתה על אותם מג"דים, חיילים לוחמים הפשוטים. מי שחטף היו הדרגים הבכירים של הצבא- בוא נאמר מרמת האוגנדר ועד הרמטכ"ל.
 
למעלה