מה יותר חשוב, חברה טובה או טכנולוגיות חדשות?

מעיין1993

New member
יש לי הצעות משתי חברות שונות, שתיהן מציעות פיתוח full-stack, אני כרגע אתעלם מהתנאים והמשכורת (בוא נניח שזה אותו דבר), אני מנסה להחליט איפה לחתום אבל יש לי קצת התלבטות בגלל שלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות, ולא יודעת מה הכי טוב.

אחת מהן היא חברה לא ממש מוכרת, אין לי שום מידע אמין על איכות החברה\המוצר ומקצועיות האנשים וגם אחרי חיפוש קצר בlinkedIn ראיתי שאנשים לא מחזיקים בחברה הרבה זמן. אבל הטכנולוגיות חדשות ונחמדות (Node.js, Angular, RabbitMQ, AWS) ועובדים עם סביבת מיקרוסרבסים, הכל בענן.

והשניה היא חברה מוכרת ומאוד מוצלחת ויציבה, יש להם מלא כסף ומלא לקוחות ושם טוב, והם עובדים עם big-data, וגם קיבלתי חוות דעת של אנשים מבפנים שאמרו שממש טוב לעבוד שם.
אבל הטכנולוגיות פחות חדשות - אין מיקרוסרבסים, נראה שהמערכת יחסית legacy, הם אמרו שמתחילים לעבור לcloud ולהכניס טכנולוגיות וכלים חדשים, אבל לא ידוע כמה זמן זה יקח. והם עובדים בעיקר עם JAVA וגם ANGULAR.

יש לי נטייה לחברה היותר מוכרת למרות שהטכנולוגיות פחות חדשות, אבל אני מפחדת שבחברה הגדולה דברים זזים לאט, ושבזמן הזה הייתי צוברת ניסיון במיקרוסרבסים בטכנולוגיות שכנראה יותר חדשות ומבוקשות (כמה באמת חשוב לצבור ניסיון בסביבת מיקרוסרבסים?).

אני יודעת שיש עוד שיקולים בהחלטה, אבל אשמח לשמוע מה אתם חושבים על הסיטואציה, ותודה.
 

choo

Active member
עוד אופציה לבירור: נסי לברר אם באותה חברה "גדולה ויציבה" עובדים אנשים שהגיעו מחברות קטנות (ושנמצאים בחברה ה"גדולה ויציבה" לפחות שנה), ונסי לדבר עם מישהו או מישהי מהם לגבי החוויות שלהם בחברה הזו לעומת המקומות הקטנים הקודמים. אני חושב שזה יוכל לעזור לך להבין האם הם "יציבים ותקועים" או "יציבים ומתקדמים", ולקבל גם פרופורציה על הצורה שהם מתנהלים.

לגבי החברה הקטנה יותר - העובדה שאנשים לא מחזיקים מעמד היא לא סימן מוצלח למקום שאפשר ללמוד בו ולהנות בו. אין לזה קשר לגודל החברה - סימן כזה מהוה בעיה גם בחברה גדולה. זה פשוט יותר שכיח בחברות קטנות גרועות מאשר בחברות גדולות גרועות. את יכול גם להסתכל היכן עבדו האנשים שעובדם כרגע באותה חברה קטנה, ולאן עברו האנשים שעבדו שם בעבר - אולי זה ייתן אינדיקציה לגבי מדוע זה קורה.
 

BravoMan

Active member
זה נשמע כמו עניין של טעם - פעם בכמה זמן בא לך לדלג חברות.

אבל אציין רק שנשמע שבמקרה הראשון אין לך הרבה מידע.

את לא יודע איך הקוד בחברה הלא ידועה נראה, האם יש בכלל ממי ללמוד שם, וכו'.
בעוד שהחברה השנייה היא מקום די בטוח, כי את אפילו מכירה מישהו שעובד \ עבד שם ויכול באמת לספר לך על טיב העבודה.

עצם זה שחברה מתיימרת להשתמש בטכנולוגיות "עדכניות", לא באמת אומר שזה מקום ללמוד ולצבור ניסיון.
ייתכן שהם עובדים עקום, שאין שם אנשים חזקים טכנית, ועוד שלל בעיות אפשריות.
 

River2020

New member
שתי האופציות לא נשמעות קורצות.
הייתי מנסה לברר יותר לגבי החברה עם הטכנולוגיות החדשות, לשאול אנשים שעבדו / עובדים בחברה על התהליכים בחברה, רמת הקוד וכולי.
בכללי אני חושב שצוות, קבוצה חזקה, יותר חשובים מטכנולוגיות.
לא הייתי הולך לחברה שיש בה בלאגן ואין תהליכים מסודרים גם אם היו בה את הטכנולוגיות הכי מעניינות בעולם
 

קלייטון.ש

Well-known member
מיקרוסרביסים זו לא בדיוק "טכנולוגיה" ואין בה משהו במיוחד חדש. זה סתם רעיון, או גישה הנדסית - להתרשמותי לא טובה - על איך לארגן שרתים ואת העבודה שהם עושים. במקום לשים שרתים שיודעים כל אחד לעשות הכל (במסגרת היישום כולו), נותנים לכל שרת (או שירות שרץ בשרת) לעשות חלק קטן כלשהו מהעבודה. ומונים כל מיני יתרונות פילוסופיים לגישה זו, שאין בהם לא חידוש ולא חדשנות.
הרעיון אולי תופס כי מדברים עליו ואז כל מיני ארכיטקטים מנסים לבנות את היישום שלהם לפי העקרונות (המתפתחים) של מיקרוסרביסים. אם יש לך ניסיון בתחום אולי יהיה לך קל יותר למצוא עבודה בחברה ששולט בה ארכיטקט כזה. מצד שני אולי האופנה תתפוגג כשאנשים יבינו שלשיטה יש הרבה יותר חסרונות מיתרונות. בכל מקרה צריך לבדוק אם החברה בוחרת בגישה הזו כי היא אופנתית או כי היא באמת מתאימה ליישום.

AWS הם באמת חדשנים ויכול להיות טוב לצבור ניסיון בשירותים המתרבים שהם מפתחים ומציעים. השאלה היא עד כמה מקום העבודה פתוח ומאפשר ללמוד ולהתנסות איתם. אצלנו למשל מחזיקים שרתים ב-AWS אבל זהו. מתעלמים מההכרזות החדשות. אז להגיד "אנחנו עובדים עם AWS" לא בהכרח אומר משהו משמעותי מבחינת חדשנות.

אם מדברים ממש על חדשנות ב-WEB לדעתי היא נמצאת ביישומים שרצים באופן מלא בצד לקוח, עם מינימום עבודה בשרתים. להעביר כמה שיותר לוגיקה מהשרת ללקוח, בשאיפה להגיע ל-100%.
 

user32

Well-known member
מנהל
האמת שאני מאוד מזדהה עם הדברים שקלייטון כתב בתחילת התגובה. מיקרו סרביסים זו דרך גישה לארגון ופיבלוש תוכנה. זה הכל. במידה רבה אובר רייטד וסובלת משימוש מוגזם abuse. מישהו זוכר את SOA שהיה לפני כמה עשור בערך? אותו דבר בשם אחר.
AWS הוא אכן סביבה נפוצה ומשהו שכדאי להכיר אבל בסוף מדובר באוסף API. יש כאלה שמרימים מכונה באמזון ואומרים שהם "עובדים בAWS" ויש כאלה שמשתמשים ב100 ספריות AWS וגם אז לא תמיד בצורה נכונה. בכל מקרה, הערך של הנסיון לא גבוה במיוחד.
ההבדל העיקרי בין שתי המקומות שתיארת הוא דווקא בשפה: ג'אווה מול node. יש פה איזשהו עניין לדעתי למרות ששתיהן נפוצות וחזקות.

אני חושב שאחד הדרכים להעריך מקצועיות של מקום עבודה הוא לנסות לברר איזה אנשים עובדים שם ועד כמה הם חזקים. זה הפקטור המכריע ברכישת נסיון איכותי. לעבודה עם מקצוענים ואנשים ברמה גבוהה יש ערך מוסף הרבה יותר גבוה משימוש בספריה כזו או אחרת.
הדבר השני שכדאי לברר במיוחד לגבי החברה הגדולה זה עד כמה התפקיד והצוות המיועד עוסק בכתיבת קוד ופיתוח פרופר. צריך להזהר ממלכודות כמו: כלים פנימיים, בדיקות ואוטומציה, או פיתוחים שוליים ונישתיים.
 

rj222

New member
מסכים שתחלופה גבוהה יכולה להעיד על בעיה רצינית - גם מעביד היה חושב פעמיים אם לשכור עובד שהחליף הרבה משרות תוך זמן קצר.
ואכן שכיח יותר בחברות קטנות כיוון שחברות שמנוהלות בצורה גרועה בד"כ נשארות קטנות.
אם שתי המשרות נראות גרועות, יש גם אפשרות שלישית - להמשיך לחפש.
 
הנושא של מיקרוסרביסים תמיד מזכיר לי את הקומיקס הזה: https://m.xkcd.com/2044

במקום אחר (https://m.xkcd.com/1988) הוא מציין (באלט-טקסט): All services are microservices if you ignore most of their features

(סליחה שאין לי תגובה מועילה. מצטרף למגיבים הקודמים.)
 

user32

Well-known member
מנהל
מה שכתבת מדוייק להפליא. במקום אחד לא היה אפשרות לעשות decoupling מהיר ופיצול לסרביסים אבל היינו צריכים להפעיל שירות מסויים על מכונה נפרדת מסיבות של יציבות וביצועים. אז שמנו flag שאומר לאפליקציה לחשוף רק שירות אחד ולא לאתחל את כל השאר וככה 2 אפליקציות מותקנות על כמה שרתים כשכל אחד מתעלמת מפיצ'רים מסויימים.
 
מה שכתבת מדוייק להפליא. במקום אחד לא היה אפשרות לעשות decoupling מהיר ופיצול לסרביסים אבל היינו צריכים להפעיל שירות מסויים על מכונה נפרדת מסיבות של יציבות וביצועים. אז שמנו flag שאומר לאפליקציה לחשוף רק שירות אחד ולא לאתחל את כל השאר וככה 2 אפליקציות מותקנות על כמה שרתים כשכל אחד מתעלמת מפיצ'רים מסויימים.
כשבדיחה של XKCD מדויקת להפליא! D:
 

Nuke1985

Active member
גאווה נראת לי הרבה יותר פופולרית מגאווה סקריפט, ולדעתי היא גם שפה יותר טובה בשביל לכתוב תוכנה מורכבת (עבדתי אם טיפוסים סטטיים וטיפוסים דינמיים ומעדיף סטטיים, אבל אולי הם משתמשים בtypescript) .

אם השפה נסחרת בנסד"ק אולי שווה להסתכל על נתונים כלכליים כמו מחיר המניה הכנסות ורווחים , אם המגמה הכללית היא התכווצות זה עוד לא סימן טוב (מה שנקרא הbusiness outlook).
 
למעלה