מה יותר חשוב? שם טוב או מוצר טוב?... בקרוב נד
אני מניחה שכבר כולם נחשפו למותג FUZE ולסיפור שמאחוריו, ולמי שלא, אז הינה התקציר:
חברת נסטלה וקוקה קולה שקדו יחדיו על פיתוח של משקה מקטגורית התה הקר, הסיבה ששתיהן עשו זאת יחדיו היא מפני שלנסטלה אין ניסיון רב בשוק המשקאות הקלים, וקוקה קולה לא קצתה לקחת סיכון בכניסה לקטגוריה חדשה.
התוצאה היתה המותג NESTEA אשר כמובן נושא את המותג של נסטלה, כאשר כל הפיתוח של המוצר הוא של קוקהקולה.
לאחר מספר שנים של הצלחת המותג בשוק, הסתכסכו השותפות והחליטו להיפרד, ושלא כמו בגרושים, כאן חילקו את הילד לשניים:
נסטלה- נשארה עם המותג המוכר NESSTEA.
קוקהקולה - נשארה עם הנוסחא של המשקה.
ופה מתחיל הסיפור, מה יותר חשוב? מוצר וטעם מוכר? או מותג חזק ואהוב?
על פניו מדובר בשתי מתחרות חזקות ביותר, עם תקציבי ענק מותגים חזקים, נוכחות בשוק וערוצי הפצה דומיננטים, למרות היתרנות והחסרונות לכל צד (נסטלה גדולה יותר עם כמות מוצרים ומותגים גדולה יותר, לעומת קוקה קולה שהתחרות היא במגרש שלה) ניתן להדגיר את נקודת הפתיחה בתחרות (מלבד המוצר/מותג) כתיקו.
כך שהתוצאה בסופו של דבר בחלוקת שוק התה הקר (בארץ ובעולם) תוכל אולי לשפוך אור על הסוגיה שמלווה את כולנו. מה יותר חשוב? שם טוב קרי השקעה במותג? או מוצר טוב קרי השקעה בפיתוח וחדשנות.
אני מניחה שכבר כולם נחשפו למותג FUZE ולסיפור שמאחוריו, ולמי שלא, אז הינה התקציר:
חברת נסטלה וקוקה קולה שקדו יחדיו על פיתוח של משקה מקטגורית התה הקר, הסיבה ששתיהן עשו זאת יחדיו היא מפני שלנסטלה אין ניסיון רב בשוק המשקאות הקלים, וקוקה קולה לא קצתה לקחת סיכון בכניסה לקטגוריה חדשה.
התוצאה היתה המותג NESTEA אשר כמובן נושא את המותג של נסטלה, כאשר כל הפיתוח של המוצר הוא של קוקהקולה.
לאחר מספר שנים של הצלחת המותג בשוק, הסתכסכו השותפות והחליטו להיפרד, ושלא כמו בגרושים, כאן חילקו את הילד לשניים:
נסטלה- נשארה עם המותג המוכר NESSTEA.
קוקהקולה - נשארה עם הנוסחא של המשקה.
ופה מתחיל הסיפור, מה יותר חשוב? מוצר וטעם מוכר? או מותג חזק ואהוב?
על פניו מדובר בשתי מתחרות חזקות ביותר, עם תקציבי ענק מותגים חזקים, נוכחות בשוק וערוצי הפצה דומיננטים, למרות היתרנות והחסרונות לכל צד (נסטלה גדולה יותר עם כמות מוצרים ומותגים גדולה יותר, לעומת קוקה קולה שהתחרות היא במגרש שלה) ניתן להדגיר את נקודת הפתיחה בתחרות (מלבד המוצר/מותג) כתיקו.
כך שהתוצאה בסופו של דבר בחלוקת שוק התה הקר (בארץ ובעולם) תוכל אולי לשפוך אור על הסוגיה שמלווה את כולנו. מה יותר חשוב? שם טוב קרי השקעה במותג? או מוצר טוב קרי השקעה בפיתוח וחדשנות.