מה יותר חשוב? שם טוב או מוצר טוב?... בקרוב נד

Alexsushi

New member
מה יותר חשוב? שם טוב או מוצר טוב?... בקרוב נד

אני מניחה שכבר כולם נחשפו למותג FUZE ולסיפור שמאחוריו, ולמי שלא, אז הינה התקציר:
חברת נסטלה וקוקה קולה שקדו יחדיו על פיתוח של משקה מקטגורית התה הקר, הסיבה ששתיהן עשו זאת יחדיו היא מפני שלנסטלה אין ניסיון רב בשוק המשקאות הקלים, וקוקה קולה לא קצתה לקחת סיכון בכניסה לקטגוריה חדשה.
התוצאה היתה המותג NESTEA אשר כמובן נושא את המותג של נסטלה, כאשר כל הפיתוח של המוצר הוא של קוקהקולה.

לאחר מספר שנים של הצלחת המותג בשוק, הסתכסכו השותפות והחליטו להיפרד, ושלא כמו בגרושים, כאן חילקו את הילד לשניים:
נסטלה- נשארה עם המותג המוכר NESSTEA.
קוקהקולה - נשארה עם הנוסחא של המשקה.

ופה מתחיל הסיפור, מה יותר חשוב? מוצר וטעם מוכר? או מותג חזק ואהוב?

על פניו מדובר בשתי מתחרות חזקות ביותר, עם תקציבי ענק מותגים חזקים, נוכחות בשוק וערוצי הפצה דומיננטים, למרות היתרנות והחסרונות לכל צד (נסטלה גדולה יותר עם כמות מוצרים ומותגים גדולה יותר, לעומת קוקה קולה שהתחרות היא במגרש שלה) ניתן להדגיר את נקודת הפתיחה בתחרות (מלבד המוצר/מותג) כתיקו.

כך שהתוצאה בסופו של דבר בחלוקת שוק התה הקר (בארץ ובעולם) תוכל אולי לשפוך אור על הסוגיה שמלווה את כולנו. מה יותר חשוב? שם טוב קרי השקעה במותג? או מוצר טוב קרי השקעה בפיתוח וחדשנות.
 

קולנוען

New member
סיפור מדהים!

מה שקרה בינתיים לפחות בארץ שזה כולם עברו לפיוז טי. כל הנתח שוק נשמר!
השאלה מה יקרה כשנסטלה ישיקו עוד כמה שבועות את המוצר החדש שלהם עם השם נסטי...
דרך אגב - קוקה קולה שפכה מיליוני דולרים על קמפיין כדי ליידע את הציברו על השינוי. בלי זה המהלך הזה לא היה עובד.
 

Alexsushi

New member
קוקה קולה הפרו הסכם

זה נכון, קוקה קולה שפכו מיליונים על פרסום, אבל... הם גם הפרו הסכם, ע"פ ההסכם בין נסטלה לקוקה קולה, המותג NESSTEA היה אמור להיות משווק עד אמצע אוקטובר, ובתחילת נובמבר נסטלה אמוה היתה להוציא אותו מחדש.
אך קוקה קולה, כהרגלה, הינה חברה מאוד אגרסיבית בכל הנוגע לשיווק, וביודעין הפרה את ההסכם מתוך ההבנה כי הסיכוי היחיד שלה להחדיר מותג חדש מול מותג כה חזק ושולט בקטגורית התה הקר היא על ידי פרסום אינטנסיבי כאשר המדפים רייקים.

כך אין כל כך תחרות על המדף והלקוח חייב לנסות את המשקה החדש/ישן וגם למתחרה לא כדאי להשקיע פרסום (למרות שאנו רואים שנסטלה מפרסמים על חזרת המותג).
אני מניחה שבינתיים עורכי הדין של נסטלה מכינים את התביעה...
 

dogwomen

New member
קוקה קולה אפילו לא צריכה להוסיף חומרים ממכרים

כי אין ממש ברירה
 

hovavran

New member
האמת היא

שהם הפיקו קמפיין ממש טוב והיקף החשיפה של הקמפיין שלהם
הוא ממש גדול ככה שאם תרצי את דעתי FUZE ינצח את נסטי
מותגים גדולים שיש להם יכולות פרסום ינצחו תמיד מותגים
שבהחזקת יד של חברה גדולה בהתאמה כמו המתחרה שלה

מאידך לכל הסייגים: אילו נסטי יבצעו שיפור בטעם שלכל הדעות
אני חושב שהטעם של הפיוז טי חזק מדי, ויבצעו שיפור בטעם
ויוציאו גם ת'ה בטעמים שונים אולי בצבעים שונים או יצרו בידול
ושיפור בטעם ובנוסף יבצעו פרסום קמפיין איכותי יותר אז אין
שום צל של ספק שהם יוכלו לקבל נתח טוב מהתחרות הזו
כמה נתח זה אני לא יודע תלוי בהרבה אלמנטים שעומדים על הפרק
 
המשחק לדעתי הוא לא של מיתוג אלה נתח שוק

ולכן, צריך להכניס למשוואה גם נושא של שטח מדף, ערוצי הפצה , יכולת מו"מ מול נקודות מכירה, מכירה צולבת של מותגים ומוצרים נוספים ועוד.
כאשר חברה רוצה לדחוף מותג מסויים, ישנן שיטות רבות ומגוונות, מיתוג זו רק אחת מהן ולרב גם היותר יקרה...
 
למעלה