בגיל הזה הם לומדים הרבה מחיקוי
ומשהייה בסביבה עשירה. ילד בן שלוש עם אח גדול ילמד ממנו הרבה דברים בחיקוי. הילד מחקה גם את ההורים ואת הוידאו. לכן חשוב להפעיל את אחיו הגדול (אני מבין מדברייך הקודמים בפורום שיש לו אחים גדולים) באופן שיאפשר לו לחקות חלק מפעילותו. חשוב לשתף את הילד בפעילות תחזוקת הבית גם אם זה גוזל זמן (לא לרחוץ כלי זכוכית אבל כן להצטרף לטיטוי עם מטאטא קטן משלו לחיקוי לא מוצלח של ההורים שרק יילך וישתפר), חשוב לספק לו קלטות וידאו וספרים שמלמדים לספור ולהבדיל בין צבעים, חשוב להקריא לו ואיתו סיפורים ולהשמיע לו קלטות עם סיפורים זהים לאלה שבספר כדי להעשיר את אוצר המילים שלו וכו'. קריאה (לא נהוג ללמד את רוב הילדים בגילו אבל חלק מהם כן מוחיכים שזה אפשרי) צריך כבר ללמד באופן אקטיבי. היטת 'השפה כמכלול' שניסתה ללמד קריאה מתוך שהות בסביבה עשירה הוכיחה עצמה ככישלון בארה''ב ואחר כך בארץ.