מה כדאי, להיות הכי קטן בגן או הכי גדול בגן?

mmiller1

New member
מה כדאי, להיות הכי קטן בגן או הכי גדול בגן?

היי, בני בן השנה ותשעה חודשים סיים היום את השנה שלו בתינוקייה. כעת אליי להחליט האם להכניס אותו לכיתה של הגדולים (שנתיים- שלוש) או לכיתה של הקטנים ( שנה וחודשיים -שנתיים). אני מאוד מתלבטת? מה כדאי? להיות הילד הגדול בגן או הילד הכי קטן? שהרי בכיתה של הגדולים היכולת שלו ללמוד ולהתפתח גדולה יותר ואילו בכיתה של הקטנים צבירת הביטחון ותכונת "המוביל" היא ערך חשוב. אז מה כדאי? אודה לתשובתך,
 
האם מדובר בשתי אימהות שונות?

שלום רב, זה עתה סיימתי לתת לך מענה לשאלה ששאלת ב5.8.10 תחת הכותרת "האם כדאי להשאיר את הילדה עוד שנה בגן הנוכחי?ו mmiller1 ," האם מדובר בשתי אימהות שונות? עינת גבע
 

mmiller1

New member
האם מדובר בשתי אימהות שונות?

כן, שאלה נשאלה ע"י חברה שלי ובטעות רשמה את השאלה תחת שם המשתמש שלי...
 
ערכים על מאזניים

שלום ובוקר טוב אימא יקרה, מזמינה אותך לבדוק את סדר העדיפויות האישי שלך. מה חשוב בעינייך יותר, בשלב זה של חיי בנך, האם האפשרות שלו ללמוד ולהתפתח לצד ילדים גדולים ממנו או ביסוס הביטחון שלו ופיתוח תכונות מנהיג לצד ילדים צעירים ? בכבוד רב, עינת גבע.
 

מוריק22

New member
שלום ביתי באותו גיל ולא הבנתי את תשובתך

אם תוכלי לפרט מה זה אומר לבחליט מה יותר חשוב? אני לא יודעת מה יותר חשוב.. חשוב לי שהיא תתפתח ותלמד מהגדולים אך אני לא רוצה שלא יהיה לה ביטחון... בכיתה א' אפשר לראות לפי אופי מה עדיף אך בגיל הזה הם קטנים מידי... תודה.
 
שאלותי...

שלום רב, מהי ההתלבטות שלך? מהם השיקולים שמנחים אותך? מה הגננת שמכירה וחווה את בתך בסביבה החברתית של הגן מייעצת? בברכה, עינת גבע
 

מוריק22

New member
שלום,תשובותי-

היא עכשיו עוברת מסגרת למעון ממשפחתון במעון היא תהיה עם יותר ילדים ממה שהיא רגילה עד עכשיו.. השיקולים שלי הם שאני מאוד רוצה שהיא תתפתח ותלמד מגדולים ממנה יש לה קליטה טוב והיא מסתגלת מהר למצבים חדשים (בצשך השנה הוחלף המשפחתון והיא הסתגלה תוך יומיים למקום החדש בלי הרבה בעיות) הבעיה היא שאני לא יודעת איך היא תתמודד עם כמה שינויים ביחד גם מקום חדש גם מטפלת חדשה וגם כמות גדולה של ילדים שהיא לא מכירה בכלל..המטפלת אומרת שמבחינה שכלית אין שום בעיה שתהיה עם ילדים בני שנתיים פלוס (היא תהיה בתחילת שנה בת שנה ותישעה חודשים) השאלה אם היא תסתדר והשאלה היא אם בהמשך הגנים הפער לא יהפוך למשמעותי יותר?
 

mmiller1

New member
ערכים על מאזניים

ערב טוב, שני הערכים שהעלו הם חשובים באותה המידה. אך, האם בגיל זה יש משמעות שונה לערכים אלו? בני בן שנה ותשעה חודשיים, ועדיין לא מבטא מילים כמו חיות, צורות, צבעים וכו...), האם יש קשר להתפתחות? ואם להסתמך על הספרות המקצועית, מה באמת כדאי? אגב, הנטייה שלי היא שהוא יהיה הילד הגדול? אך ההתלבטות עדיין קיימת...:)
 
עוצרים וחושבים....

שלום רב, אנחנו מתקדמות נסי לנמק את הנטייה שלך.... בברכה עינת גבע
 

מוריק22

New member
שלום

דווקא ביתי מדברת כמעט הכל. היא מבינה ומזהה דברים ולכן אני חושבת שיעזור לה להיות עם גדולים כדי שתמשיך להתפתח אני מעדיפה שלא תהיה עם קטנים שהיא יודעת יותר מהם וזה יעכב לה את ההתפתחות... המשמעות מהגיל הזה היא דווקא יותר להמשך כי אני לא רוצה להשאיר אותה לפני כיתה א עוד שנה בגן... זה לדעתי מתסכל את הילד שכל חבריו עולים והוא נישאר לכן עכשיו זה הזמן להחליט...
 
ועוד זווית למחשבה...

שלום רב, לבנות שלכן יש עוד דרך ארוכה עד גן חובה וכיתה א'. בשלות ומוכנות לכיתה א' נקבעים ע"פ 4 קריטריונים: 1. התפתחות מוטורית. 2. התפתחות חברתית. 3. התפתחות שכלית. 4. התפתחות רגשית. בגיל הרך אני ממליצה להשקיע מאמצים בגדילה צמיחה והתפתחות במישור הרגשי. התחום הרגשי כולל דימוי עצמי, בטחון עצמי, תחושת יכולת עצמית, יכולת לשתף פעולה, לעמוד בפני תסכולים וכו'. ככל שילד מתפתח בתנאים אופטימאליים המתאימים לגילו, ולצרכים שלו ( צורך באהבה, חום, תמיכה, בטחון ....) כך הסיכוי שלו להצליח בהמשך בהתפתחות ובמשימות החיים גדלה. אני מציעה לאפשר לפעוטות מצע רך ונוח להתפתחות. לכן, הזדמנויות התמודדות תואמות גיל, יכולת אישית של ילד, הם המפתח לצמיחה בריאה בהמשך. קט מנחה בחירה של מסגרת הולמת הוא מתן הזדמנות ואפשרות לילד להתמודד ולהתגבר על משוכות הגיוניות ומאוזנות . מה דעתכן/ם ? עינת גבע
 
למעלה