מה כדאי לעשות בעת ההקשבה למורה ?

מצב
הנושא נעול.
מה כדאי לעשות בעת ההקשבה למורה ?

מה כדאי לעשות בעת ההקשבה למורה ?
אני נמצאת בשיעורים כרגע תחת טיפול קונצרטה. היא עוזרת לי מאוד לריכוז, למקד את עצמי למורה ולא לנדוד במחשבות ולא להיות מוצפת רגשית ובגירויים... אבל יש שיעורים שאין מה כל השיעור לרשום, צריך להקשיב, לרשום מסקנות דיון.. אם אנחנו מנסים לרשום את מה שהמורה אומרת לנו בכיתה, אף אחד מאיתנו התלמידים לא מספיק, אז המורה מבקש מאיתנו לא לרשום בו זמנית כשהיא מדברת. אז היא אומרת תקשיבו ואח"כ תרשמו. כאשר אני מסתכלת עליה מדברת, אני מנסה להגיד את הדברים שלה בראש שלי בשביל לזכור לאח"כ, אבל זה לא עובד !!! איזה תהליך אמור לעבור לי במוח כשהיא מדברת ואני מקשיבה? אבל על השאלה הזאת אמרו לי שהתשובה היא עיבוד - צריך לעבד את מה שהמורה אומרת במוח. ניסיתי לחזור אחרי המילים שלה וכאילו להסביר לעצמי אבל זה לא עובד, ולא זכרתי אח"כ את מה שהלך.. גם אם מדובר בפרקי זמן קצרים של 5-10 דקות. יש לכם רעיונות מה לעשות בעת ההקשבה למורה כדי לעבד את מה שהיא אומרת ? אז.. מה אני אמורה לעשות בעת ההקשבה?
 

SHIKUMTA

New member
רעיון

מה כדאי לעשות בעת ההקשבה למורה ?
אני נמצאת בשיעורים כרגע תחת טיפול קונצרטה. היא עוזרת לי מאוד לריכוז, למקד את עצמי למורה ולא לנדוד במחשבות ולא להיות מוצפת רגשית ובגירויים... אבל יש שיעורים שאין מה כל השיעור לרשום, צריך להקשיב, לרשום מסקנות דיון.. אם אנחנו מנסים לרשום את מה שהמורה אומרת לנו בכיתה, אף אחד מאיתנו התלמידים לא מספיק, אז המורה מבקש מאיתנו לא לרשום בו זמנית כשהיא מדברת. אז היא אומרת תקשיבו ואח"כ תרשמו. כאשר אני מסתכלת עליה מדברת, אני מנסה להגיד את הדברים שלה בראש שלי בשביל לזכור לאח"כ, אבל זה לא עובד !!! איזה תהליך אמור לעבור לי במוח כשהיא מדברת ואני מקשיבה? אבל על השאלה הזאת אמרו לי שהתשובה היא עיבוד - צריך לעבד את מה שהמורה אומרת במוח. ניסיתי לחזור אחרי המילים שלה וכאילו להסביר לעצמי אבל זה לא עובד, ולא זכרתי אח"כ את מה שהלך.. גם אם מדובר בפרקי זמן קצרים של 5-10 דקות. יש לכם רעיונות מה לעשות בעת ההקשבה למורה כדי לעבד את מה שהיא אומרת ? אז.. מה אני אמורה לעשות בעת ההקשבה?
רעיון
בשלב ראשון, עוד לפני תרגול כלשהו, אני ממליץ לך להקליט את המורה, כך שלא תהיי בלחץ שהמידע יאבד. כך תוכלי לחזור ולשמוע את זה עוד פעם או פעמיים בבית, ואז לתרגל "עיבוד", סיכום ודברים אחרים. אם זה לא מסתייע לך להקליט, תגידי, נחשוב על משהו אחר. אשמח לשמוע ממך פביאן ב. - מנהל הפורום
 
משהו אחר

רעיון
בשלב ראשון, עוד לפני תרגול כלשהו, אני ממליץ לך להקליט את המורה, כך שלא תהיי בלחץ שהמידע יאבד. כך תוכלי לחזור ולשמוע את זה עוד פעם או פעמיים בבית, ואז לתרגל "עיבוד", סיכום ודברים אחרים. אם זה לא מסתייע לך להקליט, תגידי, נחשוב על משהו אחר. אשמח לשמוע ממך פביאן ב. - מנהל הפורום
משהו אחר
אסור לנו להקליט בכיתה. אשמח אם תציע דברים אחרים..
 

Sail

New member
אולי אסןר להיתפס מקליטים בכיתה?

משהו אחר
אסור לנו להקליט בכיתה. אשמח אם תציע דברים אחרים..
אולי אסןר להיתפס מקליטים בכיתה?
המבוגרים והמורים לא תמיד צודקים. במרבית נגני ה0- mp3 יש גם פונקצית הקלטה. נגן שכזה יכול להסתתר בקלמר עשוי מבד. אז אפשר גם להקליט וגם לא להיתפס והחשוב מכל לילמוד.
 
שכחי מהקלטות ומרישומים

אולי אסןר להיתפס מקליטים בכיתה?
המבוגרים והמורים לא תמיד צודקים. במרבית נגני ה0- mp3 יש גם פונקצית הקלטה. נגן שכזה יכול להסתתר בקלמר עשוי מבד. אז אפשר גם להקליט וגם לא להיתפס והחשוב מכל לילמוד.
שכחי מהקלטות ומרישומים
נחמד, אבל אסור לנו להקליט וזו לא חכמה להפר וללכת בדרכים לא ישרות. אני בהמתנה לאסטרטגיות למידה ולמענה לשאלותיי. שכחו מהקלטות
בשירשור זה... הביאו תשובות ואסטרטגיות לשאלותיי
 
סלח לי לא שמתי לב Sail

אולי אסןר להיתפס מקליטים בכיתה?
המבוגרים והמורים לא תמיד צודקים. במרבית נגני ה0- mp3 יש גם פונקצית הקלטה. נגן שכזה יכול להסתתר בקלמר עשוי מבד. אז אפשר גם להקליט וגם לא להיתפס והחשוב מכל לילמוד.
סלח לי לא שמתי לב Sail
שאתה בעצם זכר.
 

SHIKUMTA

New member
המשך

משהו אחר
אסור לנו להקליט בכיתה. אשמח אם תציע דברים אחרים..
המשך
או קיי, אם אסור לך להקליט - למרות שלדעתי ניתן לדבר עם הנהלת בית הספר ולהסביר את הבעיות שלך, בתקווה שיגלו קצת גמישות בחוקים שלהם - הייתי אומר לך בשלב ראשון לא לטרוח ולחשוב כל הזמן כיצד תסכמי אחרי שתקשיבי, כי זה יפחית מיכולותייך להקשיב. הייתי קובע עם אחד מהתלמידים שתקחי ממנו/ה את הסיכומים ובינתיים, כשהמורה מדברת, מנסה להקשיב לו/ה. כך גם תוכלי להוריד את מרכיב הלחץ - תספיקי או לא, כמה וכד' - והקשב שלך ישתפר. אשמח לקבל תשובה פביאן ב.
 
וואלה חיכיתי לך

המשך
או קיי, אם אסור לך להקליט - למרות שלדעתי ניתן לדבר עם הנהלת בית הספר ולהסביר את הבעיות שלך, בתקווה שיגלו קצת גמישות בחוקים שלהם - הייתי אומר לך בשלב ראשון לא לטרוח ולחשוב כל הזמן כיצד תסכמי אחרי שתקשיבי, כי זה יפחית מיכולותייך להקשיב. הייתי קובע עם אחד מהתלמידים שתקחי ממנו/ה את הסיכומים ובינתיים, כשהמורה מדברת, מנסה להקשיב לו/ה. כך גם תוכלי להוריד את מרכיב הלחץ - תספיקי או לא, כמה וכד' - והקשב שלך ישתפר. אשמח לקבל תשובה פביאן ב.
וואלה חיכיתי לך
חיכיתי כל יום לתשובה מהערב עד הלילה, אבל דווקא אתמול כבר התאיישתי ונפלתי בשעה 23:00 על המיטה מותשת עם כאבי ראש עזים (משוקולד מריר).... אני משתמשת בסיכומים. אין ברירה חייבים להשתמש בסיכומים. האמת שציפיתי לקבל אסטרטגיות למידה, כי קראתי באחת התגובות (או שנדמה לי שאתה שכתבת) שאתה שואל את הגולשים אם הם רוצים אסטרטגיות למידה. אסטרטגיות למידה של מורים שונים מאסטרטגיות למידה של נוירופסיכולוגים. אסטרטגיות למידה של מורים, אפשר למצוא באינטרנט בשפע שגדוש בהם כמעט, אפשר לומר. לעומת זאת, אם אתה תיתן אסטרטגיות למידה, ותירגולים של נוירופסיכולוגים שאפשר לעשות "על מה שהמורה אומרת", אז יהיה אפשר לעבד את מה שהמורה אומרת קליטה יותר. וגם זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות האינטרנט הישראלי בעברית שנוירופסיכולוג חושף אסטרטגיות ותירגולים של נוירופסיכולוגים. בטח הדבר יכנס תוך מס' שבועות למנוע החיפוש גוגל, כאשר גולש יכתוב את מילות החיפוש "אסטרטגיות = נוירופסיכולוגיה" ודומות להן. תגלה לנו קצת תירגולים מהסוג שמתאים לצורך עיבוד של חומר שהמורה אומרת בכיתה, ושנוירופסיכולוגים נותנים למטופלים לבעיות שמצריכות אותם לתרגל אותם. "תגלה" כי שמתי לב שאתה קצת מחזיק ושומר אותם (שמתי לב מחיפוש שעשיתי בפורום הצעיר) באגרופים סגורים
אני יכולה להבטיח לך, שאם תתחיל כן לשתף בתירגולים שאתה נתת למטופלך, מהספרים שלמדת ומכל מה שאתה יודע תיתן לתלמידים שפונים אליך לכאן, אז יזרמו לכאן מאות גולשים קבועים כדי לכתוב לך. שחרר לנו קצת...
 

SHIKUMTA

New member
שלום רב וסליחה על העיכוב

וואלה חיכיתי לך
חיכיתי כל יום לתשובה מהערב עד הלילה, אבל דווקא אתמול כבר התאיישתי ונפלתי בשעה 23:00 על המיטה מותשת עם כאבי ראש עזים (משוקולד מריר).... אני משתמשת בסיכומים. אין ברירה חייבים להשתמש בסיכומים. האמת שציפיתי לקבל אסטרטגיות למידה, כי קראתי באחת התגובות (או שנדמה לי שאתה שכתבת) שאתה שואל את הגולשים אם הם רוצים אסטרטגיות למידה. אסטרטגיות למידה של מורים שונים מאסטרטגיות למידה של נוירופסיכולוגים. אסטרטגיות למידה של מורים, אפשר למצוא באינטרנט בשפע שגדוש בהם כמעט, אפשר לומר. לעומת זאת, אם אתה תיתן אסטרטגיות למידה, ותירגולים של נוירופסיכולוגים שאפשר לעשות "על מה שהמורה אומרת", אז יהיה אפשר לעבד את מה שהמורה אומרת קליטה יותר. וגם זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות האינטרנט הישראלי בעברית שנוירופסיכולוג חושף אסטרטגיות ותירגולים של נוירופסיכולוגים. בטח הדבר יכנס תוך מס' שבועות למנוע החיפוש גוגל, כאשר גולש יכתוב את מילות החיפוש "אסטרטגיות = נוירופסיכולוגיה" ודומות להן. תגלה לנו קצת תירגולים מהסוג שמתאים לצורך עיבוד של חומר שהמורה אומרת בכיתה, ושנוירופסיכולוגים נותנים למטופלים לבעיות שמצריכות אותם לתרגל אותם. "תגלה" כי שמתי לב שאתה קצת מחזיק ושומר אותם (שמתי לב מחיפוש שעשיתי בפורום הצעיר) באגרופים סגורים
אני יכולה להבטיח לך, שאם תתחיל כן לשתף בתירגולים שאתה נתת למטופלך, מהספרים שלמדת ומכל מה שאתה יודע תיתן לתלמידים שפונים אליך לכאן, אז יזרמו לכאן מאות גולשים קבועים כדי לכתוב לך. שחרר לנו קצת...
שלום רב וסליחה על העיכוב
מצטער על העיכוב, לא שכחתי... אני מצר על כך שמצטיירת לך תמונה כאילו אני "מתקמצן" על מידע אודות לאסטרטגיות. בכל אופן, סביר להניח כי חלק מהאסטרטגיות שהמורים נותנים, גם נוירופסיכולוגים יתנו. חלק נכבד מהעבודה שלי כנוירופסיכולוג היא עבודה יצירתית, למצוא פתרונות לאנשים מסוימים עם בעיות מסוימות. ברגע שאת אומרת שהזיכרון לטווח קצר שלך בעייתי, ושאת לא יכולה לזכור מידע רב, הצעתי לך להקליט, או להשתמש בחומר של תלמידים אחרים ואז להיות חופשייה להקשיב כמה שתוכלי. העניין הוא לנסות ולא להתרכז בפרטים כל כך, אלא לנסות ולהתרשם מהגשטלט (מהשלם), עליו המורה מדבר, לנסות ולקבל רושם - אפילו אם ראשוני - מהדברים המדוברים ואז לחזקם מול החומר הכתוב/מוקלט. בד בבד, לא פעם אני מאוד ממליץ על למידת אסטרטגיות הרפייה, כי בדרך כלל יש מרכיב לא מבוטל של מתח כשמנסים לקלוט וזה לא מצליח והמורה ממשיך לדבר. דרך אחרת היא לנסות ולערב דמיון, לנסות ו- "להסריט" את מה שהמורה אומר - כמובן שבמקצועות מסוימים זה ניתן - כגון היסטוריה, או ספרות - ובמקצועות אחרים לא כל כך - כמו מתמטיקה. אבל העיקרון הוא לנסות ולערב אופנים שונים בתהליך הלמידה, לא רק השמיעתי. דרך נוספת - או כלי נוסף - הוא לחזור בקול רם - קול רם מספיק שאת תשמעי את עצמך, לא כל הכיתה חייבת לשמוע - על עיקרי הדברים שהמורה אומרת, ברגע שאת אומרת משהו בקול רם, המידע עובר במסלולים שונים במוח, לא רק בערוץ השמיעתי, אלא בערוצים של דיבור, ושמיעה חוזרת. ואם את יכולה, כאמור, לדמיין, אז הנה לך עוד ערוץ, הראייתי. אני מקווה שאני נותן לך כיוונים, תכתבי אם אכן כך הדבר, אשמח לנסות ולסייע בהמשך. ונראה אם "מאות גולשים קבועים יזרמו כדי לכתוב לך" כמו שכתבת. שוב סליחה על העיכוב מחכה לתשובתך פביאן ב.
 
הגשטלט

שלום רב וסליחה על העיכוב
מצטער על העיכוב, לא שכחתי... אני מצר על כך שמצטיירת לך תמונה כאילו אני "מתקמצן" על מידע אודות לאסטרטגיות. בכל אופן, סביר להניח כי חלק מהאסטרטגיות שהמורים נותנים, גם נוירופסיכולוגים יתנו. חלק נכבד מהעבודה שלי כנוירופסיכולוג היא עבודה יצירתית, למצוא פתרונות לאנשים מסוימים עם בעיות מסוימות. ברגע שאת אומרת שהזיכרון לטווח קצר שלך בעייתי, ושאת לא יכולה לזכור מידע רב, הצעתי לך להקליט, או להשתמש בחומר של תלמידים אחרים ואז להיות חופשייה להקשיב כמה שתוכלי. העניין הוא לנסות ולא להתרכז בפרטים כל כך, אלא לנסות ולהתרשם מהגשטלט (מהשלם), עליו המורה מדבר, לנסות ולקבל רושם - אפילו אם ראשוני - מהדברים המדוברים ואז לחזקם מול החומר הכתוב/מוקלט. בד בבד, לא פעם אני מאוד ממליץ על למידת אסטרטגיות הרפייה, כי בדרך כלל יש מרכיב לא מבוטל של מתח כשמנסים לקלוט וזה לא מצליח והמורה ממשיך לדבר. דרך אחרת היא לנסות ולערב דמיון, לנסות ו- "להסריט" את מה שהמורה אומר - כמובן שבמקצועות מסוימים זה ניתן - כגון היסטוריה, או ספרות - ובמקצועות אחרים לא כל כך - כמו מתמטיקה. אבל העיקרון הוא לנסות ולערב אופנים שונים בתהליך הלמידה, לא רק השמיעתי. דרך נוספת - או כלי נוסף - הוא לחזור בקול רם - קול רם מספיק שאת תשמעי את עצמך, לא כל הכיתה חייבת לשמוע - על עיקרי הדברים שהמורה אומרת, ברגע שאת אומרת משהו בקול רם, המידע עובר במסלולים שונים במוח, לא רק בערוץ השמיעתי, אלא בערוצים של דיבור, ושמיעה חוזרת. ואם את יכולה, כאמור, לדמיין, אז הנה לך עוד ערוץ, הראייתי. אני מקווה שאני נותן לך כיוונים, תכתבי אם אכן כך הדבר, אשמח לנסות ולסייע בהמשך. ונראה אם "מאות גולשים קבועים יזרמו כדי לכתוב לך" כמו שכתבת. שוב סליחה על העיכוב מחכה לתשובתך פביאן ב.
הגשטלט
הגשטלט מצוי בדרך כלל במשפט האחרון והראשון של פיסקה. כי לפיסקה יש מבנה שהמשפט הראשון מציג את הנושא שיפורט, אח"כ מגיע התוכן המפורט ובסוף יש משפט עם המסקנה. איך אתה יכול לתת תרגיל לבנאדם לסדר את השיחה שהוא שומע במוחו בהתאם למבנה הנכון ? הרי שאנשים כותבים ומדברים לא תמיד במבנה פשוט והמוח המאזין אמור לסדר את המבנה כדי להבין וכדי להקל על הזכירה. מהו המדגם או התרגיל שעליו אתה יכול לתת למטופל לתרגל כדי להצליח לסדר במוחו גם חומר חדש שהוא שומע ממורה כך שיוקל על קיבולת הזיכרון העבודה שלו ויוקל לו לקלוט את הגשטלט ? איך אתה יכול להסריט חומר חדש שאתה שומע במקצוע כמו מתימטיקה ?
 

SHIKUMTA

New member
תשובה

הגשטלט
הגשטלט מצוי בדרך כלל במשפט האחרון והראשון של פיסקה. כי לפיסקה יש מבנה שהמשפט הראשון מציג את הנושא שיפורט, אח"כ מגיע התוכן המפורט ובסוף יש משפט עם המסקנה. איך אתה יכול לתת תרגיל לבנאדם לסדר את השיחה שהוא שומע במוחו בהתאם למבנה הנכון ? הרי שאנשים כותבים ומדברים לא תמיד במבנה פשוט והמוח המאזין אמור לסדר את המבנה כדי להבין וכדי להקל על הזכירה. מהו המדגם או התרגיל שעליו אתה יכול לתת למטופל לתרגל כדי להצליח לסדר במוחו גם חומר חדש שהוא שומע ממורה כך שיוקל על קיבולת הזיכרון העבודה שלו ויוקל לו לקלוט את הגשטלט ? איך אתה יכול להסריט חומר חדש שאתה שומע במקצוע כמו מתימטיקה ?
תשובה
כתבתי שבמקצוע כמו מתמטיקה אי אפשר לעשות תרגיל זה. במקצועות אחרים, צריך המון תרגול, ובגלל זה לא ממש רציתי לכתוב תרגיל בדף הזה, כי ללא תרגול ו- "השגחה" מאיש המקצוע, קשה להתקדם. צריך לשבת עם החומר וללמוד ביחד, ולראות מהן היכולות שלך, מה הליקויים, on line. אשמח לקבל תגובה. פביאן ב.
 
../images/Emo51.gif רבה

תשובה
כתבתי שבמקצוע כמו מתמטיקה אי אפשר לעשות תרגיל זה. במקצועות אחרים, צריך המון תרגול, ובגלל זה לא ממש רציתי לכתוב תרגיל בדף הזה, כי ללא תרגול ו- "השגחה" מאיש המקצוע, קשה להתקדם. צריך לשבת עם החומר וללמוד ביחד, ולראות מהן היכולות שלך, מה הליקויים, on line. אשמח לקבל תגובה. פביאן ב.
רבה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה