מה כל כך מיוחד בחינוך המיוחד

Brendan

New member
מה כל כך מיוחד בחינוך המיוחד ../images/Emo35.gif

ג´ניפר גולדברג מוצאת את עצמה מהרהרת בעברה שהיא הייתה בכיתה ג´ וזאת לאחר שהקונגרס האמריקאי שוקל הפעלת חינוך מיוחד לתלמידים עם מוגבלויות. "אני לא זוכרת הרבה מאותה תקופה", טוענת גולדברג, "אבל אני כן זוכרת שהרגשתי את עצמי כטיפשה וזאת מישום שהוציאו אותי מהכיתה לטובת קבוצת קריאה מיוחדת". מדוע הוכנסתי לקבוצה מיוחדת? מישום שלקח לי הרבה זמן לסיים קריאה של מיסמך. החוויה המכאיבה השאירה אותי עם מודעת לעובדה שאני שונה! כתבה: ג´ניפר גולדברג Copyright 2002 Los Angeles Times לינק לכבתה בשפה האנגלית כאן (עיון בכתבה דורש רישום מוקדם לאתר. הרישום והעיון - חינם)
 

Brendan

New member
קושי במערכות יחסים - מחלת נפש ../images/Emo32.gif

כמה מהפסיכיאטרים הטובים של ארה"ב תומכים ברעיון של יצירת קטגוריה ייחודית וחדשה של מחלות נפש אשר ביכולתה לשנות עמוקות את תחום הפסיכיאטריה וכתוצאה ממנה יאובחנו רבבות של משפחות כמי שסובלות מליקויי פסיכיאטרי. במונוגרף אשר מופץ ע"י איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי (APA), ממליצים הפסיכיאטרים שהקטגוריה בשם "הפרעות ביחסים" (Relational Disorders) תוסף למהדורה הבאה של ה- DSM אשר מהווה את המדריך המקצועי הרישמי להגדרת בעיות מנטליות וריגשיות. בשונה מאבחנות פסיכיאטריות עד כא, סוג הפרעה חדשה זו תזהה חולי בקבוצות של יחידים ובמערכות היחסים בניהם. עובדה זו מהווה שינויי עמוק בתפיסה מהמודל הרפואי של הפסיכיאטריה, אשר בא החולי מאובחן ביחידים. הפסיכיאטרים מקווים שיצירת הקטגטריה החדשה תעודד מחקר שִׁיטָתִי, ניסויים בתרופות וכיסוי ביטוחי. כתבה: By Shankar Vedantam Washington Post Staff Writer © 2002 The Washington Post Company לינק לכתבה המלאה בשפה האנגלית כאן
 

Brendan

New member
זוהה הגן האחראי ל-וואן דר ווד

זוהה הגן האחראי לסינדרום קשה בשם Van der Woude
הגן גורם לתופעה נדירה של התפצלות השפה והחֵךְ אשר משפיעה על 2000 אנשים מיתוך כ- 100000 בריטים אשר נולדים עם התופעה. לצורת הַשְׁחָתָה זו של הפנים אין תמיד פיתרון ניתוחי יעיל. בטווח הרחוק, גילוי זה יש בכוחו להוביל לטיפול שיערך עוד כאשר התינוק ברחם אימו. כתבה: James Meek, science correspondent Guardian Unlimited © Guardian Newspapers Limited 2002 לינק לכתבה בשפה האנגלית כאן
 

Brendan

New member
מיתוך השנתון הסטטסטי לישראל

חינוך והשכלה
רמת ההשכלה של האוכלוסייה בישראל ממשיכה לעלות. חלקה של האוכלוסייה ברמות ההשכלה הנמוכות ממשיך לרדת בעוד חלקה של האוכלוסייה ברמות השכלה גבוהות ממשיך לעלות . נמשכת העלייה בגיל המורים: בחינוך העברי , הגיל החציוני של המורים הגיע ל- 42.0 בתש"ס לעומת 40.1 בתשנ"ג. בחינוך הערבי, העלייה בגיל המורים מתונה יותר; באותו פרק זמן עלה הגיל החציוני מ - 35.9 ל- 36.5 שנים. מבחינת הוותק בהוראה , הפער בין שתי האוכלוסיות מצטמצם: 15.6 לעומת .15.0 בשנת הלימודים תשס"ב ( 2001/2002) למדו במוסדות החינוך השונים 1,971,996 תלמידים. %58.6 מהתלמידים בבתי הספר היסודיים בחינוך העברי למדו תחת פיקוח ממלכתי. %18.9 למדו תחת פקוח ממלכתי דתי ו- %22.5 תחת פקוח חרדי. בשנת תשס"ב (2001/2002) למדו 117,525 סטודנטים באוניברסיטאות. על אף שמסתמנת האטה בגידול המתחילים ללמוד לקראת תואר ראשון, עלה חלקם של המתחילים ללמוד מתמטיקה, מדעי המחשב, המדעים הביולוגים והנדסה. כל הזכויות שמורות © .1997- 2002 מדינת ישראל הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה. לינק כאן
 

Diana M

New member
ברנדן, אתה מביא נושאים חשובים

ביותר. כל הודעה כזו ראויה לשירשור בפני עצמו. ממליצה בכל לב לקרואים בפורום לקרוא את הקישורים. בהחלט מעניין וחשוב.
 
למעלה