אבל זו לא עבירה שלך אם חס ושלום התעללו בו במשחטה
אם חס ושלום התעללו בו שלא לצורך (ואין צורך בהתעללות מיותרת, רק בסבל שנצרך עבור השחיטה לצורך אכילת בני אדם) - לא אתה עשית זאת בכך שאכלת אותו אחרי שנשחט.
וגם אם בעל המשחטה שיקר בנוגע להתעללות - לא אתה שיקרת.
אתה לא מצער בשום צורה את בעל החיים, וגם לא נותן יד לעוברי עבירה, כאשר אינך יודע מי עובר עבירה.
אתה לא יודע בוודאות באיזו משחטה מצערים את בעלי החיים מעבר לנצרך. אז אתה לא צריך להחרים שום משחטה.
הבשר חשוב לבריאותו של האדם, ולכן כשנחלשו הדורות לאחר המבול, הותר לאדם לאכול בשר.
יש הרבה אנשים שחושבים אחרת, ומטיפים לא לאכול בשר. הם גם טוענים שאתה נותן יד להתעללות בכך שאתה אוכל עופות שנשחטו, כיוון שיש סיכוי רב שהתעללו בהם. האנשים הללו לא מסכימים שיש רמה של צער וסבל שבעה"ח צריכים לעבור עפ"י ההלכה כדי שיוכשרו לאכילת בני אדם. הם חושבים שלא צריך להיות כלל צער וסבל לבעל החיים, ושלכן אנשים לא צריכים לאכול בשר.
אז הם חושבים. והם טוענים.
לא כל מה שכל אחד אומר זה נכון. הוא גם יכול להגיד שתהיה בגיהנום, אבל הוא לא השוער של הגיהנום, אז הוא לא קובע...
היהדות חושבת שצריך לגדל בעלי חיים לצורך שחיטה, ולנהל מערכות שחיטה כדי להתקינם למאכל בני אדם, וכמובן להשגיח על כשרות השחיטה - שהיא הדרך למנוע התעללות מיותרת בבעלי חיים לפני ובעת שחיטתם.
הרפואה חושבת שאכילת בשר חשובה לאדם כדי שיהיה לו כוח (ובפרט מי שחלוש בנפשו!!!). אז נכון שיש כמה אנשים שלא חושבים כך. אבל הם לא ממונים על הגיהנום, אז אין בעיה.
והערת אגב - הרבה מאוד בעיות פתרתי לי כשקבעתי לעצמי כלל: אין עבודת ה' עם רגשי אשמה!
כך שמי שמנסה לעורר בי רגשי אשמה בשם זה שאני דתיה, פשוט לא מצליח לו בשום אופן. תחשוב על זה...