מה לעשות עם לקוחות קיימים? להדביק אותם אליך!
ישנן הרבה חברות ואף ארגונים ממש קטנים ( SOHO ) אשר משקיעים רבות בלהשיג לקוחות חדשים, רב ההשקעה הזו מתבזבזת משתי סיבות עיקריות.
1. לא כל הלקוחות שמגיעים לבסוף מבצעים רכישה.
2. לא כל הלקוחות שביצעו רכישה חוזרים, חלקם אף לא מרוצים והם יוצרים מונטין לא טוב על החברה.
רבות דובר על היחס עלות בין שימור לקוח להבאת לקוח חדש, אבל איך משמרים לקוח קיים? ומה עוד ניתן להפיק ממאגר לקוחות?
אז הרעיון העיקרי הוא לייצר דבק בין הלקוחות אליכם, ונא לא להתבלבל בין זה לבין כבילה. לדוגמא מה שחברות הסלולר עשו זה לכבול לקוח.
האמת, מה שאלעל עושה עם שיטת הנקודות זה לכבול לקוח. מה ההבדל?
ההבדל הוא בלתת ללקוח מענה בדיוק על מה שהוא רוצה ולהביא אותו לשביעות רצון מקסמלית.
אז מה שצריך בעצם לעשות זה תהליך מחזורי של 3 דברים:
1. להכיר את הלקוחות ואת הרצונות שלהם.
2. להיות מסוגלים לתת מענה מדוייק ללקוחות שלכם
3. לייצר ערך מוסף ללקוחות שלכם כך שיעדיפו להגיע אליכם.
מה הכוונה? נדגים זאת על ידי מסעדה!
1 - בסוף כל ארוחה הלקוח יקבל מעין משוב לענות עליו הוא יכניס פרטים אישיים וייתן ציון על המנות השרות ומי שירת אותו, טאבלט יכול להיות משהו נחמד... אפילו שיקי ומשדר חדשנות.
2 - כאשר הלקוח מגיע שוב ומזדהה המלצר ( עדיף אותו מלצר אהב אותו וניתן ) פונה אליו בשם, מזכיר לו את המנות הקודמות שאהב ומציע לו מנות דומות או את אותן המנות.
3 - בכל חודש מקבל הלקוח דיוור למייל עם מתכונים בסגנון של המנות שהוא אוהב, המלצות למנות אחרות דומות במסעדה ואף הזמנה לעיתים לטעימות של מנות חדשות שנכנסות לתפריט.
אחרי שרות כזה הלקוחות בטוח יחזרו, ואף יהיו מוכנים לשלם יותר. אתם יצרתם חיבור מרצון של הלקוחות אליכם ולא קשרתם אותם בכל מיני הנחות בגין רכישה של 3 או ארבע ארוחות וכו'.
בהצלחה
שגיא
ישנן הרבה חברות ואף ארגונים ממש קטנים ( SOHO ) אשר משקיעים רבות בלהשיג לקוחות חדשים, רב ההשקעה הזו מתבזבזת משתי סיבות עיקריות.
1. לא כל הלקוחות שמגיעים לבסוף מבצעים רכישה.
2. לא כל הלקוחות שביצעו רכישה חוזרים, חלקם אף לא מרוצים והם יוצרים מונטין לא טוב על החברה.
רבות דובר על היחס עלות בין שימור לקוח להבאת לקוח חדש, אבל איך משמרים לקוח קיים? ומה עוד ניתן להפיק ממאגר לקוחות?
אז הרעיון העיקרי הוא לייצר דבק בין הלקוחות אליכם, ונא לא להתבלבל בין זה לבין כבילה. לדוגמא מה שחברות הסלולר עשו זה לכבול לקוח.
האמת, מה שאלעל עושה עם שיטת הנקודות זה לכבול לקוח. מה ההבדל?
ההבדל הוא בלתת ללקוח מענה בדיוק על מה שהוא רוצה ולהביא אותו לשביעות רצון מקסמלית.
אז מה שצריך בעצם לעשות זה תהליך מחזורי של 3 דברים:
1. להכיר את הלקוחות ואת הרצונות שלהם.
2. להיות מסוגלים לתת מענה מדוייק ללקוחות שלכם
3. לייצר ערך מוסף ללקוחות שלכם כך שיעדיפו להגיע אליכם.
מה הכוונה? נדגים זאת על ידי מסעדה!
1 - בסוף כל ארוחה הלקוח יקבל מעין משוב לענות עליו הוא יכניס פרטים אישיים וייתן ציון על המנות השרות ומי שירת אותו, טאבלט יכול להיות משהו נחמד... אפילו שיקי ומשדר חדשנות.
2 - כאשר הלקוח מגיע שוב ומזדהה המלצר ( עדיף אותו מלצר אהב אותו וניתן ) פונה אליו בשם, מזכיר לו את המנות הקודמות שאהב ומציע לו מנות דומות או את אותן המנות.
3 - בכל חודש מקבל הלקוח דיוור למייל עם מתכונים בסגנון של המנות שהוא אוהב, המלצות למנות אחרות דומות במסעדה ואף הזמנה לעיתים לטעימות של מנות חדשות שנכנסות לתפריט.
אחרי שרות כזה הלקוחות בטוח יחזרו, ואף יהיו מוכנים לשלם יותר. אתם יצרתם חיבור מרצון של הלקוחות אליכם ולא קשרתם אותם בכל מיני הנחות בגין רכישה של 3 או ארבע ארוחות וכו'.
בהצלחה
שגיא