מה מונע מבן אדם לקנות לוחות סולריים וסוללה של טסלה

amexudo

New member
מה מונע מבן אדם לקנות לוחות סולריים וסוללה של טסלה

היי
אני רואה כל הזמן את הפרסומות האלה של ״השקעה״ באנרגיה סולארית אבל אני לא מבין למה צריך לעשות את כל החישובים של כמה יצא לי לחודש והאם משתלם. בגדול המחיר של הלוחות לא כזה גבוה אמור להיות אלא אם כן שמים מלא מכסים ומיסים על זה.
הסוללה של tesla עולה כ10 אלף דולר כולל התקנה אבל בטח אי אפשר לקנות בארץ.
אבל בגדול אני תוהה למה להשקיע בחשמל סולרי שיחזיר את עצמו תוך עשות כאשר בעשור הקרוב כנראה כבר נגיע למצב שמשתלם להתנתק מהתשתיות הקיימות ולייצר חשמל באופן עצמאי בבית..
מה דעתכם?
 

רשר

Well-known member
מנהל
נצילות תאים סולאריים נמוכה מאוד ומחירם יקר עדיין כתחליף

לרשת החשמל, ולכן עובדים בעיקר כתוספת לרשת בין באתר פרטי (על הגג) או באתר סיטונאי של מאות דונם,
בכל מקרה כדי לייצר חשמל בהיקף מעשי צריך רשיון מהמדינה כי היא הבעלים של כל מקורות המים, אויר, חשמל, דלק, מחצבים,,,

אם מאוד תרצה מתקן פרטי נפרד מהרשת עדיין תאלץ לפעול לפי חוקי הבניה ולקבל רשיון בניה,
איש לא יפריע לך לקנות לוחות ולחבר חשמל רק לדוד המים במקום או בנוסף לקולט השמש הרגיל שיעיל בערך פי 10 מקולט סולארי חשמלי כך שתזדקק להרבה שטח ועדיין תמיד תרצה חיבור גיבוי מהרשת לדוד לימי חורף ללא שמש,

גם הטענת מכונית חשמלית מחייבת מתקן הגובה מחיר לממשלה גבוה בהרבה ממחיר החשמל הביתי
 

סהר דוד

New member
תיקון קטן - לגבי הטענת רכב חשמלי

אתה לא מעודכן. כבר למעלה משנה שאין מגבלה על הטענה ביתית. אתה מתחבר כרצונך לרשת הביתית ללא כל מגבלה, וכמובן שהתשלום הוא לפי קוט"ש במונה הרגיל.
 

רשר

Well-known member
מנהל
ככל שהבנתי באיטי בלבד ולהיברידי, לחשמל מלא יש תעריף אחר

אבל מאחר ואין לי מספיק כסף להיות ירוק אז אני באמת לא מעודכן
 

סהר דוד

New member
ישנם שני סוגי טעינה - ביתית (פרטית) וציבורית (מסחרית)

בטעינה ביתית יש 3 אפשרויות: חיבור רגיל לשקע כח- חד פאזי 16A, קצב הטענה כ-2.5 קוט"ש, עמדה ביתית חד פאזית 16A - קצב 5 קוט"ש. עמדה תלת פאזית , 32A בקצב 11 קוטש - כולן בחיבור רגיל לרשת הביתית ובתעריף רגיל.

עמדה ציבורית - מפועלת ע"י חברה מסחרית (כיום יש כ5 או 6 חברות ) בפריסה ארצית (די דלה כרגע) ובתעריף שהן גובות מהמנוי בין 1.20 ש"ח לקוט"ש ועד 2.40 ש"ח לקוטש. העמדות הציבוריות הן בקצב של כ- 22 קוטש.
הנL מבוסס על נסיון של השנה האחרונה:
בחברה שלי יש 3 מכוניות חשמליות - 2 היברידיות ואחת 100 אחוז חשמל
 
למעלה