מה מותר הטוש על העיפרון הצבעוני../images/Emo35.gif
אני "רק אמא", אבל זה הפורום היחיד שאני מכירה לשאול בו שאלות הקשורות בריפוי בעיסוק. אז ככה: בני בן 5 וחמישה חודשים גיל טרום חובה, הוא נמצא בגן חנ"מ, כאשר שאר הילדים בגן חובה. בגן "קבוצת למידה", מאין הכנה לכיתה א'. התבקשנו להכין קלמר עם טושים, מספרים, עפרנות רגילים, מחק ומחדד. קלסר ותיקיה בגודל A3 (שיותר גדולה ממנו
). בשבועות האחרונים הילד הביא ביתה את הקלסר להכין שעורי בית. לצבוע (לפי קטן/גדול, מעל/מתחת). הצביעה התבצעה בטושים. בבית לא פעם הדף נקרע בגלל שחזר על נק' מסוימות יותר מפעם אחת, אז נתתי לו לצבוע בצבעים או עפרונות צבעוניים עבים. רק לאחרונה אחיזת העיפרון שלו נהיתה תקינה. והעבודה עם העפרונות הצבעונים, זורמת ואיכותית (יחסית למה שהיה לפני 3-4 חודשים). לפני שבוע הגננת בקשה שנשלח טושים עבים, כדי שיצבע מהר יותר ויעמוד בקצב של שאר הילדים (שחלקם גדולים ממנו בשנה קלנדרית). את שעורי הבית האחרונים הבן שלי עשה עם העפרונות העבים, בצורה טובה מאוד. לכן שלחתי איתו את העפרונות הצבעוניים העבים. היום כשבאתי לאסוף אותו מהגן, מיד שניגש אלי הוציא את הקלסר מהתקיה, והראה בגאוה מה שצבע ומה צריך להכין בבית. זו פעם ראשונה שהוא גאה בעבודת צביעה שביצע. הגננת אמרה להביא בשבוע הבא טושים עבים, כי זה מה שבקשה המרב"ע שמפעילה עם הגננת את הקבוצה (זו לא המרב"ע שעובדת עם בני ורוב ילדי הגן בטיפולים 1X1). מה מותר הטוש על העיפרון? באופן אישי לא היתי בוחרת בטושים לצביעת שטחים על ניר רגיל (אולי על בריסטול). כמו כן שברור שלילד קל לאחוז עיפרון עבה (באופן אישי אני מאוד אוהבת את העפרונות הללו, ואני עושה בהם שימוש מידי פעם), התוצאות יפות וגם מחזקות את הדימוי שלו, אז למה להתעקש על טוש? עוד עיניין, יש לו עוד שנה עד כיתה א', אז למה להלחיץ אותו, וגם לנסות להלחיץ אותי. בעינין הזה אני לא נלחצת, אני מאילו שבכיתה א' המשיכו להעתיק מלוח בהפסקת האוכל. לא שזה היה כיף, אבל למדתי להתגבר.
אני "רק אמא", אבל זה הפורום היחיד שאני מכירה לשאול בו שאלות הקשורות בריפוי בעיסוק. אז ככה: בני בן 5 וחמישה חודשים גיל טרום חובה, הוא נמצא בגן חנ"מ, כאשר שאר הילדים בגן חובה. בגן "קבוצת למידה", מאין הכנה לכיתה א'. התבקשנו להכין קלמר עם טושים, מספרים, עפרנות רגילים, מחק ומחדד. קלסר ותיקיה בגודל A3 (שיותר גדולה ממנו