מה מפריע לקבלת סיווג???

ronieitan

New member
תלוי מהי הסיבה בגללה קיבלת פטור

בעיקרון, עושים בעיות ועיכובים למתנדבים בנושא הסיווג הביטחוני בעיקר אם הם קיבלו פטור על רקע נפשי, כלומר מתחשבים בגורמים הבאים כדי לבדוק את התאמתך לקבלת סיווג ביטחוני:
* סוג ההפרעה הנפשית \ האבחון שלך - אם מדובר בהפרעה נפשית שהייתה לך בילדותך אך מבחינה בירוקרטית עדיין דורשת מעבר לשירות התנדבותי, לא אמורים לעשות לך בעייה מיוחדת; אם מדובר בהפרעה נפשית שממנה אתה סובל בימים אלה או מאבחון שהינו רלוונטי לאורך כל חייך (למשל תסמונת אספרגר), זה יותר מסובך, ועל כך אסביר בכוכבית הבאה.
* השפעת ההפרעה הנפשית \ האבחון שלך על שגרת חייך - אם אתה מתנהג באופן נורמטיבי למראית עין (במידה כזו שהבוחן שיראיין אותך יבין שאתה כשיר לתפקיד הדורש סיווג) ואין לך הפרעות התנהגותיות ומנטליות קיצוניות (היכולות להשפיע על יכולתך לא לגלות את המידע המסווג למי שאינו מורשה לכך), לא אמורים לעשות לך בעיות. ואמנם, גם אם לא ימצאו אצלך בעיות מיוחדות העלולות למנוע ממך קבלת סיווג, למתנדבים לוקח זמן כפול לקבל סיווג מחיילים סדירים - כ-6 חודשים במקום עד 3 חודשים - ולכן מומלץ לבקש התאמת סיווג ביטחוני מוקדם ככל האפשר לפני השירות.
* אופן הסברת המצב הנפשי שלך לבוחן - ניסוח כנה, מפורט ומדויק של מצבך לבוחן מגדיל משמעותית את סיכוייך לקבל את הסיווג הביטחוני בו אתה חפץ; אל תחשוש להגיד את האמת לבוחן כי...
1) הבוחן בודק את אמינותך בתור חייל - חייל שאינו אומר את כל האמת לממונים עליו לא ראוי לקבל שום סיווג ביטחוני.
2) ניסיון לשקר או לעדן את האמת לגבי מצבך יכול לגרום לסיבוכים שיובילו לאי הבנות לא רצויות העלולות להוריד את דרגת הסיווג הביטחוני שתוכל לקבל, ושוב - יראו בכך סימן לחוסר אמינות.
השתדל להיות רגוע ככל האפשר מול הבוחן כי הלחץ שולט ברגשות ובאמירות שלך, ומילותיך לבוחן הן הכלי הכיחשוב שיש לך בראיון התאמת הסיווג הביטחוני.
* נקודה נוספת שחשוב לזכור קשורה דווקא למאפיין שבודקים גם אצל חיילים סדירים באותה מידה כפי שבודקים אותו אצל מתנדבים: קשרים שלך או של בני משפחתך לארגוני ביון וריגול בחו״ל. הדבר רלוונטי בעיקר אם אתה או הוריך עלו מברית המועצות או מערב אירופה. חשוב לחקור את הנושא ולתשאל על כך את ההורים כי לענות אוטומטית ״לא״ על הסעיף הזה יכול לגרום לבעיות בירוקרטיות בהמשך העלולות לגרור אותך למשפט צבאי שלא בצדק. גם אם התגלה שלאחד מבני משפחתך היה קשר לארגון כזה, כל עוד תוכיח שאתה בעצמך פועל לטובת הארגון לא אמורה להיות עם זה בעייה.
 
למעלה