מה נאפל עליהם??
זה טראגי ומצער ומה לא,אבל המוות על כל הצורות שבו הוא חלק בלתי נפרד מהחיים.
מה שיותר מתסכל אותי זה שאנשים מאבדים את צלם האנוש שלהם עוד בחייהם.
מתנדב זק"א שחזר אתמול מטקמנדו סיפר לי על אנשים שהפכו לחיות אדם.
מעשי שוד וביזה והתנפלות המונית על מזון ומים שעלתה בהרבה חיים של אדם.
מה,יתכן שכולנו מטמינים אי שם בתוכנו התנהגות חזירית לעיתות מצוקה ולזמנים שחיינו תלויים מנגד??
זה נורמטיבי שאדם יגרום באופן יזום לאובדן חיי אדם כדי להציל את חייו שלו??
יש כלל בתלמוד שאומר: "חייך קודמים." כלל זה אמור ,לדוגמא, ביחס למצב שבו הולכים שניים במדבר תחת שמש קופחת
וברשות אחד מהשניים כמות מים המספיקה לאדם אחד.ההלכה אומרת שאין הוא מחוייב {אומנם הוא רשאי} לתת את המים שברשותו כדי
להציל את חיי חבירו כי חייו קודמים ולכן הוא שותה למרות שחבירו מת לו לאיטו בצמא.
אבל להרוג את האחר אקטיבית כדי לשרוד???
מה לעשות שיש כלל נוסף בהלכה היהודית: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"
לא אדון ושלא נדע.
חוצמזה מה שלומכם??
תקועים בין ההריסות??
זה טראגי ומצער ומה לא,אבל המוות על כל הצורות שבו הוא חלק בלתי נפרד מהחיים.
מה שיותר מתסכל אותי זה שאנשים מאבדים את צלם האנוש שלהם עוד בחייהם.
מתנדב זק"א שחזר אתמול מטקמנדו סיפר לי על אנשים שהפכו לחיות אדם.
מעשי שוד וביזה והתנפלות המונית על מזון ומים שעלתה בהרבה חיים של אדם.
מה,יתכן שכולנו מטמינים אי שם בתוכנו התנהגות חזירית לעיתות מצוקה ולזמנים שחיינו תלויים מנגד??
זה נורמטיבי שאדם יגרום באופן יזום לאובדן חיי אדם כדי להציל את חייו שלו??
יש כלל בתלמוד שאומר: "חייך קודמים." כלל זה אמור ,לדוגמא, ביחס למצב שבו הולכים שניים במדבר תחת שמש קופחת
וברשות אחד מהשניים כמות מים המספיקה לאדם אחד.ההלכה אומרת שאין הוא מחוייב {אומנם הוא רשאי} לתת את המים שברשותו כדי
להציל את חיי חבירו כי חייו קודמים ולכן הוא שותה למרות שחבירו מת לו לאיטו בצמא.
אבל להרוג את האחר אקטיבית כדי לשרוד???
מה לעשות שיש כלל נוסף בהלכה היהודית: "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"
לא אדון ושלא נדע.
חוצמזה מה שלומכם??
תקועים בין ההריסות??