מה עובר על 88

eran289

New member
מה עובר על 88

כל שבוע משנים את לוח המשדרים ...איפה נעלמו כל התוכניות של 12 בלילה, להם נעלם ניר גורלי פתאום שישדר אחרי הצהריים , לאן נעלמה התוכנית שלושים ושלוש ושליש ? מה עובר על התחנה הזאת ? האם זה בגלל משבר הקורונה ?
 
תשובה לערן

ערן, בעקבות הנחיות של הנהלת התאגיד לצמצום מספר המגישים שמגיעים לשדר בשידור חי, לוח השידורים של כאן 88 וכאן גימל השתנו עד יעבור זעם.
 

SysAdmin1

New member
כבר מסוף שנות התשעים של האלף הקודם אמצעים טכנולוגיים מאפשרים

כבר מסוף שנות התשעים של האלף הקודם אמצעים טכנולוגיים הסטנדרטיים הקיימים וזמינים בתחום השידור, מיתוג וניתוב של אולפני רדיו מאפשרים לשדרינים לשדר בשידור חי, ללא תופעות של שיהוי כלשהו שנוצר בקווי תמסורת ( מה שמכונה מעגה המקצועים כ RTP ) לשדר מהבתים שבהם הם מתגוררים ( כל שדרן מביתו הוא ) וגם לבצע את זה כך שמבחינת המאזינים זה מורגש שקוף לגמרי כשידור מאולפן מרכזי אחד, שבו נמצאים כל השדרנים המשתתפים בתוכנית זו. והשדרנים גם מקבלים בצורה זו את כל הכלים הסטנדרטיים הנדרשים להם, מהאינטרקום הרב קווי ועד לבקרה מלאה של ההפקה, שגם משתתפי ההפקה יכולים לנהל את המישדר מביתם הם, כולל את התכנים מספרייה המרכזית של התחנה וכולל גם שילוב של ערוצי מרכזייה טלפונית לשידור, אם זה נדרש במסגרתה של התוכנית. כל הממשקים של זה מצד השדרנים מתבצעים בצורה פשוטה דרך מסך גרפי של המחשב ( שיכול להיות גם מחשב נייד שסופק לעובדים על ידי התחנה ), וממשק זה מרכז את כל הצרכים של השדרנים בצורה נוחה וגם נותן להם אפשרות לתקשר אחד עם השני ועם ההפקה ולשתף תכנים שונים בנוסף לאינטרקום הישן והטוב.

החידושים המרעישים המסעירים אלה של אולפן רדיו מבוזר פרצו לחיינו כבר לפני יותר מעשרים וחמש שנה והם עברו כבר התפתחות של מספר דורות ואולי הגיע כבר העת שהם יתחלו לחלחל גם לתאגיד השידור החדשני שיש לנו "כאן".
 

ido1355

Member
בתחנת הרדיו רדיוס 100FM ירון אשבל משדר מהבית

יש לו מחשב נייד,מיקסר,והקונסולה שמתחברת לשידור
אם רדיוס 100FM כן עשו זאת אין סיבה שהתאגיד לא יכול לאפשר לשדרנים לשדר מהבית
תאגיד שידור ציבורי מודרני ואין ביכולתו אפשרות לתת לשדרנים לשדר מהבית
 

SysAdmin1

New member
יש "טיפה" הבדל בין זה שאיך שברדיוס 100FM ירון אשבל משדר...

יש "טיפה" הבדל בין זה שאיך שברדיוס 100FM ירון אשבל משדר מהבית לבין מערכת ניהול אולפן רדיו מבוזרת אמתית ותקנית שבה משתמשות תחנות רדיו בכל העולם כבר יותר מעשרים וחמש שנה. שבמסגרת מערכת זו, כל גורם מקצועי של תחנת רדיו שקשור להפקה, להגשת התוכן ולניתוב של מישדר יכולים לעבוד מהבית או מכל מקום אחר בצורה מאובטחת ובשיתוף פעולה מלא. וגם בין איך כל שדרן או קריין שמשתתף במשדר במקביל באותו המישדר יכולים לעשות את זה גם בשיתוף פעולה בינהם וגם בין ההפקה.
 

גלעד2211

New member
עוד לא הסברת מה ההבדל. ירון אשבל משדר מאוד מקצועי מהבית

כמעט 0 תקלות השידור עובר חלק ומצויין אז היכן הבעיה כאן בימים אלו להקים אולפן בביתו של מי שמסכים ויש לו מקום לכך?
 

SysAdmin1

New member
למרות שאת ההבדל הסברתי כבר אני אנסה להסביר אותו עוד הפעם...

נתחיל מהתחלה. התנהלות של תחנת רדיו אמתית, היא לא דומה כלל לאותו שדרן בודד שיש לו מיקרופון, מחשב ומערבל רב ערוצי, כפי שזה קיים בסגנון של תחנות רדיו פירטיות של שדרן אחד.
תחנת רדיו אמתית, מתנהלת כך, שיש לה מחלקת הפקה, שירותים טכניים, ספריית התוכן של התחנה, מרכזיית טלפון משולבת לתוך השידור וההפקה, מספר של השדרנים שצריכים לפעול במקביל באותו המישדר ועוד הרבה גורמים מקצועים שונים.
בשביל שהמישדר כלשהוא יתקיים, כל הגורמים אלה צריכים לפעול בשיתוף פעולה ולתקשר בינהם במספר של דרכים המקובלות בתחום, מהעברת התכנים והתסריט של המישדר ועד לקשר האינטרקום רב ערוצי שלהם, שבו כל אחד יכול לתקשר עם הגורם הנדרש מבלי להפריע לשאר המשתתפים, כולל גם את המערכת של המסרים מיידיים ושל שיתוף תכנים דיגיטליים שונים שנדרשים למישדר. ברגע שכל הגורמים לא נמצאים באולפן אחד ( ההפקה לא רואה את השדרנים מאחורי הזכוכית והשדרנים לא יושבים בשולחן אחד ליד השני ) נדרשת לצורך כך מערכת כוללת של ניהול התחנה מבוזרת והיא צריכה לתת את כל האפשרויות הנדרשות, כולל המנגנוני האוטומצייה, יתירות מלאה, גיבוי חם ואפשרויות של שחזור מיידי, ניתוב ושילוב המודולים של Hot Standby , של Hot Swap וכמובן של disaster recovery . כך ורק כך ניתן לנהל ולהפיק מישדרים ותוכניות.

מקווה שעכשיו זה יותר מובן וברור.
 
למעלה