פוליפוניה כן, אקורדים לא
זאת אומרת, אני יודע שאין אמיתי ביניהם אבל ההתיחסות היתה שונה באך היה זה שכתב את חוקי הכתיבה ההרמונית, והכיר באקורדים בתור הקבוצות שלהן לפני זה היתה קיימת כתיבה פוליפונית, כמו שכתבתי, אבל לא על פי חוקים מוסכמים (בגלל זה נמצא הרבה פעמים סיום של דרגה רביעית לראשונה). לא הייתי מגזים עד כדי להגיד שברנסאנס היתה כתיבה פוליפונית מדהימה, הבארוק נחשב עדיין לשיא הכתיבה הפוליפונית, אבל באמת היתה, רק שבד"כ לפי הכפלה, ולא כתיבה הרמונית במלוא משמעותה, אם היתה, ובאמת סליחה אם אני לא מכיר, היא היתה יותר עניין אינסטינקטיבי מאשר משהו ידוע. את חוקי הכתיבה (לא תכפיל באוקטווה, לא תכפיל בקווינטה, לעד תנגוד את קו הבס בסופרן וכו' וכו' וכו') כתב באך אי שם בתחילת הקריירה שלו, והם נשארו מקובלים לרוב תקופת הבארוק. בקשר למה שאמרת על הבאסו, זה לא בדיוק קשור לעניין, כנראה שלא ממש הבהרתי את עצמי בהודעה הקודמת- אני יודע שהיו אקורדים, ומכאן הגיע הבאסו, אבל הקיום שלו לא קשור לחוקי הכתיבה ההרמונית שכתב באך. בעיקרון הוא השתמש במה שנשמע נכון, ובמה שהיה קיים בתקופה כדי לכתוב חוקים מקובלים לכתיבה. נ.ב. בקשר לרנסאנס, לא יצא לי לשמוע עבודה פוליפונית ברמה גבוהה במיוחד, אם אתה יכול להמליץ על משהו אני מבטיח לחפש ולתת את דעתי