מה עושה עורך דין מקרקעין עבור מוכר נדלן?

kiryatech

New member
עורכי דין מקרקעין מסייעים בפיקוח על מכירת דירות, מרגע חתימת החוזה דרך תקופת המשא ומתן (המכונה בהתאמה "ביקורת עו"ד") ועד לסגירה. עורך דין מצד המוכר בוחן חוזי מכר, מעביר תנאים בצורה מקצועית ונוכח בסגירות למניעת תקלות.

מכירת בית היא תהליך מורכב הדורש ידע והיכרות עם חוקים מקומיים, מדינתיים ופדרליים. עורך דין עוזר לך להגן על ההשקעה והנכסים שלך תוך הבטחה שאתה מבצע את הצד שלך בעסקה בצורה חוקית - מה שיכול למנוע צעדים שגויים יקרים.

עורכי דין מקרקעין נדרשים במדינות רבות, אך גם אם אינך מחויב על פי חוק להשתמש בעורך דין בזמן מכירה, זה יכול להיות רעיון טוב.

האם אני צריך עורך דין מקרקעין כדי למכור את הבית שלי?​

חלק מהמוכרים רואים בעורכי דין מקרקעין הכרחיים. אחרי הכל, עם כל כך הרבה כסף על הקו והר של ניירת, הדרכה משפטית יכולה לעזור לבלום בעיות פוטנציאליות לאורך התהליך. יש כמה נסיבות מיוחדות שבהן מומלץ להשתמש באחד.

שעבודים : אם יש שעבודים על הבית שלך, עורך דין יכול לעזור לפתור את הבעיות הללו ולפנות את הדרך לסגירה. הם יכולים לתקשר עם חברת הכותרת כדי לוודא שכל בעלי השעבוד מקבלים תשלום כראוי.

מכירה משותפת: אם אתה מוכר בית עם מישהו אחר מלבד בן/בת הזוג שלך, עורך דין יכול לעזור לך לזכור את שני האינטרסים שלך. כאמור, עורך דין של כל צד מבטיח את האינטרסים של שני המוכרים בראש סדר העדיפויות.

מכירה בחסר: מכיוון שהמלווה שלך מסכים לאפשר לך למכור את הבית שלך בפחות ממה שאתה חייב במכירה בחסר, יש חישוקים נוספים שאפשר לקפוץ דרכם. עורך דין יכול לעזור לך לנווט את המורכבות.

מכירת עיזבון: אם ירשת את הבית שאתה מוכר, שכירת עורך דין מקרקעין מומלץ בקריות שימיין את מסמכי הבעלות יכולה להקל על הנטל, וזה מועיל במיוחד כאשר אתה מתאבל על אובדן בן משפחה.

איך למצוא עורך דין מקרקעין​

כמו כל מערכת יחסים מקצועית, מציאת הנציג המתאים היא המפתח. להלן שתי דרכים נפוצות שבהן מוכרים מוצאים את עורכי הדין המקרקעין שלהם.

1. הפניות​

מהסוכן שלך: לסוכני נדל"ן מנוסים יש לרוב רשימה של עורכי דין שהם עובדים איתם באופן קבוע וממליצים עליהם. אולי אפילו יש להם הפניה לעורך דין מומחה בסוג המכירה הספציפי שלך.

מחבר: שאלו עמיתים, בני משפחה, חברים או שכנים במי הם השתמשו במכירות הבית שלהם.

מניסיון העבר: כמובן שתמיד תוכלו להיעזר בעורך הדין בו השתמשתם לקניית הבית.

2. ביקורות באינטרנט​

האינטרנט מעמיד שפע של ביקורות לקוחות בקצות אצבעותיך, אפילו עבור עורכי דין. בדוק את Google ואתרי ביקורת אחרים כדי למצוא ביקורות על עורך דין המקרקעין שאתה שוקל.

אם יש לי עורך דין, האם אני צריך סוכן נדל"ן?​

אם אתה צריך סוכן או מתווך תלוי ברמת הנוחות שלך עם ניהול כל משימות הרישום, השיווק וההצגה. להחזיק עורך דין בהישג יד יכול להוריד חלק מהעבודה מהצלחת שלך ולמזער את החרדה הקשורה למשימות כמו חוזים, משא ומתן וסגירת ניירת. אבל עורך דין לא יעשה שום עבודה הקשורה למשיכת קונים ומתן ייעוץ ספציפי לשוק.

זכור כי יחד עם עורך דין, ישנם מספר סוגים של אנשי מקצוע המעורבים בדרך כלל במכירת בית. הנה כמה מהנפוצים ביותר:

מתווך/סוכן: התפקיד שלהם הוא למצוא קונה, להקל על העסקה ולוודא שכל המועדים עומדים.

מפקח : המפקח נשכר על ידי הקונה. תפקידם הוא לוודא שהקונה יודע על כל מה שאולי צריך לתקן בבית. המוכרים גם שוכרים לפעמים מפקח שיבצע בדיקה מוקדמת כדי שיוכלו לבצע את כל התיקון הנדרש לפני הוצאת הבית לשוק.

שמאי: נשכר על ידי הקונה (או המלווה שלו), שמאי מבטיח שהקונה לא משלם יותר משווי שוק הוגן עבור בית.

מנהל הפקדון:
מנהל הפקדון, נושא המשרה או הסוכן הוא נציג צד שלישי האחראי להחזקת כספים במהלך העסקה ולוודא שכל צד מקבל את הסכום הנכון בעת הסגירה. במקרים מסוימים, קציני נאמנות עובדים בחברות כותרת, ומטשטשים את הקווים של איזה צד מחלק כספים בשולחן הסגירה.
 
למעלה