מה עושים אחרי הנחיתה ?

roz האחת

New member
מה עושים אחרי הנחיתה ?

ממה מתחילים ? אני הגשתי טפסים בספטמבר בתהליך המקוצר. הכוונה ל..... או קיי נחתנו ..מה עכשיו ? מה צריך לעשות ? רשיון נהיגה ? האם של ישראל תוקף ? צריך לעשות חדש ? ביטוח רפואי ? איזה צריך לעשות ? כמה עולה ?.. איך מחפשים דירה ? ובאיזה איזור ? מה אח"כ ?.. אני מקווה שמישהו הבין את הרעיון... אשמח לקצת תשובות . תודה !
 

roz האחת

New member
התהליך המופשט..

אחרי ה- 1.9 יצא תהליך מופשט שבו רק מגישים מסמכים ואמרו לקצר את התהליך..אני מקווה :)
 

predoc

New member
תהליך מפשוט לא בהכרח מקוצר

השגרירות ככל הנראה טבעה בניירת של מגישי בקשות שהגישו כל אחד תיק עם מיליון מסמכים התיק הזה התיישן מהר מאוד והיה זקוק לעידכונים רציפים בין זמן ההגשה ועד לזמן הבדיקה והאימות שכן מדובר בשנה עד שנתיים והחיים לא נעצרים. לכן עברו לתהליך של הגשה בקשה עקרונית , עמידה בתור, וברגע שיש אפשרות לבצע עיבוד של המידה המהגר הפוטנציאלי מתבקש לספק מהר ( עד 4 חודשים) את כל המסמכים העדכניים. מיד לאחר העיבוד וקבלת ההחלטה מוחזרים מרבית המסמכים למגיש הבקשה חלק נשמרים וחלק מושמדים ונחסך הרבה מקום. אין צורך בעידכון רציף של השגרירות על כל שינוי ( לידת ילדים / נישואים / גירושים / החלפת עבודה ) ועוד שינויים שהשגרירות לא הצליחה כנראה להתמודד איתם. העובדה שהשגרירות עברה תהליך של התייעלות אינו אומר בהכרח שהטיפול מרגע הגשת התיק ועד לקבלת הההחלטה יהיה מהיר יותר אם כי כולם מקווים שכך הדבר. ( לאחר העלות שהיו צריכים לשלם לחברת היעוץ שהגתה את הרעיון - הם בטח היו צריכים לפטר שני עובדים ולקצץ תקנים) בקיצור...לא לפתח ציפיות לתהליך מזורז - הוא רק יותר פשוט לשגרירות וגם למגיש עצמו - ובמיוחד חביבה האופציה של למשוך ולבטל את הבקשה עד לתחילת הטיפול בה בפועל ולקבל את הכסף בחזרה.
 

EB2

New member
לרוז האחת

אחרי הנחיתה הולכים למלון עד שתמצאי מקום לגור בו. לא כתבת איפוא בקנדה? לגבי ביטוח רפואי אפשר לעשות בארץ או בכל מיני חברות ביטוח קנדיות. אם תגורו באונטריו עליך לעשות 3 חודשי ביטוח. ברגע שיהיה בידיך חוזה שכירות. עליך גשת למשרדי אוהיפ ולהגיש טפסים לקבלת כרטיס ביטוח בריאות. במחוזות אחרים זה שונה. מאחר ולא כתבת היכן תתגוררו קשה לייעץ לך באיזה אזור לגור. תמיד עדיף לגור לא רחוק מתחבורה ציבורית והסאבוויי. האם ידוע לך היכן מקום העבודה שלכם? או שעדיין אין לכם מושג. שאלי שאלות יותר מפורטות.
 

roz האחת

New member
יותר פרטים

קודם כל תודה על התשובה . אנחנו כנראה שננחת בטורונטו . אין לי מושג איפה נעבוד..כמובן שמיד לאחר הנחיתה נתחיל לחפש , הלוואי וידעתי כבר עכשיו איפה אני יעבוד :) ז"א שצריך לעשות ביטוח רפואי מהארץ לכל המשפחה ל- 3 חודשים ואח"כ לעשות אותו כבר שם . למה ל- 3 חודשים דווקא ?
 

NorthernStar

New member
בסדר כרונולוגי?

קודם הולכים להתקלח (תאמיני לי, אחרי טיסה טרנס אטלנטית אף אחד לא מריח כמו שאנל 5)
ולישון - במלון או האכסניה שהזמנתם מראש לאיזה שבועיים ראשוניים. אם סינג'רתם חברים - מה טוב! *למחרת בבקר (בהנחה שמדובר בMonday - Friday) מיד הולכים לHRSDC עם הבקשה של הSIN כשכל הפרטים מלאים. עומדים בתור ומוסרים לפקיד. בלי SIN אתן לא קיימות, ואין לדעת כמה זמן יקח לכן לקבל את הכרטיסים הנכספים. *פותחים חשבון בנק, מפקידים, ממלאים בקשה לכרטיס אשראי secured. *מתחילים לחפש דירה. אם אין לכן הכרות קודמת עם העיר, אז אני ממליצה על סיורים רגליים. לא מה שנוח לאחרים יהיה בהכרח נוח לכן. אוספים את הRenters News שאפשר למצוא בתוך מיכל צבעוני בכל פינה בעיר, מתקשרים והולכים לראות. לא חייבים לקפוץ על הדירה הראשונה שמוצאים. *רק אחרי שיש כתובת קבועה וחשבונות ראשונים: אפשר לגשת ולהגיש בקשה לOHIP (במילא תיכנס לתוקף רק שלושה חודשים מיום הגיעכן לפרובינציה). הערה: עליכן להגיע מצויידות בביטוח רפואי פרטי שהכינותן מראש למשך שלושת החודשים הראשונים. *בין לבין אפשר גם לדאוג לעניין רשיונות הנהיגה. יש לכן זמן כי הרשיון הבינלאומי תקף לתקופת-מה (וכבר יאמרו לכן כאן הנוהגות).
 

roz האחת

New member
תודה על התשובה ו..

סליחה על השאלה המטופשת כנראה , אבל , מה זה SIN ??
 

EB2

New member
לרוז

תרגום סושייל אינשורנס נאמבר. גשי למשרד העבודה בכל האזורים בטורונטו מלאי טופס על מנת לקבל כרטיס זה על מנת שתוכלי להציגו בכל מקום עבודה.תצטרכי לתת שם כתובת על מנת שהם ישלחו לך את זה. זה לוקח בערך שבועיים עד שהכרטיס מגיע.
 

roz האחת

New member
תודה על התשובות

בטוח שעוד יהיו לי שאלות.. טוב שיש פה אנשים שעוזרים. המון תודה !
 

yanivran

New member
לא

הרעיון דומה, המספר שונה ארה"ב וקנדה עדיין שתי מדינות שונות (וגדולות)
 
למעלה