מה עושים בטסט?

Hell ad

New member
מה עושים בטסט?

אני מוכן לטסט, ורציתי לשאול אתכם איך הולך הטסט, מה הבוחן אומר לי לעשות על מה הוא מסתכל וכו'. אני יודע שאני יכול לשאול את המורה, אבל אני רוצה לדעת לפני שאני שואל אותו מאנשים שיש להם רישיון. עוד שאלה, להרכיב אנשים - לא כ"כ מדאיג אותי, אבל זה עדיין נחמד לקחת איתך מישהו. אז השאלה שלי היא האם רק מגיל 18 מותר לי להרכיב מישהו? אם כן מה ההגיון שבאוטו מותר בעצם מגיל 17 וחודשיים בואו נגיד כך. הרי ההיגיון מאחורי החוק הוא שאנשים לא יכולים לקחת אחריות שהם אינם מעל גיל 18, ואולי לא בוגרים מספיק. אז מה ההבדל בין קטנוע\אופנוע למכונית? אז זה נכון, אך ורק מגיל 18? או שיש מגבלה של זמן מסויים? ועוד משהו קטן, אני איזה קטנוע אני רוצה כבר החלטתי
כמובן שאני אבדוק עוד אפשרויות, אבל הטייפון נראה לי יהיה הבחירה שלי. הבנתי שהוא מתאים לנסיעות עירוניות קצרות ומידיי פעם הוא ישרוד קצת יותר. אז איזה שנה אני לוקח? את הקטנוע אבי הנחמד קונה לי :) אני חושב שהתקציב שהוא ייתן לי זה בערך 3000-4000 זה מספיק לקטנוע שלא יקרטע לי על הכביש ושלא יצחקו עליי שאני אעבור? (אין לי מושג במחירים). תודה מראש, ואני יודע שיש כל מיני שאלות כאלה כמעט כל יום ונמאס לכם לטחון הכל עוד פעם ועוד פעם אז סליחה
 
ננסה לעזור...

בקשר לטסט...תלוי בבוחן בדיוק על מה הוא מסתכל אבל כעקרון אם לא תיפול בשמיניות תעשה את הסלאלום ואת הקו ואת בלימת החרום(אם יש כזו עדיין...)כמו שצריך אין בעיה שהוא יוצא מחוץ למגרש... מחוץ למגרש בדרך כלל הטסטר נותן מסלול מראש תוך הנחיות על מה לעשות אם הולכים לאיבוד... לפעמים הוא אומר למישהו לעקוף אחד אחר בשיירה...כעקרון הוא מסתכל על צורת הנהיגה שלך...מהירות,מבטים,איתותים,מעבר נכון בין נתיבים ומיקום נכון בתוך הנתיב(אני משער שיש עוד דברים...אני לא טסטר או משהו...). 2.אסור להרכיב עד גיל 18 ללא קשר לנסיון ויש משהו במה שאתה אומר(בן 18 שמוציא רשיון יכול להרכיב מיידת ככה שעניין הנסיון שאתה עלול לצבור עד גיל 18 לא מחשק פה תפקיד...),אבל בכל מקרה זה החוק,אל תעבור עליו אפילו אם אתה חייב ואפילו אם זה רק לחצי דקה עד הבית...פשוט ביטוח החובה שלך לא בתוקף אם אסור לך להרכיב. הטייפון לדעתי הוא אחלה בחירה,אמין,לא יקר לאחזקה,יש המון ממנו ככה שלמצוא אחד לא יהיה מסובך,הקיצר הוא עושה את העבודה... ועכשיו לשאלות...התקציב שנתת הוא כולל ציוד(קסדה,מעיל וכפפות זה המינימום...)וגם החורף שבא עלינו לטובה ידרוש ממך מיגון מתאים...ובנוסף אני משאר שלא תרצה להשאיר את הקטנוע לא נעול...וגם אל תשכח ביטוח... הקיצר ב4000 ש"ח אפשר למצוא קטנועים,הם לא יהיו הכי יפים או הכי מהירים אבל הם יעשו את העבודה היטב...רק אל תשכח את ההוצאות הנוספות שיש לך בקניה ונסה להגיד לנו כמה אתה מקציב לאופנוע וכמה אתה מקציב לציוד שמסביב... בהצלחה...
 

Hell ad

New member
הזכרת לי...

קודם כל תודה. בקשר לחורף, מבחינה הגיונית, בלימה קטנה לצד ואני עף... פנייה חדה מדיי ואני עף (אני מדבר שיורד גשם). מה עושים בקשר לזה? בקשר לתקציב, אבא שלי לא אוהב לדבר איתי כ"כ על המצב הכלכלי שלו, כך שאני לא כ"כ בטוח, אבל אני מניח שזה 4000 רק לקטנוע, בלי קשר לציוד ולשאר. עכשיו בקשר לשמיניות, אסור לי לצאת מהקווים נכון? וכמובן שאסור לגעת בברקס, אז מה אני עושה אם בטעות נתתי יותר מדיי גז? לצאת מהקווים או פנייה חדה יותר? הקו האיטי - כמה לאט צריך לנסוע? השאר לא מהווה כ"כ בעיה.
 

harabecw

New member
הגבלת מורכב

צריכה (ואכן זה כך, אני חושב) להיעשות זמן מסויים לאחר קבלת הרשיון, ללא קשר לגיל. אוטו לא יתלונן על המשקל הנוסף (שלא משחק בכלל תפקיד) אבל בקטנוע\אופנוע זה עולם אחר לגמרי. האחריות רבה הרבה יותר, המשקל הנוסף, שבקטנוע יכול להגיע לכ-50% יותר, משפיע על הבלימה, התאוצה ותגובות ההיגוי. בקיצור, עד שלא רכשת נסיון - זה לא זה.
 

yuvalfra

New member
קטנוע 4000 + שמיניות + קו ישר

תנסה יותר לנוע לקראת ה-6000, תוכל להשיג קטנוע במצב הרבה יותר טוב במחיר שכזה. ב-4000 תוכל להשיג בקושי טייפון 97 עם 30,000 ק"מ (מצב גרוטאה פחות או יותר). הייתי אומר שאם הרכיבות הם עירוניות בלבד אז כדאי לבדוק את אופציות הסופר פיור (אני יודע שנמאס לרכב עליו מהשיעורים אבל מה לעשות), דיג'יי, מאסק, אולי ויוה סיטי...קטנועים לא חזקים כמו הטייפון אבל בהחלט יספיקו לצרכים עירוניים בסיסיים. בעיקר הויוה סיטי מעולה לזה, רכבתי עליו והוא מספיק מהיר, מאיץ מספיק טוב ונוח לאללה. מצויין לעיר. בקשר לשמיניות, אסור לך לצאת מהקווים, מקסימום לעלות על הצהוב...הלבן אסור לעבור...פשוט אל תתן יותר מדי גז. אתה לא חייב להגיע לקצה הקו, אתה יכול לעשות שמיניה פחות גדולה (הפניה בעיגול פחות רכב), תתן טיפה גז מתמשך, תעזוב אותו ותן פניה... בקשר לקו ישר, 30 שניות...כמה שניות פחות כמה שניות יותר. לאט לאט בקצב איטי, לא נורא אם אתה לא יציב לגמרי, פשוט לא לעוף מהקווים, ולהמשיך עד הסוף (טיפ - תתחיל טיפה לפני הקו במידה והטסטר לא שם לב, זה מרוויח שניה או שתיים ותאמין לי תצטרך אותם, זה קשה להתאפק במהירות כל כך איטית לכל אורך הישורת). שוב בהצלחה!
 

yuvalfra

New member
טסט

עברתי לפני 4 ימים טסט ראשון (תודה :)...אז ככה, כמו שרב הפורום אמר, בשמיניות העיקר לא ליפול ולא לסטות מהקווים (אל תתאמץ יותר מדי כדי לעשות את השמיניות שלך "מושלמות", ממש לא נחוץ). הסללום זה שטויות, ואז הקו הישר, קצת מעצבן, אבל לא קשה, קח את הזמן שלך, תעשה את זה לאט ויציב... אח"כ אתה יוצא לכביש, הוא קובע את סדר השיירה ואומר את המסלול. לעתים הוא יגיד שאת שאר המסלול הוא יתן במהלך הנסיעה. בכל אופן הטסט עצמו הוא גם לא קשה. סע 50 (לא פחות! תסע 40 קבוע ונסיעתך תחשב איטית מדי) אפילו בכבישי 70 בינעוריניים (אסור לעבור את ה-50 בשום כביש ע"פ החוק) תן מבטים לכל כיוון!!! ראית כלב על המדרכה משתין? תן מבט! זקן עם מוט הליכה גם מכסא האוטובוס? תן מבט! בקיצר, תן מבט לכל מקום ולכל עבר מאוד מאוד חשוב (תן מבט ימין ושמאל אפילו אם לך יש זכות קדימה - לא תמיד רואים את הקטנועים הקטנים, אז בטסט המבטים הם קריטיים למעבר). תזכור טוב טוב מאיפה לאיפה פונים בסוגי הכבישים השונים, תסע בצד ימין של הנתיב (אם אינך עומד לפנות שמאלה) בלי להצמד למדרכה או הקו הרצוף (כ-1 מטר ממנו). כשאתה בולם תוריד את הרגל רק לאחר בלימה מלאה (בלי לגרור!) וגם לאחר עצירה תעלה רגל מיד עם פתיחת המצערת (עוד פעם אסור לגרור). בקיצר, זה נראה בומבסטי אבל זה באמת לא. תתרכז, תעשה את מה שאתה יודע, תהיה רגוע ותזכור - תן מבט!!! בהצלחה!
 

Hell ad

New member
קודם כל תודה

בקשר להרכיב מישהו, היו פה שתי תשובות. מעל גיל 18 וזמן מסויים של נהיגה. אז לא הבנתי. לא עניתם לי בקשר לחורף, הנסיעה הרבה יותר מסוכנת, אז מה עושים? תודה לכם :)
 

yuvalfra

New member
הרכבה

אך ורק חודשיים לאחר הוצאת הרשיון ובתנאי שאתה מעל גיל 18. אם אתה בן 16 ונגיד אתה עובר ב 20 לספטמבר יהיה כתוב לך משהו כזה ברשיון: לא רשאי להרכיב רוכב נוסף עד 2005\09\20
 
למעלה