מה עושים בכביש 2 ליד אבן יהודה?

danezeq

Member
מה עושים בכביש 2 ליד אבן יהודה?

למה הוא כ"כ רחב בקטע הזה (הקטע שממנו רואים את פולג) ולמה לאחרונה יש שם עבודות והזיזו את הנתיבים?
 
אולי הכנות לזה...

http://www.iroads.co.il/MazInternet/General/Pages/frmInnerPage.aspx?strLocation=http%3A%2F%2Fwww.iroads.co.il%2FMazInternet%2FDriversInfo%2FPages%2FfrmDoverMsgList.aspx&MenuCode=SM1_1&PageID=0
 
במקום הקישור המסובך ...

31/10/2006 להכריז על כביש מס' 2 כפרויקט תשתית לאומית מיליארד ורבע שקל יושקעו בתוואי של 27 ק"מ החברה הלאומית לדרכים: להכריז על כביש מס' 2 כפרויקט תשתית לאומית מיליארד ורבע שקל יושקעו בתוואי של 27 ק"מ, שישודרג לכבישים בעלי שלושה וארבעה נתיבים כל כיוון. הפרויקט כולל הרחבת ושדרוג כבישים, ביצוע שיפורים גיאומטריים, הסדרת מחלפים (מחלפים ינאי, אולגה, קיסריה) ושדרוג גשרים בעקבות המלצת החברה הלאומית לדרכים פנה מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן לות"ל בבקשה להכריז על פרויקט כביש מס' 2 ממחלף חבצלת ועד מחלף זיכרון יעקב – כפרויקט תשתית לאומית. בקשתו של סיטרמן הועברה לרוה"מ, מר אהוד אולמרט, לשר האוצר, מר אברהם הירשזון ולשר הפנים מר רוני בר-און, השבוע. כביש מס' 2 מתוכן לשדרוג בקטע שבין מחלף חבצלת בדרום ועד מחלף זיכרון יעקב בצפון בהשקעה כוללת של כ- 1,280,000,000 ש"ח. החברה הלאומית לדרכים מבקשת להכריז על קטע שבין חבצלת לזכרון יעקב, באורך של כ- 27.3 כפרויקט תשתית לאומית. מכרז לביצוע העבודות לשדרוג הכביש לתלת נתיבי בקטע הדרך שבין מחלף נתניה צפון למחלף חבצלת צפוי להתפרסם עוד במהלך השנה הנוכחית. "מדובר בציר אורך חשוב ביותר המחבר בין צפון הארץ למטרופולין ת"א, אשר קיימים בו עומסי תנועה בהיקפים גדולים", אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, " כביש מס' 2 ינקז בצורה אופטימלית את התנועות המגיעות בכבישי הרוחב מצפון וממזרח, ובקטע הכביש המדובר – דרך מס' 70 ודרך מס' 65". ויז'ניצר הוסיף כי יש לתת חשיבות מיוחדת לפרויקט בשל הפיתוח המואץ של שכונות מגורים ומרכזי תעסוקה לאורך צידי הדרך העתידים להגדיל את נפח התנועה מעבר לגידול הקבוע. "צריך לזכור גם שמדובר בדרך המהירה היחידה בציר האורך אשר תעמוד לרשות הציבור ללא תשלום אגרה". לדברי מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן, מצבו הפיזי והבטיחותי של כביש מס' 2 ונפח התנועה בו, אינם מאפשרים מהירות ונוחות נסיעה ההולמת כביש מהיר. סיטרמן ציין כי בדרך המיועדת לשדרוג אירעו בשנים האחרונות תאונות רבות. "הפרויקט עתיד לשפר במידה רבה את בטיחות הנוסעים בכביש והוא עומד בקנה אחד עם הנחיית שר התחבורה שאול מופז לתת דגש מיוחד לבטיחות בכבישים ולהאיץ ביצוע פרויקטים משולבי בטיחות". במסגרת הפרויקט יורחב כביש מס' 2 בשלבים, עם 4 נתיבים לכיוון, בקטע מחלף חבצלת - מחלף קיסריה, ועם 3 נתיבים לכיוון בקטע מחלף קיסריה – מחלף זיכרון יעקב. בנוסף ישודרגו המחלפים ינאי, אולגה וקיסריה. למחלף אור עקיבא ומחלף זיכרון יעקב אשר נמצאים בתוואי הדרך קיימות כבר תוכניות בתוקף. הפרויקט מתוכנן להיסלל בשני שלבים : שלב א', קטע מחלף חבצלת - מחלף קיסריה, בחומש הקרוב, שלב ב' - קטע מחלף קיסריה - מחלף זיכרון יעקב, בחומש הבא. במסגרת הפרויקט יורחבו ויותאמו הגשרים לאורך תוואי הדרך: גשר הולכי רגל נעורים, בית ינאי, בית חירות, גשר נחל אלכסנדר, גשר הולכי רגל אולגה, גשרי נחל חדרה, גשר מעל כביש קיסריה – פרדס חנה, גשר מעגן מיכאל, גישה לג'סר א-זרקא. כמו כן יבוצעו שיפורים גיאומטריים.
 

danezeq

Member
כבר הרבה זמן אני מחכה שירחיבו וישפר

ו את הקטע שצפונית לחבצלת! אבל הכתבה הזו לא עונה לשאלתי כיוון שלא מדברים שם על איזור פולג. אני בטוח שמישהו יידע את התשובה, כבר שנים עובדים שם. אגב ולעניין שיפור הכביש, האם במסגרת השינויים הגיאומטרים ימותן קצת העיכול ליד חבצלת?
 
אני מתאר לעצמי שכן...

אם מדברים על איזור פולג שמעתי לפני די הרבה זמן שמתוכנן שם מחלף ענק יכול להיות שבזה העינין אבל הכי עדיף לחכות למישהו שגר באיזור או מכיר אותו אני מתאר לעצמי שזה יהיה יותר ברור.
 

bernuli

New member
כביש 2 לא עובר ליד אבן יהודה...

אם כוותך לאודים - עושים גשרים חדשים, מאחר והקיימים שוקעים לאיטם... הפקקים באזור זה יהיו עוד הרבה זמן
 

danezeq

Member
יותר נכון ליד הפנייה לאבן יהודה ../images/Emo13.gif

או יותר בדיוק, אם נוסעים מדרום לצפון - מיד אחרי מכון וינגייט שקו הרקיע של דרום נתניה נגלה אז על איזה גשרים אתה מדבר? יש שם רק גשר אחד להולכי רגל ליד מכון וינגייט והכביש הרחב זה מיד אחריו, צפונית משם.
 

Sephiroth

Member
זה שלא שהגשרים שוקעים...

הכביש בין וינגייט לפולג שוקע - משהו שקשור לקרקע באיזור - והדרך היחידה לפתור את זה היא הקמת גשר על כל התוואי.
 

Mishu2

New member
בונים שם גשר צפון-דרום

יש שם שקיעה מתמדת של הכביש ובכל כמה שנים היה צריך לתקן אותה. בדיוק בעיקול ליד מכון וינגייט המסלול המזרחי נמוך בכ-3 מטרים מהמערבי ובתיקון האחרון אף הוסיפו דיפון בטון ע"ג המדרון. ניתן לטפל בבעיה הזו ע"י בניית "מבנה" כביש יותר חזק אבל זה ידרוש עבודות עפר מסיביות ויפריע מאוד לתנועה בכביש החוף אשר עמוס מאוד. לכן בונים שם גשר והסטת התנועה היום היא לצורך עבודות הביסוס והכלונסאות. ד"א, בגלל הדרישה להפרעה מינימלית לתנועה, שיטת הביצוע שהוכתבה במכרז היא ביצוע הגשר בדחיקה בלבד-כמו שבוצע ליד בן גוריון, כך התנועה יכולה להמשיך לזרום במעקף בזמן שנבנה הגשר. הגשר מבוצע ע"י טר ארמה.
 
האם יש הסבר לכך שהעבודות שם

נמשכות למעלה מחמש שנים (ואולי יותר), ולא נראה כי משהו מתקדם שם?
 

bernuli

New member
פרויקט הגשרים התחיל

לפני כחודש כל העבודות שהיו עד עכשיו היו שיפוצים, אחזקה והכנה לעבודה הגדולה
 
למעלה