מה עושים במקרה כזה?

dory30

Well-known member
שלום, לאחרונה מצאתי עבור אמי רופא מומחה בפ"ת. ביום שהגענו המזכירה הסבירה לנו שהוא יוצא באותו היום לפנסיה, מידע שכלל לא טרחה לעדכן אותי בו ביום שקבעתי את התור. האם מדובר בסוג של הונאה? כדאי להתלונן על זה בכלל? תודה מראש.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שלום, לאחרונה מצאתי עבור אמי רופא מומחה בפ"ת. ביום שהגענו המזכירה הסבירה לנו שהוא יוצא באותו היום לפנסיה, מידע שכלל לא טרחה לעדכן אותי בו ביום שקבעתי את התור. האם מדובר בסוג של הונאה? כדאי להתלונן על זה בכלל? תודה מראש.
לא רואה כאן שום הונאה. אמנם היה מכובד יותר אם היו מודיעים לך מראש. אך חולים רבים מגיעים לרופאים מומחים לביקור חד-פעמי ומבלי שהמומחה הנ"ל הופך להיות הרופא הקבוע שלהם. כמובן שאם היו מעדכנים אותך מראש היית יכול לעשות את שיקוליך וכך היה עדיף. אבל להגדיר את זה כהונאה, נשמע לי קצת גדול על המקרה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שלום, לאחרונה מצאתי עבור אמי רופא מומחה בפ"ת. ביום שהגענו המזכירה הסבירה לנו שהוא יוצא באותו היום לפנסיה, מידע שכלל לא טרחה לעדכן אותי בו ביום שקבעתי את התור. האם מדובר בסוג של הונאה? כדאי להתלונן על זה בכלל? תודה מראש.
לא הייתי משתמשת במילה "הונאה" (היא לא רלוונטית למצב), בפרט (אם הבנתי נכון) שלא יצא לפנסיה ביום של התור אלא קיבל אתכם ורק אח"כ פרש. זה מעצבן, אבל במקרים רבים ביקור אצל מומחה הוא חד-פעמי ולכן זה לא משנה, ואולי היו עוד נסיבות טכניות (לא היה ברור אם אכן יפרוש, או מתי בדיוק, או שהמזכירה לא ידעה, או שהייתה מזכירה חלופית וכו'). אם יש צורך במעקב / ביקורים נוספים אפשר לבקש שיפנה אתכם לרופא אחר. אם זה דרך קופת החולים אפשר להתלונן, אבל מה זה ייתן? הוא בלאו הכי פורש, נראה לי בזבוז זמן.
 

dory30

Well-known member
אם זה דרך קופת החולים אפשר להתלונן, אבל מה זה ייתן? הוא בלאו הכי פורש, נראה לי בזבוז זמן.
התלונה צריכה להיות על המזכירה. היא ידעה אך לא מסרה את המידע החיוני הנ"ל. ייתכן שאם הייתי יודע, הייתי מנסה לקבוע לרופא אחר. הוא גם התייחס בזלזול ושאל אותנו, למה אנחנו מגיעים לפ"ת אם יש מספיק רופאי גסטרו בת"א.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התלונה צריכה להיות על המזכירה. היא ידעה אך לא מסרה את המידע החיוני הנ"ל. ייתכן שאם הייתי יודע, הייתי מנסה לקבוע לרופא אחר. הוא גם התייחס בזלזול ושאל אותנו, למה אנחנו מגיעים לפ"ת אם יש מספיק רופאי גסטרו בת"א.
אז תתלונן...
גם לי קרה שנסעתי לעיר אחרת ושאלו אותי למה. רופאים שואלים לפעמים שאלות כאלה, הם בני אדם, לטוב ולרע.
ואם הוא שמוק, ממילא לא הייתם חוזרים אליו, לא?

אם נסכם, שניהם מעצבנים. במקומך הייתי מקטרת קצת לחברה טובה ועוברת הלאה, אבל אם יש לך למי להתלונן ושווה לך לבזבז על זה אנרגיה, תעשה מה שעושה לך טוב, אתה לא צריך אישור מאיתנו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין קשר למקצועות שלו ועל כן, אם הוא צבר מוניטין, אחזור אליו ללא קשר לאופיו.
ברור שאעדיף אופי טוב יותר, אך המקצועות, מבחינתי, מעל הכל בבחירת רופא.
לדעתי יש קשר, אכפתיות ואמפתיה הן חלק בלתי נפרד מהתפקיד והמקצועיות. רופא אדיש שלא רואה את האדם שמולו הוא רופא פחות טוב.

גם אם נניח שלא, לצורך הדיון, אלא אם מדובר בעילוי נדיר שאין לו תחליף, אני מעדיפה רופא עם אופי טוב על פני רופא עם שם טוב. אם אני לא מרוצה מהיחס אני מחליפה רופא, ועד היום לא הצטערתי שהחלפתי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לדעתי יש קשר, אכפתיות ואמפתיה הן חלק בלתי נפרד מהתפקיד והמקצועיות. רופא אדיש שלא רואה את האדם שמולו הוא רופא פחות טוב.

גם אם נניח שלא, לצורך הדיון, אלא אם מדובר בעילוי נדיר שאין לו תחליף, אני מעדיפה רופא עם אופי טוב על פני רופא עם שם טוב. אם אני לא מרוצה מהיחס אני מחליפה רופא, ועד היום לא הצטערתי שהחלפתי.
רוב הפרופ' הם כאלו ואעדיף אותם על פני רופא עם פחות ניסיון וידע.
כאמור, זה לא כלל אצבע וכל מקרה לגופו וגם יש הבדל, האם מדובר בייעוץ חד פעמי או ברופא "ממושך".

לגבי רופא משפחה או רופא ילדים, אני מסכים איתך, אך לא לגבי רופא מקצועי ובטח לא לגבי רופא חד"פ לצורך ייעוץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רוב הפרופ' הם כאלו ואעדיף אותם על פני רופא עם פחות ניסיון וידע.
כאמור, זה לא כלל אצבע וכל מקרה לגופו וגם יש הבדל, האם מדובר בייעוץ חד פעמי או ברופא "ממושך".

לגבי רופא משפחה או רופא ילדים, אני מסכים איתך, אך לא לגבי רופא מקצועי ובטח לא לגבי רופא חד"פ לצורך ייעוץ.
לא כל הפרופסורים כאלה, ולא חייבים פרופסור, להפך, בתחום שמתחדש כל הזמן הרבה ניסיון אינו תמיד יתרון. מניסיוני דווקא רופאים באמצע החיים מעודכנים יותר, מקובעים פחות ולא נפוחים מחשיבות עצמית. קרה לי שפרופ' לא טרח לבדוק בנק' זמן קריטית והחמיץ בעיה אקוטית שרופאה צעירה ממנו פשוט בדקה וזיהתה מייד. וגם כשהייתי צריכה לחזור לייעוץ כבר הלכתי לרופא אחר, לא פרופסור, והוא היה טוב יותר. אז מבחינתי, רק אם מדובר בייעוץ חד-פעמי אצל עילוי שאין לו תחליף אסכים לסבול שמוק; בשאר המקרים, לא בבית ספרי (ואגב, גם רופא שאינו משפחה/ילדים יכול להיות לטיפול מתמשך).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא כל הפרופסורים כאלה, ולא חייבים פרופסור, להפך, בתחום שמתחדש כל הזמן הרבה ניסיון אינו תמיד יתרון. מניסיוני דווקא רופאים באמצע החיים מעודכנים יותר, מקובעים פחות ולא נפוחים מחשיבות עצמית. קרה לי שפרופ' לא טרח לבדוק בנק' זמן קריטית והחמיץ בעיה אקוטית שרופאה צעירה ממנו פשוט בדקה וזיהתה מייד. וגם כשהייתי צריכה לחזור לייעוץ כבר הלכתי לרופא אחר, לא פרופסור, והוא היה טוב יותר. אז מבחינתי, רק אם מדובר בייעוץ חד-פעמי אצל עילוי שאין לו תחליף אסכים לסבול שמוק; בשאר המקרים, לא בבית ספרי (ואגב, גם רופא שאינו משפחה/ילדים יכול להיות לטיפול מתמשך).
אני מניח שגם רופא שתצטרכי שינתח אותך או שיעשה לך בדיקה פולשנית עדינה כמו למשל בדיקת קולונוסקופיה, תעדיפי את המנוסה יותר ללא קשר לאופיו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניח שגם רופא שתצטרכי שינתח אותך או שיעשה לך בדיקה פולשנית עדינה כמו למשל בדיקת קולונוסקופיה, תעדיפי את המנוסה יותר ללא קשר לאופיו.
אתה מניח לא נכון. ממש לא בהכרח, תלוי במי ובמה מדובר.
 

לאונידס

Active member
שלום, לאחרונה מצאתי עבור אמי רופא מומחה בפ"ת. ביום שהגענו המזכירה הסבירה לנו שהוא יוצא באותו היום לפנסיה, מידע שכלל לא טרחה לעדכן אותי בו ביום שקבעתי את התור. האם מדובר בסוג של הונאה? כדאי להתלונן על זה בכלל? תודה מראש.
לא מובן, הרופא קיבל אותה או לא קיבל אותה?
אם קיבל אותה מה הבעיה? מה זה משנה אם אח"כ יצא לפנסיה?

אם לא קיבל אותה אני חושב שכדאי להתלונן בלי להכנס לפרטים מיותרים.
אף אחד לא טרח להודיע לכם שהרופא לא יקבל אתכם (בלי קשר לסיבה) והגעתם לחינם.
אם תתלוננו אולי התקלה לא תתרחש עוד פעם.
אם מישהו התנהל שלא כיאות זו כנראה המזכירות ולא הרופא,
רופאים לא מתעסקים בניהול תורים, בשביל זה יש משרד עם פקידים.

הונאה? איך המונח מתקשר למקרה הזה?
לקחו מכם כסף עבור שירות שלא התקיים?
אם לקחו אתם יכולים לקבל את הכסף בחזרה או להשתמש בו עבור ביקור אחר?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא מובן, הרופא קיבל אותה או לא קיבל אותה?
אם קיבל אותה מה הבעיה? מה זה משנה אם אח"כ יצא לפנסיה?
כנראה, הוא רוצה סידרת ביקורים ולא ייעוץ חד פעמי.
אם מישהו התנהל שלא כיאות זו כנראה המזכירות ולא הרופא,
רופאים לא מתעסקים בניהול תורים, בשביל זה יש משרד עם פקידים.
אל תאשים את ה-ש.ג., מזכירות (ו/או אחיות) לא עושות שום דבר לבד מבלי לקבל הנחיות מהרופא.
 

dory30

Well-known member
א מובן, הרופא קיבל אותה או לא קיבל אותה?
אם קיבל אותה מה הבעיה? מה זה משנה אם אח"כ יצא לפנסיה?

אם לא קיבל אותה אני חושב שכדאי להתלונן בלי להכנס לפרטים מיותרים.
אף אחד לא טרח להודיע לכם שהרופא לא יקבל אתכם (בלי קשר לסיבה) והגעתם לחינם.
אם תתלוננו אולי התקלה לא תתרחש עוד פעם.
אם מישהו התנהל שלא כיאות זו כנראה המזכירות ולא הרופא,
רופאים לא מתעסקים בניהול תורים, בשביל זה יש משרד עם פקידים.

הונאה? איך המונח מתקשר למקרה הזה?
לקחו מכם כסף עבור שירות שלא התקיים?
אם לקחו אתם יכולים לקבל את הכסף בחזרה או להשתמש בו עבור ביקור אחר?
בפרטי.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member

in bal1

Well-known member
נסה מומחה אחר באותו התחום.חבל לבזבז על זה אנרגיה.
 

dory30

Well-known member
מענין שכל הניסים והנפלאות ההזויים קורים לך?
מצטער, מזמן הפסקתי להאמין לסיפורים שלך.
יותר טוב אם לא היית כותב בכלל. תשובה עלובה, שמעידה עליך יותר מאשר עליי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יותר טוב אם לא היית כותב בכלל. תשובה עלובה, שמעידה עליך יותר מאשר עליי.
היא מעידה גם על האופן שבו תופסים אותך... ניכר שאתה בחור טוב שדואג להוריו, אבל בכנות, אתה מפרט המון על חייך האישיים ומרבה להתייעץ על זוטות (במקרים רבים עניינים שיכולת לבדוק בחיפוש בגוגל / שיחת טלפון לגורם הרלוונטי). אם לא אכפת לך מהתגובות תתעלם (ובצדק), אבל הייתי ממליצה לנסות לסנן מראש על מה חיוני להתייעץ ואילו פרטים חיוניים לשאלתך (למשל, מדוע רלוונטי שהרופא הוא עבור אימך או שהוא גר בפ"ת?).
 
למעלה