מה עושים עם ביקורת ?

י ו ר ם 7

New member
מה עושים עם ביקורת ?

לא אחת בחיינו הקצרים אנו חייבים (לא קאנט) להתמודד עם הביקורת של מישהו או מישהי כלפינו (האוהבים את עצמינו) ההתחלה היא מינורית וזכה "עשית פיפי בחיתול" ושואל הפעוט את עצמו כדאי לעשות או לא לעשות ! בהמשך שואלים אותך מתי תפסיק לעשות בחיתול ? ולבסוף אתה חייב (אולי קאנט) להפסיק אין יותר חיתולים אין מוצצים חייבים להתמודד. נדמה לי שבמרבית העולם אין את הספונטניות למרות שמדובר בצורך אנושי ברור ומוחלט וכך אנו מוצאים את עצמינו סופגים ביקורת משחר ילדותינו. רמת הספיגה האנושית היא גם מדד של תרבות, בארצינו הקטנה שהמלחמות רודפות "את עצמה" (מונח חדש בשפה הפילוסופית העברית) כמות הספיגה היא מהגבוהות בעולם אפשר לבקר איש את רעהו במידה רחבה מאד........המשך יבוא...........
 

י ו ר ם 7

New member
פיליפיניות פיליפינים

בארצנו כמות ספיגה אדירה הדודה בבית חולים יחד עם הפיליפינית (שלה) כבר כמה ימים, לא יודעים מתי תצא אולי בשבוע הבא אבל מה עם הפיליפינית אי אפשר לרענן לה בית מלון בליילה ואיזה יציאה לסוף שבוע לשאוף אויר לשמוע שירת כנסיה. לדודה יש ביקורת במצב הזה אסור להשאיר אותה לבד בבית החולים שהפיליפינית תנוח על הכיסא תיקח שמיכה שלא יהיה לה קר תאכל את הארוחה של הדודה שאוכלת גם את החוט של האינפוזיה ובא לציון גואל במקום שירת כנסיה ותפילה הילדים שיקפצו לבקר בסוף שבוע יקנו לה מגבת שמפו לשער ולגוף מקלות אוזניים ושמיכת פיקה חדשה תוצרת סין שלא יהיה לה קר חס וחלילה במזגנים של בית החולים ומברשת שיניים חשוב מאד שכחתי לציין שאם הפיליפינית באנגלית שלה תרצה להגיד משהו לפחות הסירחון מהפה לא יהיה קיים רק הטיעון ישאר באוויר ויפוג למרחקים בקיצור ספיגה ספיגה..... המשך יבוא .......
 
ביקורת

ימי חלדנו הקצרים אכן מזמנים בפנינו שלל גוונים וצורות של ביקורות למיניהן, המופנות כלפינו ע"י אנשים שונים- חלקם אנשי שלומנו, ואחרים- אנשי שלומם הם עצמם... אני תוהה... מהי ביקורת- מהו טיבה ומהי תכליתה? האם זוהי אמירה שיש בכוונתה להעיר ולהאיר עיניים, למען יִבָּנֶה ממנה המבוקר- בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בחברה? האם כל אמירה קנטרנית תיחשב כביקורת? מהו הגבול המפריד בין קנטרנות לשמה לבין ביקורת? התינוק התמים וזך, בדוגמא שהבאת, יגיב (רגשית) באופן שונה בתכלית, אם ילמד לעשות פיפי בחיתול כתוצאה מחינוך בונה ומלמד, מאשר אם ילמד זאת כתוצאה מקנטרנות ומתחושה שאין מוצא... אני בעד ביקורת (בעיקר עצמית, אם כי אין כוונתי להלקאה עצמית חו"ח), אך כזו הבונה, מלמדת, מכוונת והמועברת בנועם... באופן שכזה, כך אני מאמינה, גדל גם כוח השפעתה של הביקורת וכך היא משיגה את מטרתה-בעוד קנטרנות, לרוב, משיגה את הפך כוונתה. צר לי, אך לא ירדתי לעומק כוונתך, באשר לקשר שבין ספונטניות לבין ביקורת. גם לא הבנתי את הקשר בין אופיה של ארצנו הקטנטונת, לכך ש"אפשר לבקר איש את רעהו במידה רחבה מאד"- אפשר? מותר? ראוי? רצוי? אשמח כי תאיר עיניי/עינינו באשר לשתי ההתייחסויות האלה. ערב נעים...
גילת
 

י ו ר ם 7

New member
פוסט טראומה

כלומר אני ממשיך את מה שרציתי לספר על הספיגה וקופץ לעניין מאד חשוב שמלווה את חיינו כחלבון (לא כדאי לכנס לתוך המדע כעת, הדברים לא פשוטים ומסובכים) בשלב מסוים בחיינו מתרחשת הטראומה הגוף שלנו ניפגע ,יש מצב של כאב,יש מחשבה שמישהו מאיים עלינו, מרגישים פחד ממוות והפחד הולך ומתגבר,העין הרואה זועה,אינוס ,מצוקה קיומית שלא ניתנת לשליטה,מכות לפנים ולאיברי הגוף...... רמת הספיגה יורדת החשיפה לביקורת היא כמעט בלתי אפשרית היא מעבר לפיזיקה היא חסרת מובן. לילה טוב למי שלא ישן ומי שחולם עכשיו חלום.
 

י ו ר ם 7

New member
שאלות יפות גילת

אין קשר אבל זוהי עובדה שבארצינו ישנה ביקורת רבה בדרך שהורים ומורים מנסים לחנך ל.... ולצערי יש הצלחה רבה לחינוך. לילדים יש כושר ספיגה גדול מאד,מספר הילדים שעדיין לא סובל מטראומה כלשהי הוא רב מאד.אך הנתונים מצביעים שהמצב ישתנה מרבית הילדים- הערבים ,החרדים ,העניים ובעלי המצוקה הקיומית סובלים מטראומות לא פשוטות והנסיון לחנך אותם לספוג ערכים שהם לא רוצים בהם יתפוצץ. בהקשר לפורום, הנסיון לחנך את החברות והחברים ראוי לביקורת ! הפורום שבמסגרת "תפוז" הוא בעל "קוד" אתי מסויים ואת התשובות אפשר לבקש מ"תפוז" אין כאן קנטרנות לשמה.
 

קלימרו 1

New member
אני רק שאלה.. ../images/Emo13.gif

מסקרן אותי למה אתה מתכוון במשפט: "בארצינו ישנה ביקורת רבה בדרך שהורים ומורים מנסים לחנך ל...." לחנך למה? מה היא דרך החינוך שבעיניך בעייתית? איזה נתונים מצביעים שהמצב ישתנה? ובקשר ל: "הנסיון לחנך אותם לספוג ערכים שהם לא רוצים בהם יתפוצץ" מה קודם למה.. האם לא ללמד ערכים משום שהילדים אינם רוצים, או שנפש הילד אינה מעוצבת עדיין וזהו דווקא שלב מצוין כן ללמד ערכים ולהפוך את הילדים לבוגרים טובים יותר ובכך לעשות צעד לקרבה ושוויון. בין המגזרים השונים.. גם לא הבנתי איזה תשובות אפשר לבקש מתפוז בעניין הקוד האתי של הפורום בהקשר לחינוך החברים כאן, אבל זה אולי כי אני רק "הילד החדש" בשכונה..
ערב מקסים שיהיה ומי יודע, אולי עוד נפגש על שפת הירקון בתחילת ספטמבר
 

י ו ר ם 7

New member
אני באמת חושב

שיש חוסר מובן אבל בכל זאת מעלה טיעון בדבר הביקורת. תאר לך בית יהודי שהנסיון לחנך לערכים של יושר הוגנות וחמלה לא בנימצא, אלא רק להצלחה לגבורה בשדה הקרב לכסף למעמד והנה הרך הנולד שאולי רוצה את הטוב את האושר את ההוגנות את העזרה פוגש את אביו לוחץ עליו מבקר אותו ואף משתמש בידיו למען ההפחדה בשביל הגשמת הערך שהוא בעיניו טוב יותר ומוריו בבית הספר בעתיד ישלימו את חינוכו בביקורת בלתי פוסקת למען ההצלחה השגת ציונים טובים, תחרות לשם מטרה ,יצירת חייל עברי עשוי ללא חת וסגידה לכסף.כלומר הקריטריון המכריע בחינוך הוא לא אם יצמח לנו בחור הגון. מקווה שעניתי לך על שאלה אחת לפחות.
 
למעלה