מה עושים עם דואר ישראל?

חרוצון1

New member
מה עושים עם דואר ישראל?

האם יש סימנים שהמצב משתפר? אני הפסקתי להזמין מוצרים מחו"ל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הפסקתי להזמין, אצלי הכול בסדר... אבל תמיד היה בסדר

גם כשהיה מבול תלונות (לתחושתי הוא פחת משמעותית בשנה האחרונה) הסניף השכונתי אצלנו נשאר די "יבש".
 

Sanchez

Member
אין שום שינוי (לטובה) בינתיים...
גם חבילות מאירופה/ארה"ב, שפעם היו מגיעות בזמנים מאוד סבירים, התחילו גם הן לאחר בטירוף !
יש לי כרגע חבילה ממזרח אירופה לה מחכה 6 שבועות. יש מספר מעקב והוא ריק מתוכן.
מכתב רגיל מהולנד גם כן מהימים הראשונים של מאי...כלום !
שלשום הגיע מכתב רגיל מגרמניה שנשלח לפני 5 שבועות.
&nbsp
לעומת זה, ישנן כמה חבילות שהגיעו בזמנים יחסית סבירים.
&nbsp
יש מין הרגשה, שיש שם בדואר מין ערימה של דואר שכל יום שולפים ממנו ממנה עוד שק וממיינים. ללא שום קשר מתי השק הזה הגיע בפועל לארץ.
 

rexcor

New member
אתה צודק עד כאב.יש לי חבילה מלפני חודש והמעקב פה ריק

שלא לדבר על חבילה נוספת רשומה מיוון ,שלא עברה שום עדכון,עד שהדוור צלצל אליי למסירה.בלגן מתמשך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההמתנה אכן אטית כי העומס גדל משמעותית משנה לשנה

הבנתי שמרכז המיון החדש במודיעין (שהתחיל בפיילוט רק בחודשיים האחרונים) אמור לעזור קצת (ואגב, הם מתקתקים הכול כדי לפנות כל הזמן את המקום לחבילות החדשות, אין להם שם מחסן), אבל צריך גם לקחת בחשבון שהעומסים אינם רק בישראל אלא גם מעבר לים. דואר גרמניה די אטי מניסיוני כבר שנים (שלושה שבועות זה מהר מגרמניה לישראל). בכל מקרה כל עוד החבילות מגיעות, אני לא רואה סיבה להתלונן. אף אחד לא נהנה לחכות, אבל כשאני לא משלמת אקסטרה על משלוח מהיר אני לא מצפה לקבל מהר.
 

Sanchez

Member
צודקת...
מה שהיתי פעם מקבל מאירופה בפחות משבוע והיום לא מגיע אחרי 6 שבועות- זה תקין ואני הוא הבעייתי במשוואה.

איך היתי בטוח שתגיבי חיש מהר וכמובן בתגובה של 180 מעלות, כרגיל...

היה לי פעם מכר שהיה בדיוק כמוך. כשהיה גשם, הוא היה אומר שבחוץ שמש. כשהינו "מתיישרים" ואומרים צודק ! בחוץ קודחת השמש- הוא היה אומר שהשתגענו כי בחוץ כבר שבוע המבול לא מפסיק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ונסיעה שפעם הייתה אורכת חצי שעה בבוקר עכשיו אורכת שעה וחצי

משום מה עומסים בכבישים אנשים מבינים, אולי כי זה משהו שרואים בעיניים.
ופעם כשהיינו נוסעים לטיול בשמורת טבע בחופשה לא היה כ"כ מלא בכל מקום. אבל האוכלוסייה גדלה ויותר אנשים נוסעים ועכשיו יש עומסים.
תקין? לא יודעת, לא שאלה של תקינות...

אף אחד לא אמר שאתה הבעיה. גם אני מתגעגעת לתקופה הטובה שלפני כמה שנים שבה קיבלתי חבילות מאירופה בפחות משבוע. אבל אני מבינה שזה כנראה כבר לא יקרה ואני מבינה למה.

אני לא אומרת שבחוץ שמש. אתה אומר שיורד גשם בחוץ, אני מסכימה איתך שיורד מבול, והוא לא עומד להיפסק בקרוב. זה המצב שצריך התרגל אליו. אנחנו כבר לא לבד.
 

Sanchez

Member
מה את מבלבלת את המח ?
אם יש פקקים- אז להפסיק לסלול כבישים ? להרים ידיים ?
כשהיה צריך להשליש מחירים של שירותי הדואר- הם הצליחו ? כמובן. בהצלחה יתרה אפילו. אני זוכר ממש לפני כמה שנים בודדות מכתב לארה"ב עלה 2.30 ש"ח !!!
&nbsp
יושבת שם חבורה של לא יוצלחים, שלא מעוניינים להזיז אצבע.
הם עושים הכל כדי לעצור לחלוטין את השירות. הסיבות שלהם ברורות לילד בן ארבע.
&nbsp
כשהיו צריכים לפתוח לפני כמה שנים, כל חבילה כדי למצוא בה את הטלפונים הסיניים, שעליהם הצהירו הצהרות כוזבות בנוגע לשווי ?! ההצלחה היתה מדהימה. עבדו כמו משוגעים, לא הלכו לישון בלילות. עצרו את כל המדינה. הזמינו את כל רשתות השידור, צילמו מכל זוית אפשרית. דחפו כפל כנס לכל המדינה !
&nbsp
צריך להפריט אותם ולפטר את כל אוכלי החינם !!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה אתה מבלבל את המוח? אתה מצפה שמה שהיה הוא שיהיה? לא יקרה

סוללים כבישים ועדיין קצב המכוניות על הכביש גדל מהר יותר וימשיך לגדול, כך נאמר ע"י כל המומחים.

גם הדואר לא קופא על שמריו והשיק לאחרונה מרכז מיון חדש במודיעין. אבל זה לא יגרום לחבילות מאירופה להגיע תוך פחות משבוע. העומסים אינם רק בישראל, הם בכל העולם, וכיום כמות החבילות באוויר היא פי כמה וכמה. לדוגמה, גם בתוך ארה"ב חבילות בדואר רגיל נעות הרבה יותר לאט מבעבר (ואני מרגישה זאת היטב).

אין לזה קשר לעלייה במחירי הדואר שהיו הפסדיים במשך שנים ובדואר לא הצליחו לעדכן אותם שנים וצברו חובות (זו לא הצלחה, זה כישלון!).

"כשהיו צריכים לפתוח לפני כמה שנים, כל חבילה כדי למצוא בה את הטלפונים הסיניים" – זה המכס, לא הדואר. אתה זה שמבלבל בין הדברים, אל תאשים אותי.

כשיהיה לי זמן אביא כאן צילום מסך של גרף הגדילה בכמות החבילות בשנים האחרונות שהציג מנכ"ל הדואר במצגת בישיבה בכנסת. אולי אם תראה בעיניים את הגידול תבין שאנחנו כבר בעולם אחר. אנחנו לא לבד על הכביש ואנחנו לא לבד באינטרנט. כשחצי מדינה מזמינה קבוע מחצי עולם זה לא יכול להיות אותו הדבר כמו בשנים שבעיקר משוגעים לדבר הזמינו פה ושם.

אני לא נהנית להמתין יותר. אבל אני מבינה שזה המצב ואני מבינה ממה הוא נובע ולא מתנפחת סתם בעצבים מיותרים ויורה לכל הכיוונים.
 

Sanchez

Member
אין לי כוחות לשטויות שאת רושמת...
ועוד לצטט את מנכ"ל הדואר ?
הוא משתין עלינו בקשת ומספר שזה גשם.
הוא האחרון עלי אדמות שהיתי מאמין למה שיוצא לו מהפה.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי כוח לאנשים שמזלזלים וסתם זורקים "שטויות" על עובדות

אם אתה חושב שהעצבים או התוקפנות שלך מוציאים אותך חכם או מבין עניין, אתה טועה.

כן, אני נסמכת על נתונים שהגיש מנכ"ל הדואר לכנסת ישראל. אתה חושב שהוא משקר? שלא הייתה עלייה מסיבית בכמות החבילות? בבקשה, תציג נתונים אחרים.
 

liranmelzer

New member
זה שהיתה עליה לא אומר שרמת השירות צריכה לרדת

אלא שהדואר צריך להיערך בהתאם.
זה מגוחך "להבין" את הירידה ברמת השירות. האם תהיי מוכנה לקבל שלא יבנו כבישים ותשתיות תחבורה ציבורית כדי להתמודד עם בעיית התחבורה? האם תקבלי שלא יבנו מספיק דירות כשמספר התושבים גדל? האם תסכימי לצרוך פחות מזון כי המדינה לא מצליחה לספק לך את כמות המזון הנדרשת שעולה כל הזמן?
הדואר כושל בהיבט הזה וצריך לומר את זה, לא לקבל את זה.
&nbsp
את לא חייבת לענות אגב.
 

Sanchez

Member
חבל על התגובות אליה...
היא לא מגיבה לענין, היא פשוט מגיבה ההיפך לטענה (כל טענה) !
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש "לא אומר" ו"צריך" ויש מצב במציאות, כך גם בדוגמאות שהבאת

בונים כבישים ותשתיות ועדיין יש פקקים, כי כמות הרכבים עולה בקצב שהבנייה לא יכולה להדביק (אל תקשיב לי, תקשיב למומחים). לא משנה כמה יבנו, המצב לא יחזור להיות כמו פעם, כשרק למתי מעט הייתה מכונית. מסכים?

בונים דירות ועדיין קיים בישראל משבר דיור, מניחה ששמעת עליו פה ושם בחדשות בשנים האחרונות...


הדואר נערך בהתאם. כפי שכתבתי, הוא הקים מרכז מיון חדש במודיעין (שמן הסתם עוד לא לגמרי מרגישים את פועלו כי הוא פועל בפיילוט רק חודש+). ועדיין, זה לא יהיה ולא יחזור להיות כפי שהיה לפני עשור. זה לא כך גם מעבר לים. גם אם דואר ישראל ישתפר עדיין הוא ניזון מרשויות זרות ומעומסים שלא תלויים רק בו, ובמקביל לשיפורים הכמויות ממשיכות לגדול, ויש חסם עליון לתקציב (ובבקשה אל תשווה זמן הגעת חבילות למזון... לחכות עוד שבוע, שבועיים ואף שלושה לחבילה ולסבול מצוקת רעב זה לא אותו הדבר).

ודאי שיש מה לעשות: לשלם יותר. אם אתה זקוק למשלוח דחוף, יש משלוחי אקספרס. זה כמו הנתיב המהיר, מכיר?
מי שמשלם יותר, נוסע מהר יותר. מי שלא, עומד בפקק עם כולם, כי כולם רוצים לנסוע, ויש גבול לכמות הכבישים שאפשר לבנות.
 
מסכים עם כל מילה!

הזוועה הזאת של דואר ישראל חייבת להפסק אבל יש גם אשמה של הצרכנים,
הקניות ברשת ובפרט באיביי הפכו לספורט לאומי-כל ילד מהכיתות הנמוכות ביסודי הפך לצרכן אובססיבי,ההורים פותחים להם חשבונות ועם הדמי כיס הם עושים קניות.
טריליאן היא בעלת סבלנות אין קץ וגם אם החבילות שלה יגיעו לאחר 3 חודשים זה יהיה בסדר מבחינתה,כמו שאני רואה את הדברים העומס עוד יגדל ואנחנו נחכה יותר,גם אני מתגעגע לתקופה של לפני ההסתערות של עם ישראל על איביי כשחבילה מסין היתה מגיעה תוך פחות משבועיים,היום חודש וחצי המתנה לחבילה מסין זה דבר רגיל וגם חבילות מארה"ב כבר 3 שבועות המתנה. זה רק יהיה יותר גרוע.
 

Sanchez

Member
בתיאוריה...
אם הדואר לא מסוגל לעמוד בקצב, אנחנו נגיע למצב שבו לא נקבל יותר את החבילות.
מכיון שקצב גידול ההזמנות/החבילות גבוה מקצב המיון/חלוקה- נגיע די מהר שהעסק פשוט יעצר !!! זו פשוט מתמטיקה.
&nbsp
אם הדואר כן מסוגל להתגבר על הקצב- עליו פשוט לגייס לפרק זמן מוגבל כח אדם נוסף, רק כדי להדביק את הפער ואז הם פשוט צריכים לעבוד בקצב הגעת החבילות. וגם זו פשוט מתמטיקה.
&nbsp
אז עכשיו עליהם לומר לנו, איפה הם נמצאים בין שתי הדוגמאות שהבאתי.
לי יש הרגשה, שהם נמצאים מאוד קרוב לדוגמה הראשונה שלי. משם הדרך לעצירה מוחלטת- מאוד קרובה !!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, הקצב מצריך יותר כוח אדם ותקציבים, אבל המחיר לא עלה

מבחינתך כצרכן כלומר כשאתה מזמין חבילה מסין (בד"כ בחינם...) הסינים לא משלמים עליה יותר לדואר ישראל (למיטב ידיעתי לפחות). גם המחיר בדואר ארה"ב לא התעדכן בשלוש השנים האחרונות אף שכמות החבילות זינקה לשמים. עדכון המחירים בדואר ישראל במשלוחים לחו"ל (שנעשה לפני כמה שנים) קרה רק אחרי שנים רבות של אי-עדכון ומחירי רצפה הפסדיים, כלומר אחר שנצברו חובות.

שנית, בשנתיים האחרונות נעשה תהליך התייעלות בדואר ובמסגרתו גם פוטרו עובדים... אבל בחודשיים האחרונים החל לעבוד במודיעין מרכז המיון החדש שאמור לתת מענה ועובדים בו בשלוש משמרות סביב השעון. כלומר הדואר כן מנסה לטפל בכך, והנושא סוקר כאן, ואני עצמי כבר כתבתי זאת כמה פעמים בשרשור הזה... אז למה להמשיך לשאול שאלות כשכבר קיבלת תשובות?

השינוי כבר בהרצה, בוא ניתן להם הזדמנות להוכיח את עצמם. נחיה ונראה.
 

Sanchez

Member
אבקש ממך לא להתייחס לשרשורים שלי...
קיימים בינינו הבדלי תפיסות וזה בסדר גמור. לא כולם חייבים להסכים עם כולם.
&nbsp
כל מה שהיה לי להגיד לך- כבר נאמר.
אשמח מאוד אם לא תגיבי למה שאני כותב. גם אני מבטיח לא לשרשר לתגובות שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבקש ממך לא להכתיב לי למי להגיב. זו לא תכתובת פרטית

אין פה קשר לתפיסה, כתבתי עובדות (וגם עם הבדלי תפיסות אפשר לחיות בשלום ובכבוד). אתה מוזמן לא להגיב לי אם לא בא לך.
 
למעלה