passioneta
New member
מה עושים עם ילד חכם בגן חובה?
האחיין שלי מאוד נהנה ממתמטיקה. מצד אחד הוא יודע לחבר ולהכפיל עד 100 בקלות, לחסר ולחלק עד 20. מבין את מושג העשרות והיחידות. הוא עדיין לא יודע לשבור את העשרת באופן מסודר (כלומר הוא מחשב, אך על ידי מניה). גם הכפלה לא נעשית לפי לוח הכפל אלא על ידי מניה (כלומר 3*8=8+8+8 או 5*13= 13+10+3+10+3+10+3+10+3 וכו') סיימנו את החוברת הראשונה של כשרים והקשרים, היא התחילה לשעמם אותו בשלב מסוים (הילד מחשב 13*5, ושם התרגילים הם של 1+4). החוברת השניה של כשרים והקשרים נראית לי קלה מדי, והשלישית בדיוק מתאימה, אך אני חוששת לדלג על שלב חשוב בהבנה (ההבדל בין יכולת חישוב והבנה ברורה לי - הוא למשל יודע לחשב עם מספרים שליליים אבל לא באמת מבין עד הסוף). אפשרות אחרת היא לעבור לחוברת ה-2 של מתמטיקה יסודית - נראה ששם מתקדמים יותר מהר אבל מצד שני הבנתי שזו שיטה שמתאימה יותר לעבודה בכיתה ולא לעבודה עצמית. יש לציין שהלימוד הוא יוזמה של האחיין - אצלנו לא דוחפים בכלל (להפך - דואגים קצת מה הוא יעשה בבי"ס...). (דרך אגב, הוא גם לימד את עצמו לקרוא בלי ניקוד כך שהוא מסתדר גם עם הבעיות המילוליות). מה אתם ממליצים? תודה,
האחיין שלי מאוד נהנה ממתמטיקה. מצד אחד הוא יודע לחבר ולהכפיל עד 100 בקלות, לחסר ולחלק עד 20. מבין את מושג העשרות והיחידות. הוא עדיין לא יודע לשבור את העשרת באופן מסודר (כלומר הוא מחשב, אך על ידי מניה). גם הכפלה לא נעשית לפי לוח הכפל אלא על ידי מניה (כלומר 3*8=8+8+8 או 5*13= 13+10+3+10+3+10+3+10+3 וכו') סיימנו את החוברת הראשונה של כשרים והקשרים, היא התחילה לשעמם אותו בשלב מסוים (הילד מחשב 13*5, ושם התרגילים הם של 1+4). החוברת השניה של כשרים והקשרים נראית לי קלה מדי, והשלישית בדיוק מתאימה, אך אני חוששת לדלג על שלב חשוב בהבנה (ההבדל בין יכולת חישוב והבנה ברורה לי - הוא למשל יודע לחשב עם מספרים שליליים אבל לא באמת מבין עד הסוף). אפשרות אחרת היא לעבור לחוברת ה-2 של מתמטיקה יסודית - נראה ששם מתקדמים יותר מהר אבל מצד שני הבנתי שזו שיטה שמתאימה יותר לעבודה בכיתה ולא לעבודה עצמית. יש לציין שהלימוד הוא יוזמה של האחיין - אצלנו לא דוחפים בכלל (להפך - דואגים קצת מה הוא יעשה בבי"ס...). (דרך אגב, הוא גם לימד את עצמו לקרוא בלי ניקוד כך שהוא מסתדר גם עם הבעיות המילוליות). מה אתם ממליצים? תודה,