מה עושים עם תמח"ת

מצב
הנושא נעול.
זה פיל לבן../images/Emo6.gif

מה עושים עם תמח"ת
כתבה זו, מבית הארץ, מוקדשת לאושרי וכל שונאי-תמח"ת לדורותיהם (ואני ביניהם).
זה פיל לבן

כעת נִדרש מראש עירית ת"א לפצל את התמח"ת למרכזית אביב (בצפון ת"א), ומרכזית יפו (בדרום ת"א). רעיון דומה שנעשה בחיפה....
 
פחות או יותר גם הרעיון שלי

זה פיל לבן

כעת נִדרש מראש עירית ת"א לפצל את התמח"ת למרכזית אביב (בצפון ת"א), ומרכזית יפו (בדרום ת"א). רעיון דומה שנעשה בחיפה....
פחות או יותר גם הרעיון שלי
מרכזית 2000 במתחם 2000 (מבנה סוגר ונורמלי שיכיל את הקווים העירוניים והבין-עירוניים) תהיה תחנת המוצא של הקווים לצפון-הארץ וגם מעט קווים דרומה (ירושלים, ב"ש, אשקלון, אילת). מרכזית ההגנה (בשטח שבין האיילון לחיל-השריון, מדרום לגשר ההגנה) תהיה תחנת המוצא של הקווים לדרום-הארץ וגם מעט קווים צפונה (חדרה-עפולה, חיפה, קרית-שמונה). ואחרי זה - הריסת התמח"ת ופרויקט לשיקום וחידוש פני שכונת נוה-שאנן.
 

nitsansh

New member
בתנאי שיהיה קישור מהיר בין 2 התחנות

פחות או יותר גם הרעיון שלי
מרכזית 2000 במתחם 2000 (מבנה סוגר ונורמלי שיכיל את הקווים העירוניים והבין-עירוניים) תהיה תחנת המוצא של הקווים לצפון-הארץ וגם מעט קווים דרומה (ירושלים, ב"ש, אשקלון, אילת). מרכזית ההגנה (בשטח שבין האיילון לחיל-השריון, מדרום לגשר ההגנה) תהיה תחנת המוצא של הקווים לדרום-הארץ וגם מעט קווים צפונה (חדרה-עפולה, חיפה, קרית-שמונה). ואחרי זה - הריסת התמח"ת ופרויקט לשיקום וחידוש פני שכונת נוה-שאנן.
בתנאי שיהיה קישור מהיר בין 2 התחנות
וכרטיס משולב, כך שמי שנוסע למשל מקרית שמונה לאשדוד יוכל לקנות כרטיס אחד לכל הנסיעה. במציאות הבטחונית בישראל צריך למצוא פתרון שיהיה גם בטוח וגם יעיל ומהיר לפקקים בכניסה לתחנות.
 
כמובן

בתנאי שיהיה קישור מהיר בין 2 התחנות
וכרטיס משולב, כך שמי שנוסע למשל מקרית שמונה לאשדוד יוכל לקנות כרטיס אחד לכל הנסיעה. במציאות הבטחונית בישראל צריך למצוא פתרון שיהיה גם בטוח וגם יעיל ומהיר לפקקים בכניסה לתחנות.
כמובן
ראשית - תמיד אפשר יהיה להתנייד עם הרכבת (הכוונה היא שתחנות הרכבות והתחנות המרכזיות תהיינה למעשה יחידה אחת). שנית - ראוי גם להפעיל שאטלים בין התחנות (וזה חלק מהרעיון). שלישית - לדעתי, בלי קשר לעניין כזה או אחר, מהפכת כירטוס היא חיונית רביעית - בנוגע לקישור בין אשקלון לקרית-שמונה: כאן הכוונה לעשות משהו קצת יתר מוצלח ממה שיש בחיפה. ממרכזית-ההגנה ייצאו קווים לכל אזור הדרום (גם לערים הגדולות כגון ירושלים וב"ש, וגם לערים הקטנות יותר - ערד, אופקים, גדרה וכו'). בנוסף לכך יופעלו מספר קווים צפונה (ליעדים המרכזיים - חדרה, עפולה, טבריה, חיפה). במרכזית-2000 אותו הסיפור: קווים לכל היעדים בצפון (כולל קצרין, בית-שאן, זכרון-יעקב) וליעדים נבחרים חשובים בדרום (ירושלים, באר-שבע, אשקלון ואולי גם מקומות אחרים שבהם הביקושים יצדיקו זאת). ככה למשל מקרית-שמונה יהיה מבחר גדול של קווים לת"א: למרכזית-2000 יפעלו קו מהיר, קו דרך עפולה, קו דרך טבריה וכו', כך שבכל 15-20 דקות תהיה נסיעה למרכזית-2000. בנוסף יהיו קו אחד או שניים למרכזית-ההגנה (קו ישיר וקו מאסף) עם נסיעה כל שעה וחצי בערך. באופן דומה מערד (וים-המלח) יהיו בכל יום 4 אוטובוסים ממרכזית-ההגנה, ובנוסף בימי א' ובימי ו' יהיו עוד נסיעה או שתיים ממרכזית-2000. כל זאת בנוסף לקווים המטרופוליטניים שיפעלו בצורה שונה (מאשדוד למשל יהיו קווים שיגיעו לשתי התחנות המרכזיות ובדרך יעברו גם בעזריאלי, המסגר וכו'). חמישית - בנוגע לבטחון ולפקקים בכניסות. אתה כל-כך צודק שזה פשוט עצוב. הבעיות הבטחוניות במדינתנו קיימות כבר למעלה מ-150 שנה, ובכל זאת שום דבר בתכנון האדריכלי לא מתיחס לכך. בכל כניסת-רכבים תהיינה 2-3 עמדות בידוק מוכנות מראש, עם עמדות המתנה (ולא חו"ח כמו מה שיש בגשר של תמח"ת היום). כניסות הולכי-רגל תהיינה רחבות יותר, וצריכות להיבנות "שקועות" לתוך המבנה כדי שיהיה מחסה נורמלי לאלה שממתינים לבידוק (ולא חו"ח כמו שיש במרכזית-ירושלים, שלדעתי כל החזית שלה לרח' יפו היתה צריכה להיות אזור כניסות אחד גדול).
 

nitsansh

New member
האם יש מצב שאותו אוטובוס יאסוף

כמובן
ראשית - תמיד אפשר יהיה להתנייד עם הרכבת (הכוונה היא שתחנות הרכבות והתחנות המרכזיות תהיינה למעשה יחידה אחת). שנית - ראוי גם להפעיל שאטלים בין התחנות (וזה חלק מהרעיון). שלישית - לדעתי, בלי קשר לעניין כזה או אחר, מהפכת כירטוס היא חיונית רביעית - בנוגע לקישור בין אשקלון לקרית-שמונה: כאן הכוונה לעשות משהו קצת יתר מוצלח ממה שיש בחיפה. ממרכזית-ההגנה ייצאו קווים לכל אזור הדרום (גם לערים הגדולות כגון ירושלים וב"ש, וגם לערים הקטנות יותר - ערד, אופקים, גדרה וכו'). בנוסף לכך יופעלו מספר קווים צפונה (ליעדים המרכזיים - חדרה, עפולה, טבריה, חיפה). במרכזית-2000 אותו הסיפור: קווים לכל היעדים בצפון (כולל קצרין, בית-שאן, זכרון-יעקב) וליעדים נבחרים חשובים בדרום (ירושלים, באר-שבע, אשקלון ואולי גם מקומות אחרים שבהם הביקושים יצדיקו זאת). ככה למשל מקרית-שמונה יהיה מבחר גדול של קווים לת"א: למרכזית-2000 יפעלו קו מהיר, קו דרך עפולה, קו דרך טבריה וכו', כך שבכל 15-20 דקות תהיה נסיעה למרכזית-2000. בנוסף יהיו קו אחד או שניים למרכזית-ההגנה (קו ישיר וקו מאסף) עם נסיעה כל שעה וחצי בערך. באופן דומה מערד (וים-המלח) יהיו בכל יום 4 אוטובוסים ממרכזית-ההגנה, ובנוסף בימי א' ובימי ו' יהיו עוד נסיעה או שתיים ממרכזית-2000. כל זאת בנוסף לקווים המטרופוליטניים שיפעלו בצורה שונה (מאשדוד למשל יהיו קווים שיגיעו לשתי התחנות המרכזיות ובדרך יעברו גם בעזריאלי, המסגר וכו'). חמישית - בנוגע לבטחון ולפקקים בכניסות. אתה כל-כך צודק שזה פשוט עצוב. הבעיות הבטחוניות במדינתנו קיימות כבר למעלה מ-150 שנה, ובכל זאת שום דבר בתכנון האדריכלי לא מתיחס לכך. בכל כניסת-רכבים תהיינה 2-3 עמדות בידוק מוכנות מראש, עם עמדות המתנה (ולא חו"ח כמו מה שיש בגשר של תמח"ת היום). כניסות הולכי-רגל תהיינה רחבות יותר, וצריכות להיבנות "שקועות" לתוך המבנה כדי שיהיה מחסה נורמלי לאלה שממתינים לבידוק (ולא חו"ח כמו שיש במרכזית-ירושלים, שלדעתי כל החזית שלה לרח' יפו היתה צריכה להיות אזור כניסות אחד גדול).
האם יש מצב שאותו אוטובוס יאסוף
או יוריד נוסעים ב-2 התחנות? הרי שתיהן יהיו על ציר האיילון כמו שאני מבין...
 
למעשה כן, בפועל לא בדיוק

האם יש מצב שאותו אוטובוס יאסוף
או יוריד נוסעים ב-2 התחנות? הרי שתיהן יהיו על ציר האיילון כמו שאני מבין...
למעשה כן, בפועל לא בדיוק
בנוגע לקווים עירוניים, זה פחות או יותר הרעיון (למרות שזה יצריך שתי כניסות לשתי תחנות, אז אולי עדיף שהאוטובוסים יעצרו על הכביש הראשי, ליד הכניסות לתחנה). בקווים הבין-עירוניים/מטרופוליניים הרעיון קצת שונה: כשהם מגיעים לת"א הם רק מורידים נוסעים, ואת זה הם יעשו על הכביש הראשי אם לא מדובר בתחנה הסופית שלהם. כשהם יוצאים מת"א הם רק מעלים נוסעים, ואז התחנות יהיו במבנה. בכל מקרה זה רק רעיון בקווים כלליים. המיקום המדוייק של כל תחנה וכל רציף הוא דבר שמצריך דיון נפרד.
 

nitsansh

New member
בנוגע לביטחון אתה טועה... הטרור עבר

כמובן
ראשית - תמיד אפשר יהיה להתנייד עם הרכבת (הכוונה היא שתחנות הרכבות והתחנות המרכזיות תהיינה למעשה יחידה אחת). שנית - ראוי גם להפעיל שאטלים בין התחנות (וזה חלק מהרעיון). שלישית - לדעתי, בלי קשר לעניין כזה או אחר, מהפכת כירטוס היא חיונית רביעית - בנוגע לקישור בין אשקלון לקרית-שמונה: כאן הכוונה לעשות משהו קצת יתר מוצלח ממה שיש בחיפה. ממרכזית-ההגנה ייצאו קווים לכל אזור הדרום (גם לערים הגדולות כגון ירושלים וב"ש, וגם לערים הקטנות יותר - ערד, אופקים, גדרה וכו'). בנוסף לכך יופעלו מספר קווים צפונה (ליעדים המרכזיים - חדרה, עפולה, טבריה, חיפה). במרכזית-2000 אותו הסיפור: קווים לכל היעדים בצפון (כולל קצרין, בית-שאן, זכרון-יעקב) וליעדים נבחרים חשובים בדרום (ירושלים, באר-שבע, אשקלון ואולי גם מקומות אחרים שבהם הביקושים יצדיקו זאת). ככה למשל מקרית-שמונה יהיה מבחר גדול של קווים לת"א: למרכזית-2000 יפעלו קו מהיר, קו דרך עפולה, קו דרך טבריה וכו', כך שבכל 15-20 דקות תהיה נסיעה למרכזית-2000. בנוסף יהיו קו אחד או שניים למרכזית-ההגנה (קו ישיר וקו מאסף) עם נסיעה כל שעה וחצי בערך. באופן דומה מערד (וים-המלח) יהיו בכל יום 4 אוטובוסים ממרכזית-ההגנה, ובנוסף בימי א' ובימי ו' יהיו עוד נסיעה או שתיים ממרכזית-2000. כל זאת בנוסף לקווים המטרופוליטניים שיפעלו בצורה שונה (מאשדוד למשל יהיו קווים שיגיעו לשתי התחנות המרכזיות ובדרך יעברו גם בעזריאלי, המסגר וכו'). חמישית - בנוגע לבטחון ולפקקים בכניסות. אתה כל-כך צודק שזה פשוט עצוב. הבעיות הבטחוניות במדינתנו קיימות כבר למעלה מ-150 שנה, ובכל זאת שום דבר בתכנון האדריכלי לא מתיחס לכך. בכל כניסת-רכבים תהיינה 2-3 עמדות בידוק מוכנות מראש, עם עמדות המתנה (ולא חו"ח כמו מה שיש בגשר של תמח"ת היום). כניסות הולכי-רגל תהיינה רחבות יותר, וצריכות להיבנות "שקועות" לתוך המבנה כדי שיהיה מחסה נורמלי לאלה שממתינים לבידוק (ולא חו"ח כמו שיש במרכזית-ירושלים, שלדעתי כל החזית שלה לרח' יפו היתה צריכה להיות אזור כניסות אחד גדול).
בנוגע לביטחון אתה טועה... הטרור עבר
"שדרוג" משמעותי מאד מאז שתכננו את רוב תחנות האוטובוס... עד לפני 10-15 שנים לא היו מחבלים-מתאבדים שהם כיום האיום הבטחוני מס' 1...
 

mucool2

New member
היו מטעני חבלה

בנוגע לביטחון אתה טועה... הטרור עבר
"שדרוג" משמעותי מאד מאז שתכננו את רוב תחנות האוטובוס... עד לפני 10-15 שנים לא היו מחבלים-מתאבדים שהם כיום האיום הבטחוני מס' 1...
היו מטעני חבלה
 

mucool2

New member
יש סתירה בדבריך

כמובן
ראשית - תמיד אפשר יהיה להתנייד עם הרכבת (הכוונה היא שתחנות הרכבות והתחנות המרכזיות תהיינה למעשה יחידה אחת). שנית - ראוי גם להפעיל שאטלים בין התחנות (וזה חלק מהרעיון). שלישית - לדעתי, בלי קשר לעניין כזה או אחר, מהפכת כירטוס היא חיונית רביעית - בנוגע לקישור בין אשקלון לקרית-שמונה: כאן הכוונה לעשות משהו קצת יתר מוצלח ממה שיש בחיפה. ממרכזית-ההגנה ייצאו קווים לכל אזור הדרום (גם לערים הגדולות כגון ירושלים וב"ש, וגם לערים הקטנות יותר - ערד, אופקים, גדרה וכו'). בנוסף לכך יופעלו מספר קווים צפונה (ליעדים המרכזיים - חדרה, עפולה, טבריה, חיפה). במרכזית-2000 אותו הסיפור: קווים לכל היעדים בצפון (כולל קצרין, בית-שאן, זכרון-יעקב) וליעדים נבחרים חשובים בדרום (ירושלים, באר-שבע, אשקלון ואולי גם מקומות אחרים שבהם הביקושים יצדיקו זאת). ככה למשל מקרית-שמונה יהיה מבחר גדול של קווים לת"א: למרכזית-2000 יפעלו קו מהיר, קו דרך עפולה, קו דרך טבריה וכו', כך שבכל 15-20 דקות תהיה נסיעה למרכזית-2000. בנוסף יהיו קו אחד או שניים למרכזית-ההגנה (קו ישיר וקו מאסף) עם נסיעה כל שעה וחצי בערך. באופן דומה מערד (וים-המלח) יהיו בכל יום 4 אוטובוסים ממרכזית-ההגנה, ובנוסף בימי א' ובימי ו' יהיו עוד נסיעה או שתיים ממרכזית-2000. כל זאת בנוסף לקווים המטרופוליטניים שיפעלו בצורה שונה (מאשדוד למשל יהיו קווים שיגיעו לשתי התחנות המרכזיות ובדרך יעברו גם בעזריאלי, המסגר וכו'). חמישית - בנוגע לבטחון ולפקקים בכניסות. אתה כל-כך צודק שזה פשוט עצוב. הבעיות הבטחוניות במדינתנו קיימות כבר למעלה מ-150 שנה, ובכל זאת שום דבר בתכנון האדריכלי לא מתיחס לכך. בכל כניסת-רכבים תהיינה 2-3 עמדות בידוק מוכנות מראש, עם עמדות המתנה (ולא חו"ח כמו מה שיש בגשר של תמח"ת היום). כניסות הולכי-רגל תהיינה רחבות יותר, וצריכות להיבנות "שקועות" לתוך המבנה כדי שיהיה מחסה נורמלי לאלה שממתינים לבידוק (ולא חו"ח כמו שיש במרכזית-ירושלים, שלדעתי כל החזית שלה לרח' יפו היתה צריכה להיות אזור כניסות אחד גדול).
יש סתירה בדבריך
אם התחנות יהיו יחידה אחת, למה צריך להפעיל אוטובוסים לבאר שבע, ירושלים וערים נוספות שיהיה אליהן שרות רכבת מהיר?
 
כי רכבת ואוטובוס זה לא אותו הדבר

יש סתירה בדבריך
אם התחנות יהיו יחידה אחת, למה צריך להפעיל אוטובוסים לבאר שבע, ירושלים וערים נוספות שיהיה אליהן שרות רכבת מהיר?
כי רכבת ואוטובוס זה לא אותו הדבר
אוטובוס מת"א לב"ש יכול לעצור גם בבית-קלקא וגשר-מעריב בת"א ולחילופין מרכז אורן והעיריה בב"ש. וכמובן גם הבדלים במחיר (הרכבת לעולם תהיה יותר יקרה, בהנחה שאין סיבסוד רצחני). בנוסף לכך יותר קל לתגבר את השירות עם אוטובוסים מאשר עם רכבות (אוטובוס בנסיעה ריקה יותר זול מרכבת בנסיעה ריקה) או להפעיל אוטובוס כשהביקוש נמוך יחסית (אין בעיה להוציא אוטובוס בשביל 30 נוסעים בשעה 4:00, אבל זה פשוט ביזבוז להוסיף רכבת). ולמרות זאת, אני צופה שבסופו של דבר הרכבת "תנצח" וקווי אוטובוס מהירים באמת (405/480, 370/380 וכד') פשוט ייעלמו מהמפה או יהפכו לקווים שפועלים בתדירות נמוכה מאוד (נסיעה אחת בשעה, בלילה נסיעה אחת בשעתיים, בשעות שיא קצת יותר מזה).
 
בדיוק מה שקרה עם קווי תל אביב חיפה

כי רכבת ואוטובוס זה לא אותו הדבר
אוטובוס מת"א לב"ש יכול לעצור גם בבית-קלקא וגשר-מעריב בת"א ולחילופין מרכז אורן והעיריה בב"ש. וכמובן גם הבדלים במחיר (הרכבת לעולם תהיה יותר יקרה, בהנחה שאין סיבסוד רצחני). בנוסף לכך יותר קל לתגבר את השירות עם אוטובוסים מאשר עם רכבות (אוטובוס בנסיעה ריקה יותר זול מרכבת בנסיעה ריקה) או להפעיל אוטובוס כשהביקוש נמוך יחסית (אין בעיה להוציא אוטובוס בשביל 30 נוסעים בשעה 4:00, אבל זה פשוט ביזבוז להוסיף רכבת). ולמרות זאת, אני צופה שבסופו של דבר הרכבת "תנצח" וקווי אוטובוס מהירים באמת (405/480, 370/380 וכד') פשוט ייעלמו מהמפה או יהפכו לקווים שפועלים בתדירות נמוכה מאוד (נסיעה אחת בשעה, בלילה נסיעה אחת בשעתיים, בשעות שיא קצת יותר מזה).
בדיוק מה שקרה עם קווי תל אביב חיפה
 

mucool2

New member
את הפונקציות שאתה מתאר

כי רכבת ואוטובוס זה לא אותו הדבר
אוטובוס מת"א לב"ש יכול לעצור גם בבית-קלקא וגשר-מעריב בת"א ולחילופין מרכז אורן והעיריה בב"ש. וכמובן גם הבדלים במחיר (הרכבת לעולם תהיה יותר יקרה, בהנחה שאין סיבסוד רצחני). בנוסף לכך יותר קל לתגבר את השירות עם אוטובוסים מאשר עם רכבות (אוטובוס בנסיעה ריקה יותר זול מרכבת בנסיעה ריקה) או להפעיל אוטובוס כשהביקוש נמוך יחסית (אין בעיה להוציא אוטובוס בשביל 30 נוסעים בשעה 4:00, אבל זה פשוט ביזבוז להוסיף רכבת). ולמרות זאת, אני צופה שבסופו של דבר הרכבת "תנצח" וקווי אוטובוס מהירים באמת (405/480, 370/380 וכד') פשוט ייעלמו מהמפה או יהפכו לקווים שפועלים בתדירות נמוכה מאוד (נסיעה אחת בשעה, בלילה נסיעה אחת בשעתיים, בשעות שיא קצת יותר מזה).
את הפונקציות שאתה מתאר
יכול לבצע אוטובוס מאסף או מקומי (ואין לי בעיה עם כאלה), ולא צריך להלביש אותו על קו בינעירוני עמוס. השילוב של רכבת מהירה למסוף מרכזי ומשם אוטובוס/רק"ל עירוני אמור לנצח כל אוטובוס בינעירוני שעושה מסלול בתוך העיר. לגבי תדירות - מעצם היותם אוטובוסים מאספים, הביקוש לא יהיה גבוה במיוחד (בטח לא בין תחנות הקצה), כך שסביר שהרכבת תנצח גם כאן. לגבי תגבורים אני מסכים אתך שרכבת לא יכולה תמיד לספק את הדרישה ואין לה מספיק גמישות תפעולית. לשם כך אפשר להפעיל אוטובוסים ישירים לאירועים מיוחדים. עם העומס של ימי ראשון וחמישי אפשר לדעתי להתמודד ע"י שירות של "רכבות חיילים" שיגיעו ממש לתוך הבסיסים ואולי אפילו ייצאו מרציפים נפרדים (ויהיה להן גם קרון משא לקיטבגים וכד'), אבל זה באמת רק לטווח הרחוק. לגבי מחיר הנסיעה - עם כרטוס משותף השילוב בין אמצעים שונים יהיה טבעי הרבה יותר, ושאלת המחיר תהיה פחות קריטית.
 

Shark Alarm

New member
אמנם טיפה מסבך, אבל למה שלא ../images/Emo26.gif

כמובן
ראשית - תמיד אפשר יהיה להתנייד עם הרכבת (הכוונה היא שתחנות הרכבות והתחנות המרכזיות תהיינה למעשה יחידה אחת). שנית - ראוי גם להפעיל שאטלים בין התחנות (וזה חלק מהרעיון). שלישית - לדעתי, בלי קשר לעניין כזה או אחר, מהפכת כירטוס היא חיונית רביעית - בנוגע לקישור בין אשקלון לקרית-שמונה: כאן הכוונה לעשות משהו קצת יתר מוצלח ממה שיש בחיפה. ממרכזית-ההגנה ייצאו קווים לכל אזור הדרום (גם לערים הגדולות כגון ירושלים וב"ש, וגם לערים הקטנות יותר - ערד, אופקים, גדרה וכו'). בנוסף לכך יופעלו מספר קווים צפונה (ליעדים המרכזיים - חדרה, עפולה, טבריה, חיפה). במרכזית-2000 אותו הסיפור: קווים לכל היעדים בצפון (כולל קצרין, בית-שאן, זכרון-יעקב) וליעדים נבחרים חשובים בדרום (ירושלים, באר-שבע, אשקלון ואולי גם מקומות אחרים שבהם הביקושים יצדיקו זאת). ככה למשל מקרית-שמונה יהיה מבחר גדול של קווים לת"א: למרכזית-2000 יפעלו קו מהיר, קו דרך עפולה, קו דרך טבריה וכו', כך שבכל 15-20 דקות תהיה נסיעה למרכזית-2000. בנוסף יהיו קו אחד או שניים למרכזית-ההגנה (קו ישיר וקו מאסף) עם נסיעה כל שעה וחצי בערך. באופן דומה מערד (וים-המלח) יהיו בכל יום 4 אוטובוסים ממרכזית-ההגנה, ובנוסף בימי א' ובימי ו' יהיו עוד נסיעה או שתיים ממרכזית-2000. כל זאת בנוסף לקווים המטרופוליטניים שיפעלו בצורה שונה (מאשדוד למשל יהיו קווים שיגיעו לשתי התחנות המרכזיות ובדרך יעברו גם בעזריאלי, המסגר וכו'). חמישית - בנוגע לבטחון ולפקקים בכניסות. אתה כל-כך צודק שזה פשוט עצוב. הבעיות הבטחוניות במדינתנו קיימות כבר למעלה מ-150 שנה, ובכל זאת שום דבר בתכנון האדריכלי לא מתיחס לכך. בכל כניסת-רכבים תהיינה 2-3 עמדות בידוק מוכנות מראש, עם עמדות המתנה (ולא חו"ח כמו מה שיש בגשר של תמח"ת היום). כניסות הולכי-רגל תהיינה רחבות יותר, וצריכות להיבנות "שקועות" לתוך המבנה כדי שיהיה מחסה נורמלי לאלה שממתינים לבידוק (ולא חו"ח כמו שיש במרכזית-ירושלים, שלדעתי כל החזית שלה לרח' יפו היתה צריכה להיות אזור כניסות אחד גדול).
אמנם טיפה מסבך, אבל למה שלא

הקווים לדרום יצאו מהמסוף הצפוני ויעברו גם בדרומי, והקווים לצפון יצאו מהמסוף הדרומי ויעברו גם במסוף הצפוני
אני יודע שזה לא הולך ככה במרכזיות חיפה, אבל אולי רק לקווים המהירים (ת"א-אילת, ת"א-ב"ש, ת"א-י-ם, ת"א-ערד, ת"א אשקלון, ת"א-אשדוד וכו')
 
זו אפשרות קצת פחות טובה

אמנם טיפה מסבך, אבל למה שלא

הקווים לדרום יצאו מהמסוף הצפוני ויעברו גם בדרומי, והקווים לצפון יצאו מהמסוף הדרומי ויעברו גם במסוף הצפוני
אני יודע שזה לא הולך ככה במרכזיות חיפה, אבל אולי רק לקווים המהירים (ת"א-אילת, ת"א-ב"ש, ת"א-י-ם, ת"א-ערד, ת"א אשקלון, ת"א-אשדוד וכו')
זו אפשרות קצת פחות טובה
דבר ראשון - כניסה לשתי המרכזיות מקשה על עמידה בלו"ז, ולכן אני מגביל אותה רק לקווים "המאספים בתוך העיר" (כמו קו 274 כיום). בעיה שניה - זה סתם הרבה תנועה בקטע המרכזי של האיילון (או יותר גרוע - בציר בגין). הרעיון הכללי הוא "חיפה משופר": מהמרכזית הדרומית אפשר יהיה להגיע לכל היעדים בדרום, אבל גם למספר מוגבל של יעדים בצפון (וגם הם לא בכל שעות היום). כאילו שבמרכזית חוף-הכרמל יהיו גם קו אחד לקרית-שמונה, קו אחד לעכו-נהריה, קו אחד לעפולה, ושני קווים לקריות. ממרכזית המפרץ יהיו קו אחד לת"א, קו אחד לירושלים (כמו שבעצם יש כיום) ובנוסף קו אחד לחדרה-נתניה. ולגבי הקווים שציינת, זה מה שאני חושב: אילת - יפעל באופן כללי קו ממרכזית-ההגנה, אבל בלילה יחליף אותו קו ממרכזית-2000 (שיפעל גם בקיץ במתכונת מצומצמת) ב"ש, אשקלון, ירושלים - לא-מהירים (369, 401, 310 וכו') ייצאו ממרכזית-ההגנה ובנוסף להם יהיו קו מהיר ממרכזית-ההגנה, מהיר ממרכזית-2000 (בתדירות נמוכה) וקו ממרכזית-2000 שיעבור דרך ציר בגין (לב"ש דרך קרית-גת, ירושלים ואשקלון - מהיר או דרך יבנה/רמלה) ערד: קו רגיל ממרכזית-ההגנה. ביום א' וביום ו' יהיו 1-3 נסיעות של קו ממרכזית-2000 שלא יעבור במרכזית-ההגנה. אשדוד: שידרוג של תכנית הרה-ארגון - קו מהיר עד מרכזית-ההגנה וקו נוסף מהיר דרך בגין (עובר בשתי התחנות). בתדירות נמוכה יותר קו מהיר ממרכזית-2000.
 

Shark Alarm

New member
לא מבין משהו בשיטה הנוכחית ../images/Emo26.gif

זו אפשרות קצת פחות טובה
דבר ראשון - כניסה לשתי המרכזיות מקשה על עמידה בלו"ז, ולכן אני מגביל אותה רק לקווים "המאספים בתוך העיר" (כמו קו 274 כיום). בעיה שניה - זה סתם הרבה תנועה בקטע המרכזי של האיילון (או יותר גרוע - בציר בגין). הרעיון הכללי הוא "חיפה משופר": מהמרכזית הדרומית אפשר יהיה להגיע לכל היעדים בדרום, אבל גם למספר מוגבל של יעדים בצפון (וגם הם לא בכל שעות היום). כאילו שבמרכזית חוף-הכרמל יהיו גם קו אחד לקרית-שמונה, קו אחד לעכו-נהריה, קו אחד לעפולה, ושני קווים לקריות. ממרכזית המפרץ יהיו קו אחד לת"א, קו אחד לירושלים (כמו שבעצם יש כיום) ובנוסף קו אחד לחדרה-נתניה. ולגבי הקווים שציינת, זה מה שאני חושב: אילת - יפעל באופן כללי קו ממרכזית-ההגנה, אבל בלילה יחליף אותו קו ממרכזית-2000 (שיפעל גם בקיץ במתכונת מצומצמת) ב"ש, אשקלון, ירושלים - לא-מהירים (369, 401, 310 וכו') ייצאו ממרכזית-ההגנה ובנוסף להם יהיו קו מהיר ממרכזית-ההגנה, מהיר ממרכזית-2000 (בתדירות נמוכה) וקו ממרכזית-2000 שיעבור דרך ציר בגין (לב"ש דרך קרית-גת, ירושלים ואשקלון - מהיר או דרך יבנה/רמלה) ערד: קו רגיל ממרכזית-ההגנה. ביום א' וביום ו' יהיו 1-3 נסיעות של קו ממרכזית-2000 שלא יעבור במרכזית-ההגנה. אשדוד: שידרוג של תכנית הרה-ארגון - קו מהיר עד מרכזית-ההגנה וקו נוסף מהיר דרך בגין (עובר בשתי התחנות). בתדירות נמוכה יותר קו מהיר ממרכזית-2000.
לא מבין משהו בשיטה הנוכחית

קווי אשדוד-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 קווי ירושלים-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 קווי ב"ש-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 למה אין קו שיוצא לדוגמא ממסוף 2000 לאשקלון
(סתם דוגמא, כן) למה מחייבים את תושבי אשקלון (שרוצים לנסוע באוטובוס) שרוצים להגיע למסוף 2000 להחליף אוטובוס בתחמ"ת
 
גם אני לא מבין

לא מבין משהו בשיטה הנוכחית

קווי אשדוד-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 קווי ירושלים-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 קווי ב"ש-ת"א
יש גם כאלה שמסיימים בתחמ"ת ויש במסוף 2000 למה אין קו שיוצא לדוגמא ממסוף 2000 לאשקלון
(סתם דוגמא, כן) למה מחייבים את תושבי אשקלון (שרוצים לנסוע באוטובוס) שרוצים להגיע למסוף 2000 להחליף אוטובוס בתחמ"ת
גם אני לא מבין
מן הסתם זה קשור לביקושים (או מה שלדעת אגד ומשהת"ח הם הביקושים). לדעתי: פרבר מיידי (בת-ים, רחובות): קווים לתמח"ת בלבד, ישיר ל-200 ודרך בגין בכל שעות היום. פרבר רחוק (אשדוד): ישירים לתמח"ת ול-2000, מעט נסיעות על ציר בגין חצי-פרבר (אשקלון, קרית-גת) או מרכז בין-עירוני (ב"ש): קו לתמח"ת, מעט נסיעות ל-2000, אולי רק בשעות השיא קו לבגין. יעד בין-עירוני קטן (אילת, ערד, שדרות): קו לתמח"ת, אולי רק בשעות שיא (ימים א+ו) 2-3 נסיעות ישירות ל-2000.
 

seffic

New member
אכן לא יהיה מנוס אלא לפצל

פחות או יותר גם הרעיון שלי
מרכזית 2000 במתחם 2000 (מבנה סוגר ונורמלי שיכיל את הקווים העירוניים והבין-עירוניים) תהיה תחנת המוצא של הקווים לצפון-הארץ וגם מעט קווים דרומה (ירושלים, ב"ש, אשקלון, אילת). מרכזית ההגנה (בשטח שבין האיילון לחיל-השריון, מדרום לגשר ההגנה) תהיה תחנת המוצא של הקווים לדרום-הארץ וגם מעט קווים צפונה (חדרה-עפולה, חיפה, קרית-שמונה). ואחרי זה - הריסת התמח"ת ופרויקט לשיקום וחידוש פני שכונת נוה-שאנן.
אכן לא יהיה מנוס אלא לפצל
בתור תל אביבי שמכיר את אזור לה גרדיה די טוב אני חושב שכדאי מבחינת שימושי קרקע למקם את מרכזית ההגנה בין לה גרדיה לרח' ההגנה. השטח שם גם כך הינו מיועד להריסה. בנוסף כדאי שתהיה נגישות טובה לגשר לה גרדיה ודרום המסגר מבחינת ה"ר ורכב- ניתן לבנות יציאה מהמרכזית ישירות לאיילון דרום דרך מחלף לה גרדיה. בשביל לממש את הרעיון, צריכים יזם שיסכים לשלם פיצויים בסדר גודל ענקי- ספק אם זה ריאלי
 

קובי לו

New member
סליחה, אבל מה זה ה"ר ?

אכן לא יהיה מנוס אלא לפצל
בתור תל אביבי שמכיר את אזור לה גרדיה די טוב אני חושב שכדאי מבחינת שימושי קרקע למקם את מרכזית ההגנה בין לה גרדיה לרח' ההגנה. השטח שם גם כך הינו מיועד להריסה. בנוסף כדאי שתהיה נגישות טובה לגשר לה גרדיה ודרום המסגר מבחינת ה"ר ורכב- ניתן לבנות יציאה מהמרכזית ישירות לאיילון דרום דרך מחלף לה גרדיה. בשביל לממש את הרעיון, צריכים יזם שיסכים לשלם פיצויים בסדר גודל ענקי- ספק אם זה ריאלי
סליחה, אבל מה זה ה"ר ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה