מה עושים עם תמח"ת

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
כתבה מעולה!

מה עושים עם תמח"ת
כתבה זו, מבית הארץ, מוקדשת לאושרי וכל שונאי-תמח"ת לדורותיהם (ואני ביניהם).
כתבה מעולה!
רק.... איפה היא?
 
אין ולא יהיה כמו התמח"ת

מה עושים עם תמח"ת
כתבה זו, מבית הארץ, מוקדשת לאושרי וכל שונאי-תמח"ת לדורותיהם (ואני ביניהם).
אין ולא יהיה כמו התמח"ת
אני זוכר איך בתור ילד, הייתי כולי נפעם כשהייתי הולך יד ביד עם אמא/סבא/סבתא ברחבי התחנה. זה היה מבוך, מלא בשלטים, רק מבקש לחקור, לעלות, לרדת. זה תפס אותי מהרגע הראשון- השלטים הגדולים של אגד ודן, השורות הארוכות של הרציפים, הפסלים הגדולים בירידה מהאוטובוס שמבשרים לך שאתה בקומה 6, שורות של אוטובוסים אדומים לבנים של אגד, ואוטובוסים כחולים של דן ברחובות מסביב, שהיו בכלל מחזה זר. יש אווירה בתחנה המרכזית ששום דבר לא יכול להחליף, גם היום, כשאני בן 17 ועובר בה כל שבוע, בדרך לפנימיה. על כל הרע שבה, על האיכסה שבמדרגות והגועל נפש הכללי, הנהגי מוניות שמנסים בערמומיות רמה לעשוק אותי כשאני נקלע לשם באמצע הלילה, והבלאגן הענק, יהיה לי עצוב נורא לראות את המקום נסגר או נהרס. אני מקווה שהרעיונות בכתבה באמת ימומשו, כולם נפלאים ורק יטיבו עם התחנה. מקום שמעולם לא ביקרתי בו היו קומות 1-2.. הבנתי שהם שירתו את הקווים של דן לפני פתיחת קומה 7. איך זה היה נראה? יש כבישים תת קרקעיים עבור האוטובוסים..?
במה אני אתקל היום אם אנסה לרדת לשם?
 
בקומות 1 ו-2

אין ולא יהיה כמו התמח"ת
אני זוכר איך בתור ילד, הייתי כולי נפעם כשהייתי הולך יד ביד עם אמא/סבא/סבתא ברחבי התחנה. זה היה מבוך, מלא בשלטים, רק מבקש לחקור, לעלות, לרדת. זה תפס אותי מהרגע הראשון- השלטים הגדולים של אגד ודן, השורות הארוכות של הרציפים, הפסלים הגדולים בירידה מהאוטובוס שמבשרים לך שאתה בקומה 6, שורות של אוטובוסים אדומים לבנים של אגד, ואוטובוסים כחולים של דן ברחובות מסביב, שהיו בכלל מחזה זר. יש אווירה בתחנה המרכזית ששום דבר לא יכול להחליף, גם היום, כשאני בן 17 ועובר בה כל שבוע, בדרך לפנימיה. על כל הרע שבה, על האיכסה שבמדרגות והגועל נפש הכללי, הנהגי מוניות שמנסים בערמומיות רמה לעשוק אותי כשאני נקלע לשם באמצע הלילה, והבלאגן הענק, יהיה לי עצוב נורא לראות את המקום נסגר או נהרס. אני מקווה שהרעיונות בכתבה באמת ימומשו, כולם נפלאים ורק יטיבו עם התחנה. מקום שמעולם לא ביקרתי בו היו קומות 1-2.. הבנתי שהם שירתו את הקווים של דן לפני פתיחת קומה 7. איך זה היה נראה? יש כבישים תת קרקעיים עבור האוטובוסים..?
במה אני אתקל היום אם אנסה לרדת לשם?
בקומות 1 ו-2
יש הרבה אבק... אני בזמני עוד הפסקתי להיות שם ובמפתיע הצלחתי למצוא את דרכי לרציפי דן בקומה 1. מה שהיה (למעשה יש עדיין) להולכי רגל אלו מסדרונות ארוכים שבסוף מתנקזים לאיזה חלל ארוך ובוב יציאות לתחנות. מסביב מפוזרים מקומות לקיוסקים, כמו בערך קומה 6. אבל מה? מקומה 1 לתחנות היה צריך ללכת בעוד מסדרון ארוך ומשופע למעלה, שהוביל חזרה למפלס קומה 2, ובקצהו ספסל בודד ודלת יציאה אחת. ליד דלת היציאה הזו היה חונה האוטובוס... לאוטובוסים אכן היו כבישים מתחת למבנה, ולמעשה הם היום חונים מתחת לבניין עד שהיו יוצאים לטור.
 

שקוף 101

New member
תמח"ת

בקומות 1 ו-2
יש הרבה אבק... אני בזמני עוד הפסקתי להיות שם ובמפתיע הצלחתי למצוא את דרכי לרציפי דן בקומה 1. מה שהיה (למעשה יש עדיין) להולכי רגל אלו מסדרונות ארוכים שבסוף מתנקזים לאיזה חלל ארוך ובוב יציאות לתחנות. מסביב מפוזרים מקומות לקיוסקים, כמו בערך קומה 6. אבל מה? מקומה 1 לתחנות היה צריך ללכת בעוד מסדרון ארוך ומשופע למעלה, שהוביל חזרה למפלס קומה 2, ובקצהו ספסל בודד ודלת יציאה אחת. ליד דלת היציאה הזו היה חונה האוטובוס... לאוטובוסים אכן היו כבישים מתחת למבנה, ולמעשה הם היום חונים מתחת לבניין עד שהיו יוצאים לטור.
תמח"ת
אני גם זוכר את המסדרונות בקומה 1 שהובילו לאוטובוסים,זה הרשים אותי בתור ילד. ובאמת לדעתי יש משהו מרשים בתמח"ת -למרות שבאמת היא מוגזמת ומלוכלכת,הרי מרכזית ירושלים הרבה הרבה יותר נורמלי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לפני מספר שבועות

אין ולא יהיה כמו התמח"ת
אני זוכר איך בתור ילד, הייתי כולי נפעם כשהייתי הולך יד ביד עם אמא/סבא/סבתא ברחבי התחנה. זה היה מבוך, מלא בשלטים, רק מבקש לחקור, לעלות, לרדת. זה תפס אותי מהרגע הראשון- השלטים הגדולים של אגד ודן, השורות הארוכות של הרציפים, הפסלים הגדולים בירידה מהאוטובוס שמבשרים לך שאתה בקומה 6, שורות של אוטובוסים אדומים לבנים של אגד, ואוטובוסים כחולים של דן ברחובות מסביב, שהיו בכלל מחזה זר. יש אווירה בתחנה המרכזית ששום דבר לא יכול להחליף, גם היום, כשאני בן 17 ועובר בה כל שבוע, בדרך לפנימיה. על כל הרע שבה, על האיכסה שבמדרגות והגועל נפש הכללי, הנהגי מוניות שמנסים בערמומיות רמה לעשוק אותי כשאני נקלע לשם באמצע הלילה, והבלאגן הענק, יהיה לי עצוב נורא לראות את המקום נסגר או נהרס. אני מקווה שהרעיונות בכתבה באמת ימומשו, כולם נפלאים ורק יטיבו עם התחנה. מקום שמעולם לא ביקרתי בו היו קומות 1-2.. הבנתי שהם שירתו את הקווים של דן לפני פתיחת קומה 7. איך זה היה נראה? יש כבישים תת קרקעיים עבור האוטובוסים..?
במה אני אתקל היום אם אנסה לרדת לשם?
לפני מספר שבועות
היה לי מעט זמן אז ירדתי לשם. לא המקום הכי סימפטי בלילה. רובו חשוך, מוזנח וריק. חוויה קפקאית משהו.
 

raminec

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

לתת לפלוגת צמ"ה של חה"נ להתאמן
עליה עם D9 זה הפתרון ההגיוני היחידי שאני רואה לנגד עיניי.

אפילו שישאירו את ת"א לכמה שנים בלי תחנה מרכזית זה יהיה יותר טוב ממה שיש שם עכשיו. ממש צ'יינהטאון... מי שמגיע לשם במוצאי שבת עלול לחשוב שהוא לא בארץ בכלל. למצוא שם דוברי עברית בשעות האלו יכול להיות משימה לא פשוטה
 
לדעתי צריך לשפץ את התחנה...


אפילו שישאירו את ת"א לכמה שנים בלי תחנה מרכזית זה יהיה יותר טוב ממה שיש שם עכשיו. ממש צ'יינהטאון... מי שמגיע לשם במוצאי שבת עלול לחשוב שהוא לא בארץ בכלל. למצוא שם דוברי עברית בשעות האלו יכול להיות משימה לא פשוטה
לדעתי צריך לשפץ את התחנה...
לעשות פינוי ובינוי באיזור התחנה של האיזורים הסמוכים אבל בשום פנים ואופן לא להרוס את התחנה המרכזית עצמה זה יהיה אסון תחבורתי ובנוגע לצ'יינטאון מה נראה לך שאם התחנה תהרס אז העובדים הזרים והנרקומנים וכו" יתאדו משם אז כמובן שהתשובה היא לא .
 

oshri5917

New member
מה שלדעתי צריך לעשות

לדעתי צריך לשפץ את התחנה...
לעשות פינוי ובינוי באיזור התחנה של האיזורים הסמוכים אבל בשום פנים ואופן לא להרוס את התחנה המרכזית עצמה זה יהיה אסון תחבורתי ובנוגע לצ'יינטאון מה נראה לך שאם התחנה תהרס אז העובדים הזרים והנרקומנים וכו" יתאדו משם אז כמובן שהתשובה היא לא .
מה שלדעתי צריך לעשות
הריסת רוב התחנה המרכזית החדשה 2.העברת קווי דן כמו 28 34 35 50 52 250 251 וקווי אגד 501 502 504 521 525 531 601 641 ועוד לתחנה המרכזית הישנה 3.לעשות את רחוב סלומון דו סיטרי ולרכב ציבורי בלבד(מוניות,הסעות ואוטובוסים בלבד)ופריקה וטעינה 4.העברת הקווים הבין עירוניים לרכבת מרכז ומסוף רדינג
 
כן, אבל בצורה חכמה

לתת לפלוגת צמ"ה של חה"נ להתאמן
עליה עם D9 זה הפתרון ההגיוני היחידי שאני רואה לנגד עיניי.
כן, אבל בצורה חכמה
2006-2007: ישום הרה-ארגון בגוש-דן + ועדה לארגון התח"צ הבין-עירוני ותכנון מרכזית-ההגנה ומרכזית-2000. 2008: תחילת העבודות על המרכזיות החדשות 2011: (הערכה אופטימית) חנוכת המרכזיות החדשות, ישום הרה-ארגון הבין-עירוני, ומיד לאחריהם השמדת תמח"ת. 2012: שיקום שכונת נוה-שאנן- מחזירים לה את צורת המנורה שלה, הורסים בתים באיכות ירודה, חניון תת-קרקעי באזור של צומת לוינסקי/הר-ציון והפיכת השכונה למשהו דומה לפלורנטין או הנמל.
 

mucool2

New member
ומה עם המקלט האטומי?

כן, אבל בצורה חכמה
2006-2007: ישום הרה-ארגון בגוש-דן + ועדה לארגון התח"צ הבין-עירוני ותכנון מרכזית-ההגנה ומרכזית-2000. 2008: תחילת העבודות על המרכזיות החדשות 2011: (הערכה אופטימית) חנוכת המרכזיות החדשות, ישום הרה-ארגון הבין-עירוני, ומיד לאחריהם השמדת תמח"ת. 2012: שיקום שכונת נוה-שאנן- מחזירים לה את צורת המנורה שלה, הורסים בתים באיכות ירודה, חניון תת-קרקעי באזור של צומת לוינסקי/הר-ציון והפיכת השכונה למשהו דומה לפלורנטין או הנמל.
ומה עם המקלט האטומי?
 
תראה, זה רק רעיון ראשוני

כן, אבל ם תסגור את התחנה
למה יתחבר החניון?
תראה, זה רק רעיון ראשוני
עוד לא חשבתי על הכל. הכוונה היא לשפר את מצב החניה בשוק לווינסקי ובמתחם בכלל, במטרה להפוך אותו לקצה הדרומי של המע"ר (3-4 קומות בין סלמה לרח' הרכבת): קניון בינוני, גלריות, מלונות, משהו דומה לנמל או אפילו לדיזנגוף. את החניון/מקלט אפשר יהיה לחבר לקניון למשל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה