מה עושים ?

מה עושים ?

בכל פעם שאני צריכה לעשות משימה שיש בה פעולה שקשורה בהעתקה באיזשהו אופן . ואז אני דוחה את המשימה מעשה לשעה, מיום ליום משבוע לשבוע והזמן עובר. למשל אני צריכה להקריא למיקרופון מחברת בחינה שיש לי במחשב . אני צריכה להקליט את הקול שלי כשאני מקריאה את הטקסט. כדי להקריא את הטקסט מבלי "לגמגם" וכדי לקרא אותו למיקרופון עם מינימום שגיאות אני צריכה להכנס ל"פוזה" של הצגת הטקסט כמו שהוא כתוב אבל בתצוגה קולית כלומר אני "מעתיקה" את הטקסט איכשהו מופיע במחשב און ליין למיקרופון עם מינימום שגיאות, אבל למרות שאני מרוכזת אני לפעמים מתבלבלת ואומרת מילה אחרת בימקום המילה שאני רואה בטקסט. אבל אני נוטה להתבלבל לעתים קרובות. ואסור להפסיק את ההקלטה עצמה כי יש חצי שעה והמחברת היא בת 334 עמודים כך שבכל חצי שעה אני מספיקה להקריא רק 14 עמודים ואסור להפסיק באמצע ההקלטה כי אחר כך הכל יהרס כי אי אפשר לשמור את מה שמפסיקים . ובכל משפט שאני מקריאה, אני חייבת להיות במצב שליטה מסוימת שמא אתבלבל ואגיד מילה אחרת ממה שקראתי. אבל אני מותשת מאוד, וביזמן שאני מקריאה אני סחוטה, שחוקה, אבל רוצה להמשיך מאוד ואני נלחמת עם עצמי להמשיך ולא לאבד כוחות אבל פיזית אני מותשת העפעפיים כבדות נורא ואני מתחילה לשמוע את עצמי כאילו אני מקריאה מתוך חלום . וזה קרה לפני שבועיים ומאז קורים לי תופעות מוזרות של דחיינות שמתישה אותי ומייסרת לי את המצפון כי בכל רגע אני מכינה את הדף וורד פתוח ואת תוכנת ההקלטה כדי להתחיל להקליט עוד שיעור אבל הזמן עובד ואני לא עושה, ואז עוברת שעה ואני אומרת לעצמי שעכשיו אתחיל בהקלטה וזה לא יוצא. כך כל יום וכל שעה והדקות עוברות מהר וכבר שבועיים שאני רק חושבת ומוכנה כמו נהג מירוץ שמתניע את הרכב לנסיעה אבל לא מבצע, אגב, אני מדברת בטלפון בכיף ובלי בעיות בכלל, אבל לא יודעת למה דווקא כשאני "מעתיקה" זאת אומרת מקריאה טקסט בקול רם ביזמן שאני חייבת לעמוד על המשמר שלא אטעה אז אני מותשת מזה. וזה ממה לא ענין שאני לא אוהבת את החומר כי זה קורה לי עם כל טקסט שאני אמורה להקליט, למרות שאני מתעיינית בתוכן ואוהבת ויש לי מוטיבציה וסקרנות למה שכתוב בטקסט, למרות זה עצם "ההעתקה" מתיש אותי לחלוטין וסוחב ממני הרבה אנגיות ואני סחוטה פיזית כמו תפוז סחוט, שחוקה לגמרי ואז אני מנסה להמנע מזה בפעמים הבאות. ומה שקרה השבוע הוא שלמרות שהייתי מוכנה בכל רגע להתחיל בהקראת הטקסט דחיתי את זה ודיברתי בצ'אטים, בבלוגים והזמן עבר ואני לא הייתי מסוגלת להקריא ומותשת רק מהמחשבה על להקריא את הטקסט למיקרופון . אפילו עכשיו כשאני כותבת את זה יש לי חולשה בידיים שכותבות את זה מעצם העלאת הנושא של הקראת הטקטסט למיקרופון עם מינימום טעויות ב"בהעתקה" .
 
את מה שאת מנסה, אף אחד לא מצליח.

בספריה לעיוורים באוניברסיטה העברית בירושלים, כל פעם שהקריינית מתבלבלת, היא מבקשת שיחזירו את ההקלטה משפט אחד אחורה ומתחילה מחדש. בקלטות שקיבלתי מספריה העיוורים של ניו גרסי, יש שגיאות הקראה. הקריין מבקש סליחה מהמאזין וחוזר על המשפט השגוי. קרייני טלביזיה ורדיו עושים חזרות על התמליל המוקרא לפני הקראתו בשידור חי. בטח שאת בורחת מהמשימה. היא בלתי אפשרית.
 
תופעה של דחיינות

תופעה של דחיינות מובנת מאד, כשאת צריכה לעשות משהו שגם לא כייף לעשות אותו, וגם החשש שלך מהטעויות, הלחץ שמופעל על הקריאה הזו – גורם לדחיה נוספת... ובוודאי גם רגשות אשמה על הדחיינות הזו... תוכלי קצת לספר מה המשימה הזו אומרת ? למה את קוראת לטייפ ? האם את חייבת לקרוא ? אולי מישהו אחר יכול ? יש גם אמצעי שונה, להקליט ב"מיני דיסק" ואז... אפשר להקליט עם טעויות, להמשיך... לתקן.. ואחר כך להקליט את הכל ללא טעויות.
 
מטרת ההקלטות

תודה לך, כתבתי את התשובות לשאלה לאיזה מטרה ההקלטות [URL='http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=951&msgid=45711127']כאן[/URL]. הנה העתק: מטרת ההקלטות היא לתת בסופו של דבר את ההקלטות למרכז לעיוור מפני שזה יתרום רבות להרבה עוורים שיהיו מעוניינים בנושאים שבהם אני מקליטה. באופן אישי, אני מקליטה נושאים שמרתקים אותי בחיי היומיום ומסקרנים אותי. לי הנושאים האלה תורמים עיסוק בנושאים שמעניינים אותי מאוד. מדוע לא לכתוב במקום להקליט ? מפני שכתיבה היא ממש לא הצד החזק שלי. זה נכון, שעד שאני סוף סוף כותבת דברים שאני רוצה אז אני כותבת טוב . אבל אני לא כותבת כל מה שאני רוצה וכל מה שאני אוהבתץ אני מוגבלת רק לצ'אטים . לכתוב דברים לימודיים זה ממש "להעתיק". אולי למדתם את המונח "העתקה" בחוג לפסיכולוגיה אז נדמה לכם שאני יודעת לכתוב בצורה מדוייקת כזו כאילו קראתי הרבה. אבל זה ממש לא ככה, אני יודעת את זה על הבשר שלי מתוך נסיון של התנסות בסבל שבכל פעולה שיש בה העתקה אני מאבדת סבלנות וענין במשימה כזו. לכתוב את חומר הלימוד זה ממש משעמם, אני לא מרוכזת בזה בכלל וגם לא יעזור לי אם אעתיק את זה לצ'אטים ואשוחח און ליין אינטראקטיבית (שזה משאיר אותי עירה) זה לא יעזור כי אני "מעתיקה" את חומר הלימוד במוח ואז כותבת אני פשוט מרגישה את זה על הבשר ולא למדתי פסיכולוגיה קוגניטיבית בשביל לדעת את זה. לכתוב בנושאי לימוד זה ממש משעמם לי ומתיש עוד יותר וגם אני לא קוראת פעמיים לעולם את מה שאני כותבת אך ורק פעם אחת. להקליט זה אמנם קשה מאוד אבל אני בעצמי בקושי קוראת כי אני לא אוהבת לקרא ולא עומדת בשום התמדה של קריאה והדרך הטובה ביותר בשבילי ללמוד זה רק לשמוע את מה שאני אוהבת. לכן לי באופן אישי מה שאני מקליטה תורם בזה שאני שומעת את חומר הלימוד וכך אני קולטת את החומר מפני שכששומעים אפשר לנוע עם הגוף ולשתות קפה אבל כשקוראים אז העיניים עסוקות ותלויות בקריאה ואז אי אפשר לנוע עם הראש לצדדים ולשתות באמצע קפה ולהכין קפה. וזה מה שמטריד אותי בקריאה. לכן אני אוהבת לשמוע ולשמוע את מה שאני רוצה לקרא זו הדרך היחידה שלי לשכנע את הגוף שלי לקבל תוכן . לכן הדרך של להקליט את התכנים היא הדרך היחידה שלי להפנים טקסט. לשם המחשה, את התגובות שלכם אני קוראת בכל פעם שאני נכנסת לפורום ואני מבינה את מה שאתם כותבים ואני זוכרת את מה שאתם כותבים בטווח זכרון של יום אחד אבל אם אקליט את עצמי קוראת למיקרופון את מה שכתבתם אז באותו רגע אמנם לא אזכור ואולי לא אצליח גם להבין את רוב הדברים מהדברים שכתבתם שום דבר, אבל כשמחר אאזין להקלטה אז פתאום אבין בצורה עמוקה כל פרט וכל מסקנה וכל מה שכתבתם. ככה זה אצלי וככה זה משקף כל דבר ולא רק מה שאני קוראת בפורום הזה אלא כל מה שאני קוראת אני לא מבינה וברגע שאני מאזינה אז אני פתאום מבינה ומפנימה וקולטת דברים "חדשים" מתוך הכתוב . ולכן להאזין לדברים שהקראתי והקלטתי זה ממש "פרי" טוב בשבילי, כי רק כשאני מאזינה אני נהנת, מרוכזת, ומבינה כל מה שכתוב בטקסט. ולכן בגלל שאחרי שאני מסיימת להקליט יש לי הקלטות שממש עוזרות לי להבין בדרך שלי את התכנים ולשמוע אותם בהנאה עם סקרנות רבה אז אני כל כולי מנסה להתגבר על הקושי שלי שאני מותשת ביזמן ההקלטה. כי ביזמן ההקלטה כשאני מקריאה למיקרופון, ביזמן שאני מקריאה אני סחוטה, שחוקה, אבל רוצה להמשיך מאוד ואני נלחמת עם עצמי להמשיך ולא לאבד כוחות אבל פיזית אני מותשת העפעפיים כבדות נורא ואני מתחילה לשמוע את עצמי כאילו אני מקריאה מתוך חלום . ואני נלחמת בעצמי כי אני יודעת שהתוצאה תהיה מצויינת מפני שיהיה פרי לעמל הרב (הקלטה מוכנה שאני מאזינה לטקסט מתי שאני רוצה ).
 
למעלה