מה עם החלטות חשובות?

  • פותח הנושא amst
  • פורסם בתאריך

amst

New member
מה עם החלטות חשובות?../images/Emo18.gif

איך אתם עושים אותם? כ"כ שאני חושב יותר על זה ככה ההחלטה מתרחקת ממני...
 

Druyanizem

New member
מטבע.

הוא אף פעם לא טועה.... ולפעמים גם חשיבה, פשוט חושב על ההחלטה שאני הולך לקבל, חושב הרבה... בוחן את כל ההיבטים, מריץ תרחישים בראש... כאלה... אבל בנוגע להחלטות לא חשובות אני מאוד ספונטני.
 

shonshon5

New member
מה זה?

בוא - תעצור רגע, ותחשוב: מה זה, בעצם, החלטות חשובות? מה מעניק להם חשיבות? בכל מקרה, מדובר הרי על בחירה בין שתי חלופות או יותר. יש בחירה רציונלית ויש אמוציונלית. בכל תהליך מושכל של בחירה רציונלית אנו מתבססים על מידע. ככל שהמידע רב יותר, ממוקד ובהיר - כך תהליך קבלת ההחלטה יהיה "נכון" יותר, על רקע הציפיות שלנו. בתנאים של אי-ודאות ברמות שונות, התהליך מורכב יותר, מעורבות בו אסטרטגיות של חישוב סיכויים/סיכונים ועוד מודלים מובנים מורכבים. על בחירות אמוציונליות אין מה לדבר, כי לא ניתן לכמת או למפות את הוקטורים הפועלים בתהליך. כי אם היה ניתן - אז זה היה הופך לרציונלי, ומכאן ההחלטה, למשל, להתחתן היתה נפסלת מהר מאד, כי במבחן GAIN/PAIN התוצאות בוודאי היו נוטות לכיוון השלילה...
סאלאמאת, ושבת שלום! אבי
 

Druyanizem

New member
אני לא חושב שצריך להפריד בין

האמוציונלי הרציונלי. בסופו של דבר הם נובעים מאותו דבר - פעילות ביולוגית, כימית ופיזיקלית של המוח.
 

shonshon5

New member
יסלח נא לי הוד רוממותו...

יש ויש להפריד. העובדה שמרכז הפיקוד והבקרה שוכן פיזית באותם תאים אפורים אינו שולל את עקרון ההפרדה. אלו שתי יישויות שונות, את התנהלות הראשונה ניתן להבין בכלים מבוססי חשיבה לוגית ואת השניה לא ניתן להבין כלל. רק לתרץ. ובשכבת הפקת הלקחים, הדיסוננס הקוגנטיבי שולט ברמה. או שהבנאדם נרתם להאדיר רחמים עצמיים. בתקווה שמחלוקת זו ביננו לא תסיט את כבודו מהמטרה: "קורבט" אדומה כשרה למהדרין. שבת שלום, אבי
 
יש גם את האמצע

אינטואיציה. ואני לא מדבר על איזה משהו רוחני פלצני, הרי גם היא באה מפעילות כימית במח. אבל אני בטוח שהיא באה כשהפעילות הכימית קצת רגועה יותר משתי האופאציות האחרות. וכמו כל דבר בחיים, דברים טובים מגיעים כשמרפים מהם ולא מוסיפים להם בנזין מיותר.
 

Druyanizem

New member
לא מערבים קורבטים עם עסקים :)

אבל אני עדיין בדעה שאין להפריד בין הרציונלי לאמוציונלי. מהסיבה הפשוטה - שאולי א-ת-ה וכל בן אדם פשוט לא יכול להבין את האמוציונלי, אבל במהותן, מחשבות אלו הן בדיוק כמו הרציונליות, רק חסרות פואנטה, לכן אנו לא מסוגלים להבין אותן... כי אנחנו לא מוצאים את המשמעות שלהן. האדם הפך הרבה דברים פשוטים לדברים מורכבים, דברים שלא צריכים להיות מורכבים. אבל בני אדם הם כאלה ... הופכים דברים פשוטים לדברים מורכבים בלי שום סיבה נראת לעין. (אולי משיעמום? אולי בשביל למצוא משמעות לדברים אחרים?)
 
אני לא(?)

תלוי, באמת תלוי מה, יש כמה שאני פשוט לא עושה ונותנת לעצמי להתבשל איתן עד שהאסימון נופל לי ואני מבינה את הפיתרון שתמיד היה שם, ויש החלטות כמו מה ללמוד והאם להתחיל בשנה הבאה בכלל ואיפה, שנתקעתי איתן ובאמת אני מפסיקה לחשוב עליהן כי ככל שאני חופרת בהן אני סתם מסתבכת יותר. על איז סוג של החלטות אתה מדבר? על החלטות הרות גורל על על ההחלטה מה לאכול בארוחת הצהרים?... למרות שכל החלטה היא חשובה לאותה שניה :)
 

Mנטה

New member
החלטות שמאוד קשות לעשות

הן החלטות שהשתהינו עליהן קצת יותר מדי. אם צריך לשבת ולהתלבט אם זה הבחור הזה או זה, סביר להניח ששניהם לא יתאימו ואם מדובר בבחירת מקצוע, זה לא כזה חשוב (כן !) כי במילא בוחרים תמיד רק בדלת הראשונה של כל נתיב ובתוך כל נתיב יש עוד המון אפשרויות משחק. או בקיצור: אמור לי מהן החלטות קשות ואומר לך איך להחליט אותן
 

free soul

New member
אז ככה:

לגביי ההחלטות הכי חשובות שלי? אני נותנת להם זמן מחשבה של כמה ימים, אפילו שבועות רק כדיי לראות אם ההחלטה הזאת נבונה לי, אני לא רוצה לחפז איתה. אם אני רוצה שאותה החלטה הזאת היא "עומדת לטובתי" אז, אני מתחילה להריץ אותה!
 
למעלה