מה צריך כדי להתחיל לעבוד כפרילאנס

yl107

New member
מה צריך כדי להתחיל לעבוד כפרילאנס

היי,
קבלתי אישור עבודה והכל, ואני רוצה להתחיל לעבוד כעצמאי.
האם כמו בארץ שפותחים עוסק מורשה במע"מ, צריך ללכת כאן לIRS או משהו ולפתוח תיק ?
מה הצעדים שאני צריך לעשות כדי שאוכל להתחיל להוציא חשבוניות ?

תודה!
 

ilanvag

New member
לא צריך כלום, תתחיל לעבוד.

ארה"ב הרבה יותר גמישה ופתוחה לעומת ישראל. אתה פשוט מתחיל לעבוד, מוציא חשבוניות ללקוחות שלך, שומר קבלות על הוצאות, ובסוף השנה אתה מוצא רו"ח שיארגן לך את הכל, ויגיש עבורך את הדוחות השנתיים (ל-IRS ולסטייט).

בשביל להוציא חשבוניות, אתה יכול להשתמש ב-Word (זה מה שאני עשיתי); או אם אתה באמת רוצה להשקיע, ו/או מדובר על המון לקוחות והמון חשבוניות, אז קנה איזושהי חבילת תוכנה לניהול עסק קטן. בשביל מעט לקוחות וחשבוניות גדולות יחסית (המצב אצלי), חבל על הזמן - פשוט מצא לך טמפלייט יפה (אוןליין) עבור Word, או עצב משבו בעצמך - ורק דאג שלחשבוניות יהיו מספרים רצים. אני משתמש בפורמט כזה:
Invoice # xxx/2017​

וכל שנה מחליף את השנה ומתחיל מ-001 את הספירה, כדי להקל עלי לזהות ממתי כל חשבונית. אבל זו לא חובה, ואתה יכול גם מספרים רצים שימשיכו משנה לשנה. הכל חוקי, כל עוד זה הגיוני.

אגב, דאג גם שיהיה לך גיבוי להכל - לא נראה לי שפקיד ה-IRS יקבל בסוף השנה טיעון בסגנון "מצטער, אבל קרס לי הדיסק / וירוס אכל לי את המידע / כל טיעון אחר, ולכן כל החשבוניות שלי אבדו"...
 

yl107

New member
האם צריך להוסיף מס?

כמו שבארץ מוסיפים 17 אחוז מעמ,
איזה מיסים אם בכלל צריך להוסיף ?
ואם מקובל לשלוח הצעות המחיר שכוללות את המיסים או לא .
 

ilanvag

New member
תלוי מה אתה עושה, ותלוי בסטייט.

אם תאמר בדיוק מה אתה עושה (הולך למכור), ובאיזה סטייט תגור - נוכל לייעץ לך.
&nbsp
אני בתחום אספקת שירותים (שירותי ייעוץ). בסטייט של מסצ'וסטס יש אפס אחוז מס בתחום השירותים, כך שבמקרה האישי שלי - לא צריך.
 
מסכים עם אילן -והערות נוספות

תמיד משעשע לראות את ה SHIFT הזה בין ישראל לארה"ב

בישראל -הוראות ניהול פנקסי חשבונות -התשל"ג 1973 קובעות את הצורה החיצונית, איך החשבונית נראית, המילה "מקור" בצד, סדר רץ של חשבוניות, היא גם קובעת איך תוכנת הנהלת חשבונות נראית, מה זה קובץ זמני ןמה זה קובץ קבוע
ויותר מכך -בארץ יש אקט של פתיחה של תיק (מס הכנסה ב לאומי ומע"מ)

בארה"ב -לפחות הדין הפדרלי -אין הוראות ספרים כאלה דקדקניות
אין "פתיחה של תיק"
ויש דגש על המהות ולא על הצורניות
היינו "רישומי הנהלת החשבונות" חייבים להיות:
1. שלמים (כל ההכנסות וההוצאות בפנים)
2. מדויקים (ייתכן והכנסות והוצאות בפנים אך בסיווג שגוי)
מכאן קח את זה איך שאתה רוצה

הערות נוספות:
יש לשים לב חברים אבל -האם יש חובות אחרות שכן יכולות להיות לעסק ומחייבות פתיחה של תיק מסוים:
1. עליך לבדוק האם הפעילות העסקית (מתן שירות או מכירה של מוצר) היא חייבת ברישום וגבייה של SALES TAX (מעין מקבילה למע"מ הישראלי ...בערך)
2. עליך לבדוק -וזה בלי בלי בלי קשר למסים -האם הפעילות שלך מחייבת רישוי מקומי -הן במדינה והן במחוז -לניו יורק למשל (גם המדינה וגם העיר) יש "אשף הרשיונות" שבו אתה עובר דרך סדרה של שאלות ואז רושמים לך אילו רשיונות צריך
3. אם אתה מעסיק עובדים -יש פתיחה של תיקים

זהו אני חושב
צא לדרך, תעבוד ישר בלי טריקים ושטיקים ותצליח

בהצלחה

אשר טוריאל רוח משפטן
 

rainbow188

New member
מקדמות

הי, יש גם עניין של תשלום מס כל רבעון לא? או שזה לכולם?
 

ilanvag

New member
לא בהכרח, ולא בשנה הראשונה.

כן, מעבר לגובה הכנסה מסוים, צריך לשלם מקדמות מס מדי רבעון. לא זוכר את הכללים, אשר יוכל להרחיב.
&nbsp
אבל בפרקטיקה, מה שרואה החשבון שלי אמר לי זה "תתחיל לעבוד". הוא הסביר לי שאם 'חס וחלילה' יהיו לי הכנסות מאוד גבוהות בשנה הראשונה, אז ה-IRS יעשה לי 'נו נו נו', ושהייתי צריך בדיעבד לשלם מקדמות רבעוניות - אבל לא ינקטו בשום סנקציות ושום קנסות עבור השנה הראשונה של עבודה בתור עצמאי.
 
למעלה