מה קורה כשנקרעת שרשרת ואין תחליף?

מה קורה כשנקרעת שרשרת ואין תחליף?

1. מטרידים רוכבים אחרים ומבקשים שרשרת להחלפה. 2. מוותרים על המסלול. 3. שולחים את הרוכב עם השרשרת הביתה באוטו ורוכבים מצומת שמשון לפתח תקווה. 4. כל התשובות נכונות. יופי של מזג אויר בחוץ. חבל שלא יצא לי לטעום קצת בוץ אבל לפחות עשיתי הרצת נסיון על האופניים.
 

dubivigi

New member
מקצרים את השרשרת בחוליה אחת

בעזרת מברג דק ואבן או פטיש משחררים את החוליה השבורה בשרשרת, במקרה הגרוע לא תוכל להשתמש בהילוך בו גלגל שיניים אחורי וקדמי הם הגדולים ביותר - אך גם זה בספק - השרשרת ארוכה דייה גם ללא חוליה אחת או שתיים.
 
שו הדא אבן ופטיש ???

כל רוכב בר דעת צריך שיהיה לו את הכלי ההוא (לא מה שאתם חושבים - זה יש לו מהבית) שחולץ ומתקן שרשרות.. אחרת מאיפה יביא פטיש באמצע השומקום - אבנים באמת לא חסר. וגם לא לשכוח להתאמן בבית על שרשראות קרועות - אפשר להשיג כאלה בחינם אצל המכנופן.
 

yuv R

New member
דילמה מעניינת

גם אני הייתי בדעה שצריך כלי לפתיחת שרשרת, כבלים ספייר למעבירים וכו'. הייתי בדרך להרשם לקורס מכונאים של מצמן רק מפחד להתקע באמצע המסלול בלי ידע טכני או כלים מתאימים. בסופו של דבר נפלתי ושברתי את הגלגל הקדמי (ראו סיפור). נפילה שגרתית לחלוטין, לא משהו יוצא דופן שאין סיבה שיקרה לי בעוד שבוע שוב. שום כלי או ידע לא יעזרו במצב הזה, אלא אם תיקח איתך גלגל מורכב ספייר או ג'אנט ושפיצים ותתכונן לבלות כמה שעות בשטח. בסופו של דבר אין תחליף להגיון בריא וללאחריות שמחייבת לרכב במקום שבו ג'יפ או שליח ציוויליזציה כלשהו יכול להגיע לחלץ אותך. למרות זאת, ברור לי שצריך להיות מסוגל לסמוך על עצמך כמה שיותר. לכן הדילמה היא - כמה ידע צריך, ואיזה ציוד לקחת. מה דעתכם ?
 

schwinnie

New member
אם נדפק כל המעבר האחורי?

יש מצב לקצר שרשרת ולהפוך את האופניים ל-single-speed ????
 

schwinnie

New member
יש איזו תושב"ע להילוך המומלץ?

למעשה זה לא סינגל ספיד, כי המעביר הקדמי נותר תקין. האם הנחת העבודה למקם את השרשרת על גלג"ש 5-4 ב-8 הילוכים או 5 ב-9 הילוכים היא הגיונית, או שיש לנטות לכיוון הילוך שניתן יהיה לעבוד איתו גם בעליות חזקות (2-3)?
 
למעלה