מה קורה לילדה בת 7 שאמה חוזרת לעבודה

rinaca

New member
מה קורה לילדה בת 7 שאמה חוזרת לעבודה

שכנתי חזרה לעבודה אחרי 10 שנים בבית עם הילדים. ילדתה הקטנה בת ה-7 חברתה הכי טובה של הילדה שלי בת ה-6 עברה שינוי. מילדה בוגרת בנפשה, עמידה ובעלת כושר ביטוי מדהים ובוגר לגילה היא הפכה לילדה פגיעה, בוכיה (דבר שמעולם עד כה לא קרה), רגישה ברמות, צמאה למגע והצמדות עם אמא שלה. פתאום יש קונפליקטים בין הבת שלי והילדה של השכנים. ילדתי היא ילדה רגישה, כמובן לא מודעת למה היא גורמת לאחרים. לאחרונה יש ביניהן דרמות של "חוסר הבנה". למשל אתמול הבת שלי שמה בובת יד על האצבע השלישית שלה ואמרה לחברתה שזוהי אצבע "רעה" והמשיכה לנופף באצבע. חברתה נעלבה מאד בחושבה שהבת שלי בעצם מראה לה אצבע וקראה לה אכזרית או רעה. הבת שלי כמובן נעלבה מהכינוי שהדביקו לה. אך היא כן אמרה סליחה רק שלילדה השניה זה לא שינה כי לטענתה הסליחה לא היתה אמיתית. בקיצור דרמות כאלה ודומות צצות כאן לעיתים תכופות עכשיו. ברור לי שהרבה מהקשיים הרגשיים של ילדת השכנים באים לידי ביטוי ביחסיה עם ביתי ושאולי היא מחפשת את מקומה החדש בחיים עכשיו שאמה עובדת ולא נמצאת בבית כל הזמן. שני דברים מעניינים אותי. (1) מה עובר על ילדת השכנים? אילו אפשרויות קיימות? האם אני יכולה לתמוך איכשהו? האם אני יכולה ליעץ משהו לאמה? (2) גם אני רוצה לחזור לעבודה אחרי 7 שנים בבית, עבדתי רק שנה כשביתי היתה בת 2. חוששת שביתי תעבור תקופה קשה כשאחזור לעבודה. איך אוכל לתמוך בה ולמנוע קשיים?
 
פילוסופיה ומעשה ומה שביניהם....

שלום רב, מהנתונים שסיפקת לא ניתן לדעת בוודאות ( והכלל לעולם לא נדע בוודאות) מה עובר על אדם אחר. הפילוסוף אריסטו דיבר על כך שהמשימה המורכבת ביותר של האדם היא לדעת את עצמו. לדעת את זולתו? זו יומרה. על פי התנהגות ניתן לשער ולהניח... בסופו של יום רק האדם עצמו יכול לאשר/להפריך את הנחותינו. מאחר ואנחנו סובייקטים סובייקטיביים כל אדם חווה את המציאות באופן אחר. אותה מציאות תתפרש על ידי האחד כנטישה ועל ידי האחר שחרור לעצמאות, על ידי האחד הזנחה ועל ידי האחר "סומכים עלי " וכן הלאה... ... כל בית הוא שונה, כל ילד הוא יחודי- אחד, יחיד ומיוחד, כל אחד תופש, חושב, מפרש,מרגיש ומגיב אחרת לסיטואצייות דומות ולכן אין להשליך מהמקרה של השכנה למקרה שלך. מה שחשוב: הוא התיווך. איך את מתווכת לילדה את היציאה לעבודה, רצוי לשתף, לתאם ציפיות, לספר לה מה יהיה ואיך יהיה ? איך היציאה שלך תשפיעה על סדר היום שלה? לבדוק איתה : מה היא חושבת? איך היא מרגישה? להעביר לה את המסר שהיא בוגרת, אחראית, להעצים , ולעודד אותה. "והעיקר והעיקר, כמו שאמר רבי נחמן מברסלב , לא לפחד כלל" החששות והדאגות שלנו מקרינים אל הילדים ומשתקפים בהתנהגותם. האומץ והבטחון שלנו נוטעים בהם אמון בנו ובעצמם. בהצלחה עינת גבע.
 

rinaca

New member
העצמה ותיווך

תודה רבה עינת, אכן אני נוטה להכנס לעולמם של אחרים ואולי עדיף לי להתמקד בעולמי שלי האישי. לפני שאני דואגת לילדה עדיף שאדאג לעצמי........ואכן אזכור אחרי שאשים את המסכה שלי לדאוג למסכה של הילדה שלי. תודה על התזכורת.
 
חמודה

שמרי על קשר נעים לפגוש אותך בפורום. המשיכי לתבלן את הפורום בנסיונך ותבונתך להשתמע עינת גבע.
 

rinaca

New member
תודה רבה על הליטוף הוירטואלי

תודה רבה עינת. גם לי מאד נעים לפגוש אותך וללמוד. מאד נהנית מהפוסטים שלך. מתי תכתבי ספר? נשמע לי שיש לך הרבה מה לתת.
 
למעלה