מה קורה לי?

The Guardian17

New member
מה קורה לי?../images/Emo4.gif

שלום לכם. אני בן 18, לומד בתיכון עיוני בכיתה יב'. אני לומד במגמת כימיה ובמשך הזמן אני מרגיש אני מאבד את עצמי. מדוע? ניראה לי שיש לי בעיה עם שאלות מילוליות, שאלות ששואלים אותי עליהם ואני פשוט מנסה להבין מה לעשות קודם. איזה שלב אני אמור לעשות קודם. אני יכול לומר, למשל, שבכיתה אני משרטט כל דבר (כמו כלי א' וכלי ב') וכולם כותבים את זה. לי זה פחות מובן ללא השירטוט אבל זה סתם גוזל זמן ובמבחנים לא נותנים שרטוטים. מדוע אני אומר שזה ככה אצלי? משום שבמקצעות כמו גיאומטירה וטירגונומטריה יותר קל לי לעלות על דברים בשאלות. אני תופס את זה כ"כ מהר אבל ברגע שיש שאלה מילולית כמו למשל באלגברה - אני מאבד את הצפון. למשל, אני מסוגל לקרוא טקסט מסוים במקוע ריאלי ופשוט לא להבין. לא לזכור דברים ולא כלום. אני קורא ושוכח ישר על מה מדובר. במקצועות הומניים יותר קל לי אולי מפני שיש שם חלק של הבנה וניסוח של דברים. לפני כל מבחן אני מארגן את כל החומר בתרשימים, בטבלאות וזה לרוב עובד אבל זה גוזל המון זמן מהלמידה. אני גם רוצה לציין שאין לי בעיה עם עברית והבנתה, שכן אני יודע לכתוב (חיבורים וסיפורים בעיקר) ברמה טובה. אני גם הייתי ממש טוב בלשון ובכלל יש לי שפה עשירה בעברית (שלא באה לידי ביטוי כרגע, מפני שכרגע אני קצת לא עייף
) בנוסף, דבר שחוזר על עצמו לאחרונה: משפטים כמו - לא ידעתי מהיכן הוא בא כי לא היה לו כוח לבוא. למשל המשפט הזה, כמו בהרבה משפטים שיש בהם פעמיים שלילה, אני חוזר על המשפט שוב שוב ומנסה להבין. אני לא יודע למה זה קורה לי (לאחרונה דווקא). האם יש לי בעיה כלשהי? האם כדאי לי "להזהר" בעתיד ממקצועות מסוימים? אני מקווה שפניתי לפורום הנכון. בתודה
 
לפורום פנית - לא טעית ../images/Emo70.gif

וברצינות... בהחלט שצריך לבדוק מדוע בשאלות מילוליות יש קושי. מציעה לך, לכתוב כאן שאלה אחת שיש בכימיה (אפילו שאינני מבינה בנושא הספציפי) וננסה ללמד אותך דרך הפורום איזו אסטרטגיה אחת או שתיים. מוכן לנסות לבדוק איתנו ?
 

The Guardian17

New member
למה לא..

קודם כל, פונטים (גופנים) למיניהם - מעצבנים אותי. אני מאבד את הצפון ברגע שמתמשים בגופן שאני לא אוהב. אני לא יודע למה. לא נוח לי לקריאה מה שעוד יותר גורם לי לעצבים. למשל הנה תרגיל: נתונים 4 תהליכים עם נתון על כל אחד מהם. ואז יש הוראה מה שעשו עם התהליכים. פתאום בצד כתוב נתון מודגש בצורה צפופה, מה שלא נוח לקריאה. ואז שוב שימוש בהדגשות למיניהם מה שמבלבל אותי עוד יותר. למשל, בספרי בגרויות הכל מובן לי ולא מבלבל אותי שום דבר אבל במבחנים בכימיה למשל - אני מקבל סחרחורת בדף. ויש סעיפים של א,ב,ג...ואם לא פותרים את א', אי אפשר להמשיך ל-ב' והכל שם מבלבל אותי עם ההדגשות, מלא סימני קריאה, מלא דרישות שהייתי מעדיף שיהיו עוד יותר בתתי סעיפים. יש לי מן סחסורת במבחנים דווקא בכימיה...לא יודע למה. לדעתי, זה בעיקר בגלל הסביבה בה אני עושה את המבחן (למשל אם אני יושב ליד מישהו יותר קשה לי) ואם הכיתה מפוצצת אני מרגיש שלא בנוח. פעם עשיתי נסיון בו עשיתי את המבחן בבית והיה לי הרבה יותר נוח! הבנתי מה רוצים ממני וכל זה. אני תמיד במבחנים האלו מנסה לנתח הכל בעזרת ציורים אבל אין לי מספיק זמן לזה. ואני שוב מציין, אם זה חשוב - בשאר מקצועות שצריך ציורים כמו גיאומטריה בה יש לי תפיסה מרחבית מעולה ואני מצליח מאוד. למשל כשאני נתקל במושג חדש או בכל מיני סימנים חדשים בתחומים של כימיה ומת' - אני מקבל מהם "שוק". איזו מורה אחת ישבה איתי פעם ואמרה לי שאני מאבד את עצמי בתרגילים עם מלא סעיפים, ותרגילים שצריכים חשיבה יותר רצינית לסעיף או שניים - אני יותר מבין. אני מנסה לתת עד כמה שיותר אינפורציה
 
ניסיון לעבודה בתחום הסחרחורת...

מצורף קובץ - נסה את העבודה דרך מה שכתוב שם. אשמח לשמוע תגובותיך, ואם יש קושי - אל תהסס להמשיך לשאול. חוצמזה, אם תרצה עבודה על שאלות מסוימות - אולי תסרוק את השאלה מהספר - וננסה.
 
למעלה