מה קורה? עוד 737 התרסק עם 100 איש

HELLAS

New member
מה קורה? עוד 737 התרסק עם 100 איש

מפחיד מה שקורה בזמן האחרון....
 

ארזS

New member
איום ונורא מה שקורה עם המטוסים

בזמן האחרון. מפחיד.
 

ram_z

New member
זה המטוס

קישור לפי מה שאני מצליח להבין זה המטוס או יותר נכון כזה מטוס של החברה הזו. אפילו ארקיע כבר השביתו את המטוסים שלהם לפני כמה שנים.
 

danidin1985

New member
אבל באירופה ישנן חברות תעופה

שמפעילות סוג כזה של מטוסים,הבעיה היא אחרת: לא המטוס אלא רמת התחזוקה! לא צריך להביא את הדוגמא של מטוסי NORTHWEST האמריקאית שמפעילה דיסי 9 ישנים שחלקם יוצרו בשנת 1967!! הם כבר בני 38 שנה! כאשר בממוצע מטוס "הולך לעולמו" אחרי 25-30 שנה.
 

daveair

New member
בדיוק, אונור לדוגמא

רמת אחזקה חרא (לפחות היה ככה) ומטוסים דנדשים (A321). בגלל זה לא התאפשר להם לטוס לצרפת ועוד כמה ארצות, לא זכור לי בדיוק איזה עוד ארצות. וזה לא רק האסייתים שמפעילים מטוסים ענתיקות, גם לדלתא יש 732
 

ram_z

New member
המשפט שאמרתי

היה במעין גיחוח. ברור שמטוסים בני 30+ יכולים להמשיך ולטוס. וגם ברור שרמת התחזוקה היא מחייבת. אין מה לעשות במציאות של היום אנשים יעשו הכל בשביל עוד כמה גרושים. גם לסכן חיי אדם.
 

ארזS

New member
אם תרשו לי להתערב בדיון של מומחים

מאחר ואינני מומחה כלל וכלל [בקושי יודע לצלם מטוסים בגילי הקשיש...] אבל אני חושב שלהסיק מסקנות כאשר "המתים עוד לפנינו" [כמאמר הביטוי הידוע] זה לא בדיוק הדבר הנכון לעשותו. ברור שרמת התחזוקה קובעת המון, ומטוס זקן עם תחזוקה טובה יכול לטוס בביטחה. אבל מצד שני גם איירבס 340 חדש יכול לגרום לנוסעים "אי נוחות" [בלשון המעטה - ראו מקרה אייר פראנס האחרון בטורונטו שבנס נגמר ללא נפגעים]. כך שאני חושב שעד שלא יודעים את סיבת ההתרסקות לא כדאי למהר ולהסיק מסקנות.
 

gonzila

New member
דווקא במקרה הזה...

דווקא במקרה הזה לא הייתי מאשים את המטוס, אחרי האסון היה כבר ידוע שזאת הייתה טעות אנוש קשה של הטייס שהחליט בכל זאת להמשיך להטיס את המטוס לטורונטו במקום להנחית אותו בשדה תעופה חלופי, מזג האוויר לא אפשר להנחית את המטוס כמו שצריך, יכול להיות שיש טייסים שהיו מנחיתים אותו כמו שצריך, אבל עדיין זה לא משנה את העובדה שזאת טעות אנוש. :)
 

ארזS

New member
לא טענתי אחרת

אבל מבחינת הנוסעים מה משנה אם היתה טעות של הטייס, תקלה טכנית וכו'...
 

daveair

New member
לנוסעים זה לא משנה

אבל לרשויות התעופה זה מאוד משנה. הם רוצים לתלות כל עובד בתחום התעופה שעשה טעות אנוש. דוגמא מצויינת לזה היה הסיפור של אייר טרנסט שעשה נחיתת אונס באיים האזורים לאחר שנגמר לו הדלק עקב דליפת דלק. למרות שהטייס ביצעה את הדאיה הכי ארוכה של מטוס נוסעים, ולמרות שהוא נחת בשלום בסוף שחטו אותו על זה שהוא לא נחת לפני כן כאשר הוא התחיל לראות אינדיקציות של דליפת דלק, ובכלל שחטו את המכונאים של אייר טראנסט על זה שהם שמו חלק לא תואם במנוע (וזה בצדק שחטו אותם לטעמי). אם אתם רוצים עוד אינפורמציה על מה קרה בטיסה הזאת אשמח לפרט.
 

daveair

New member
היא טסה עכשיו,

אבל בזמנו (לפני 3 חודשים אני חושב) נשלחו צוותי בדיקה להאנגרים שלה ונמצאו הרבה הרבה ליקויים, כמו כן חלק מהמטוסים שלהם קורקעו פה ושם בשל תקלות טכניות. עקב כך הרשיות ההם החליטו לא לאפשר לאונור לטוס למדינותיהם עד אשר הם יתקנו את הליקויים הללו. לדעתי אונור תיקנו את מה שניתבקשו כי הם כבר טסים שוב פעם לבלגיה וכל המקומות האלה אם אינני טועה, אבל הם עדיין נחשבים בין החברות תעופה שפחות משקיעות באחזקת המטוסים שלהם.
 

A r i e T

New member
משהו שגיליתי עכשיו

לחברת התעופה שהפעילה את המטוס שהתרסק יש מטוס שהיה בעברו של ארקיע 4X-BAA
 

ארזS

New member
מהיכן המידע ?

אני מחפש כבר שעה ארוכה ולא מוצא. כנראה שלא חיפשתי במקומות הנכונים. ב-Airliners בכל אופן לא מצאתי מידע בינתיים על המטוס.
 

ארזS

New member
../images/Emo51.gifועכשיו יש כבר פרטים + תמונה

באתר Airfleet מצאתי פרטים על המטוס שהתרסק אך משום מה אינני מצליח להביא את הקישור ולכן הנה הפרטים בצורת צילום מסך. ====>>>> כמו כן באתר Airliners יש תמונות שלו מימים טובים יותר כשבאחת התמונות [שצילם אחד מגדולי הספוטרים בעולם סם צ'ואי] יש פרטים על ההתרסקות. עצוב.
 

ארזS

New member
ועדיין אני שואל מהיכן המידע

שהמטוס שהתרסק היה 4X-BAC ? בפרטים שהבאתי בתגובה אחרת שלי זה בכלל לא מוזכר. אז מהיכן המידע על הרישום שכתבת ?
 
למעלה