מה קורה עם האחריות???

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יבואן ידוע, יצא לאחרונה במבצע: "שלם 99 ש"ח ונאריך לך את האחריות ב-4 שנים! כלומר, תקבל 5 שנות אחריות על המוצרים שלנו".

אז רכשנו מוצר "משלהם", ובשעה טובה, הגיע אלינו הנציג, שפתח את האריזה וחיבר את המכשיר כדי להדגימו.

"עכשיו תראו", הוא אמר: "יש לי בשבילכם מגן נחשולי מתח (שמחירו 250 ש"ח) ויש לי מגנט, שמרכך את המים ומונע אבנית. מחירו 280 ש"ח. אבל אם תרכשו אחרית ארוכת טווח" (ואיני זוכר את עלותה, אבל לא זולה), "אתם תקבלו 'במתנה' את האביזרים הללו".

"אבל רגע" הקשיתי... היבואן פרסם שאפשר לרכוש אחריות ל-4 שנים נוספות תמורת 99 ש"ח".

"רגע" עצר המדריך. "זו האפשרות הגרועה ביותר. והנה... יש לי עוד הצעת ביטוח. זולה יותר, לפחות שנים, אבל גם כאן אתה תקבל את האביזרים בחינם".

"לא תודה, אני אתן לך 99 ש"ח ונסגור עניין".

"שמע חבר", המשיך המדריך. "אם תרכוש את האחריות הזו ב-99 ש"ח, ואם המכשיר יתקלקל בגלל הצטברות אבנית על החיישנים, או שהכרטיס האלקטרוני שלו ייפגע בגלל אספקת חשמל לא סדירה, אתה תיאלץ לשלם גם את ביקור הטכנאי וגם את עלות החלקים".

"אז מה שווה האחריות? והרי בתעודת האחריות לא רשום שאי רכישה של מגן נחשולים או מגנט יפגמו באחריות".

"כן" הוא השיב. "אבל כן רשום שפגיעה מכוח עליון לא תיכלל באחריות, ונחשול מתח או אבנית זה כוח עליון".

מה לא הבנתי פה? האם שילמתי 99 ש"ח בחינם, או שהמדריך הפך להיות סוכן מטעם?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אה. אז תגידו שלא ציינתי מי היבואן.
אבל זה בקטנה.
ראו זאת כדוגמא מייצגת. אנשי שירות ומדריכים של יבואנים רבים, מגיעים לבית הלקוח, ולא רק כדי להדגים את המוצר.
היעד העיקרי שלהם הוא למכור ללקוח מתקן תלייה לטלוויזיה, הארכת אחריות ואספקת מגינים כאלה ואחרים, שמחיריהם
בחנויות למוצרי חשמל או בחנויות לחלפים הם כשליש מהעלות שהם מבקשים.
לא פעם קורה, שמחירי האביזרים הנלווים שהמדריך מצליח "לדחוף" ללקוח, משתווים לכשליש עד מחצית ממחיר המוצר,
שאותו רכש הלקוח לאחר מיקוח ממושך עם הסוחר.
אז מה נהיה? כל מה ש"סחטת" מהסוחר, הלך "עם רבית" ליבואן ולנציגו... קטע, לא?
 
למעלה