מה קורה עם החלטת משרד

מה קורה עם החלטת משרד

החינוך לא לקיים את פסיקת בג''ץ? במה בכלל הפסיקה עוסקת?
 

Diana M

New member
למה כוונתך עידו?

איזה החלטה של הבג"צ משרד החינוך החליט שלא לקיים, האם זה בכלל הגיוני?
 
זה קרב פעמיים עם בג''ץ המאבחנים

וענת אמרה לי שזה קרה שוב עם בג''ץ נוסף ושדיברו על זה פה לפני שבוע-שבועיים. בג''ץ המאבחנים כובד על ידי שר החינוך דאז, יוסי שריד, רק אחרי התערבות חברת הכנסת נאות וגם זה באופן כמעט מלא ולאחר שלושה חודשים של ביזוי בית המשפט. לימור לבנת הפסיקה גם את הקיום הכמעט מלא הזה. האם זה הגיוני? בוודאי. זה הגיוני כמו מערכת החינוך הממלכתית. המערכת כל כך מתקשה להשתנות שבית דין לא עוזר.
 

Diana M

New member
עדו אני כנראה לא מעודכנת

אשמח מאוד באם תפרט יותר. תודה דיאנה
 
פירוט:

פירוט ראשון. פירוט שני: כתבתי למישהו לפני ההתפתחות האחרונה שאילצה את המאבחנים להגיש אותה עתירה לבג''ץ בפעם נשניה: בג''ץ קבע שהחלטת משרד החינוך לפיה מתקבלים רק אבחונים של מאבחנים מאוד מסויימים, אינה צודקת וחסרת נימוק סביר. משרד החינוך התעלם מההחלטה במשך שלושה חודשים ובהתערבות ח''כ פרופ' יהודית נאות, המשרד הקטין את המידה בה הוא מבזה את בית המשפט והיום הוא מתיר לכל מועצה פדגוגית להחליט אילו אבחונים היא מקבלת אם בכלל. כן, במדינת ישראל המורה ללשון והמורה להתעמלות יכולים לפסול החלטה של מאבחן דידקטי, של פסיכולוג, של נוירולוג ולמעשה גם של שופט עליון. היום המצב אפילו יותר גרוע.
 
אולי כדאי, שתלמד קודם את פרטי העניי

לפני שאתה קובע משהו לגבי החלטות של משרד החינוך??? או, לחילופין- כל גורם אחר? לשם מה ליצור דאגות לאנשים שמחפשים בפורום זה (ואחרים), מידע שיעזור להם להתארגן עם החיים יותר טוב וביותר רגיעה? כל זה, בעוד אתה בעצמך מספר שאין לך כל מידע באיזה עניין מדובר? אני, כמוך, אינני מחבבת (בלשון המעטה), את התנהלותו עכוללת של משרד החינוך, אך במקביל, צריך לזכור כי כל מידע לא בדוק, שמתפרסם בכל פורום, הופך לשמועה מעוררת חרדה ודאגה בקרב ציבור שמוטרד גם ככה.
 
על אחד הבג''צים אני יודע לא רע.

לגבי השני אני מנסה להתעדכן פה. אני לא מפיץ שמועות ודאגות.
 
ההחלטה כרגע היא...

שלצורך ועדת השמה יהיו קבילים רק איבחונים פסיכולוגיים או פסיכודידקטיים. אבחונים דידקטיים ישמשו רק לצרכי מיפוי ותוכניות עבודה. אין לי מושג לגבי הבגצי"ם.
 

Diana M

New member
זה מעולם לא היה הדיון

בועדת ההשמה מאז ומתמיד האיבחון הקביל היה איבחון פסיכולוגי. אבחון דידקטי אינו עומד בפני עצמו בועדת השמה. אני לא מתעסקת יותר מדי בתיכוניים, אך מניחה כי הדיון נסוב סביב השאלה האם מאבחן דידקטי יוכל לתת התאמות לבגרויות או שיהיה צורך באישור פסיכולוג. אופציה נוספת היא ועדות שילוב, בשנה זו ניתן היה להגדיר ילד כבעל צרכים מיוחדים בתחום לקויות למידה על סמך איבחון דידקטי, החל מתשס"ו האיבחון הדידקטי לא יהיה קביל לצורך דיון בועדת שילוב. דיאנה
 
למעלה