מה קורה עם מחיר משומשות?

boriska1

Member
בזמן הסגר הראשון, החלטתי לבדוק אפשרות להתקדם קצת עם שנתון הרכב. בדקתי, אכן היו מציאות שלא מהעולם הזה. אבל אי הוודאות הייתה גדולה והחלטתי "לשמור על הגרוש". בדקתי עכשיו מחירי וולוו שנים 2016-2019, כולם מבקשים הרבה מעל למחיר המחירון של יד 2. לפני כשנה החלפתי אוטו, במחיר נמוך בהרבה ממחיר המחירון. אף אחד אפילו לא ביקש מחיר מחירון.
מה קורה פה? סתם זורקים מחירים? כולם?
בשוליים: אני קונה תמיד אוטו משומש, יד ראשונה, עם קילומטרז" נמוך ככל האפשר. נוסע עד לכ250 אלף ואז מוכר אותו בגרושים. השיטה הוכיחה את עצמה. לא אמכור את האוטו הנוכחי שלי, מעונין להעבירו לבן משפחה.
 
בזמן הסגר הראשון, החלטתי לבדוק אפשרות להתקדם קצת עם שנתון הרכב. בדקתי, אכן היו מציאות שלא מהעולם הזה. אבל אי הוודאות הייתה גדולה והחלטתי "לשמור על הגרוש". בדקתי עכשיו מחירי וולוו שנים 2016-2019, כולם מבקשים הרבה מעל למחיר המחירון של יד 2. לפני כשנה החלפתי אוטו, במחיר נמוך בהרבה ממחיר המחירון. אף אחד אפילו לא ביקש מחיר מחירון.
מה קורה פה? סתם זורקים מחירים? כולם?
בשוליים: אני קונה תמיד אוטו משומש, יד ראשונה, עם קילומטרז" נמוך ככל האפשר. נוסע עד לכ250 אלף ואז מוכר אותו בגרושים. השיטה הוכיחה את עצמה. לא אמכור את האוטו הנוכחי שלי, מעונין להעבירו לבן משפחה.
בסגר הראשון כולם היו בפניקה, והיו דיבורים על חברות ליסינג שיפשטו רגל (הרץ העולמית אפילו הגישה בקשה להגנה מנושים). לכן חברות הליסינג היו לחוצות למכור כדי להגביר את הנזילות שלהן, מה שגרר את כל השוק למטה. ככל שעברו החודשים, אנשים קלטו שאין תחבורה ציבורית, וגם אם יש הם לא רוצים להדחס למלבן ארוך עם עוד חמישים איש, והתחילו לקנות מכוניות - והביקוש לרכב משומש זינק לשמיים. זה משמעותי יותר במכוניות זולות יחסית, אבל זה טיפס בשרשרת המחירים.
 

boriska1

Member
ומה חברות הליסינג וההשכרה עושות עם מכוניותיהן? השכרה לתיירים - אין. עשרות אחוזים מעובדי הייטק מחזירים מכוניות ליסינג. לא ברור.
 
ומה חברות הליסינג וההשכרה עושות עם מכוניותיהן? השכרה לתיירים - אין. עשרות אחוזים מעובדי הייטק מחזירים מכוניות ליסינג. לא ברור.
אז הם ביטלו הזמנות לפסח, ומתברר שרב ההייטק נשאר עם הרכב שלו... יש לי חבר שעובד בתחום הסחר ברכב משומש - מה שאמרתי זה שיקוף של המידע ממנו. והוא לא מוכר מכוניות, אז אין לו אינטרס להפיץ מידע כוזב שיש ביקוש גבוה.
 

em28

Well-known member
אין שחור ולבן.
בשוק המעוות של ישראל בו חברות הליסינג הן חברות בת של היבואנים שמסבסדים את הפסדיהן,
שרשת מוסכי היבואן מסבסדים את הפסדי היבואן, שחברות הביטוח השייכות ליבואן מסבסדות את חברות ההשכרה של היבואן
ומכירת החלפים מסבסדות את הטרייד-אין העומד,- היבואנים מנסים לשדר עסקים כרגיל, קשה לדעת את האמת.

כמוך-כמוני, רוכש רכב בן שנה, רק מפרטי, האחרון עמד על כ-25K קמ !
למוכר פרטי שאין את הגב של חב' ליסינג וסוחרי רכב אין את הזמן והכסף לבזבז על מכירה - עושה את העניין יותר קר
 

boriska1

Member
לגבי השוק, לא מסכים אתך. מוכרים פרטיים וגם הסוחרים, מבקשים מחירים גבוהים מהמחירון בכ20-25 אחוז. ובדקתי מספר דגמים.
זה לא היה לפני קצת יותר משנה.
מה חברות ההשכרה והליסינג עושות עם מכוניותיהן המתיישנות? או שהן נמכרות?
 

em28

Well-known member
לבקש כולם יכולים.
תראה את מגרשי המכוניות שעמוסים לעייפה, ואת מבצעי ה-"בוא, נוסיף לך גם מצלמת רוורס מקדימה".
זו בועה שהיבואנים מנסים לשמר, אבל התרסקות המכירות היא עולמית, הם לא יוכלו לשרוד עוד הרבה זמן במחירים הגבוהים.
ועוד לא התחלנו לדבר על טסלה מצד אחד ועל היצרנים הסינים מצד שני.

כולם מנסים למכור, מצליחים באופן נקודתי (סוף שנה, שינוי המיסוי).
 
לבקש כולם יכולים.
תראה את מגרשי המכוניות שעמוסים לעייפה, ואת מבצעי ה-"בוא, נוסיף לך גם מצלמת רוורס מקדימה".
זו בועה שהיבואנים מנסים לשמר, אבל התרסקות המכירות היא עולמית, הם לא יוכלו לשרוד עוד הרבה זמן במחירים הגבוהים.
ועוד לא התחלנו לדבר על טסלה מצד אחד ועל היצרנים הסינים מצד שני.

כולם מנסים למכור, מצליחים באופן נקודתי (סוף שנה, שינוי המיסוי).
28, נראה שאתה מתבלבל בין שוק הרכב החדש (שחטף מכה ב-2020, אבל לקראת סוף השנה התרומם חזרה) לבין שוק הרכב המשומש.
הביקוש למכוניות משומשות דווקא עלה ב-2020, ולא רק בארץ.
 

em28

Well-known member
28, נראה שאתה מתבלבל בין שוק הרכב החדש (שחטף מכה ב-2020, אבל לקראת סוף השנה התרומם חזרה) לבין שוק הרכב המשומש.
הביקוש למכוניות משומשות דווקא עלה ב-2020, ולא רק בארץ.
שוק המשומשות לא מנותק משוק החדשות, נהפוכו - רוב היבואנים פעילים גם בשוק המשומשות כדי לנסות לשמר את הבועה.
כשבכל העולם מסבים שדות תעופה למגרשי מכוניות וגם בארץ כמות המכוניות אצל סוחרי הרכב שוברת שיאים - הבועה תתפוצץ.

545667878909_c.jpg
 

boriska1

Member
שוק המשומשות לא מנותק משוק החדשות, נהפוכו - רוב היבואנים פעילים גם בשוק המשומשות כדי לנסות לשמר את הבועה.
כשבכל העולם מסבים שדות תעופה למגרשי מכוניות וגם בארץ כמות המכוניות אצל סוחרי הרכב שוברת שיאים - הבועה תתפוצץ.

צפה בקובץ המצורף 14382
אז יש בועה?
 
שוק המשומשות לא מנותק משוק החדשות, נהפוכו - רוב היבואנים פעילים גם בשוק המשומשות כדי לנסות לשמר את הבועה.
כשבכל העולם מסבים שדות תעופה למגרשי מכוניות וגם בארץ כמות המכוניות אצל סוחרי הרכב שוברת שיאים - הבועה תתפוצץ.

צפה בקובץ המצורף 14382
ממתי התמונה הזו, 28? יש לי הרגשה שזה מלפני שנה, ולא משהו עדכני.
הנה כתבה מאוקטובר - https://www.cnbc.com/2020/10/15/use...ottest-coronavirus-markets-for-consumers.html
ואחת מספטמבר https://www.nytimes.com/2020/09/07/business/used-cars-pandemic.html
ברבעון השלישי של 2020 מכירות הרכב המשומש בארה"ב היו גבוהות משמעותית מאשר ברבעון המקביל ב-2019, למשל.
בארץ, כמו שאמרתי כבר, חבר שעובד בתחום נאלץ לגייס עוד עובד (לפני זה עבד לבד) כדי לנסות לעמוד בעומס.
 

em28

Well-known member
אם אתה צריך להחליף - תחליף !
אבל חפש את הפרטיים שההלוואה על הרכב עומדת להם כמו עצם בגרון.
 
למעלה