מה שיטת הטיפול המומלצת לטיפול באספרגר ובכלל באוטיזם?

alona 27

New member
מה שיטת הטיפול המומלצת לטיפול באספרגר ובכלל באוטיזם?

מהי שיטת הטיפול המקובלת על ידי אנשי קהילת האוטיסטים כשיטת טיפול הומנית שמקבלת את האוטיזם ולא מנסה לרפא אותו או "לחפש" את האוטיסט לנ"ט?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הניסוח "טיפול באוטיזם" מניח שאוטיזם הוא מחלה או בעיה
שיש לרפא/לפתור באמצעות הטיפול.
לכן הוא שגוי ואינו מקובל על כל אדם הגון שמבין משהו באוטיזם
ובכלל זה על התנועה האוטיסטית.

סולה שלי, מראשונות התנועה האוטיסטית בארץ (וגם אם לא"ס)
ניסחה את גישת הקהילה בסוגיה כך:
"אם נמצא שיש לילדכם רגישות לאוכל, הנהיגו דיאטה מתאימה,
בדיוק כפי שהייתם עושים אילו היה לכם ילד נורמלי שאובחנה אצלו רגישות לאוכל
(אוטיזם כשלעצמו אינו סיבה לדיאטה מיוחדת!).
שחקו עם ילדכם בצורה שתהנה אתכם ואותו, במקום להפעיל "תרפיה במשחק".
פנו לאנשי מקצוע לשם תרפיה בתחומים בהם אותרו קשיים מוגדרים (למשל פיזיותרפיה)
כדי לעזור לילד להתמודד טוב יותר כאדם אוטיסט,
לא כדי "לתקן את הילד" ולהפוך אותו ליותר נורמלי."

מתוך (מומלץ לקרוא את הטקסט הקצר במלואו) -
לא ריפוי ולא הזנחה, או: כל התורה כולה על רגל אחת
[URL]http://www.tapuz.co.il/blogs/viewEntry/988216[/URL]

אגב, הטקסט נמצא בקישורי הפורום, בסעיף 'גישות ודרכי טיפול'.
 

alona 27

New member
מסכימה איתך, היה עדיף שאנסח את זה אחרת

איזה שיטות טיפול קיימות שנחשבות הומניות מקבלות ומכילות לטיפול ולעזרה באנשים על הספקטרום האוטיסטי? כאשר מבינים שצריך לעזור לטפל בהתמודדות עם הפער בין צורת התקשורת הנ"טית לבין זו של האדם הנמצא על הספקטרום?

אני מתכוונת לשיטות ממש, למשל הבנתי שaba היא שיטה שאנשים ששייכים לקהילה האוטיסטית לא מאמינים שהיא מכילה וטובה מספיק עבור האדם על האוטיזם. אז אילו שיטות יש שהן נכונות יותר? באילו שיטות את מאמינה לעזרה עבור אדם עם אספרגר כדי להתמודד עם הפערים ולהסתדר עם הפערים בין צורת התקשורת הנפוצה לבין דרך התקשורת שלו?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין שיטות שעוזרות לא"סים

כיון שזו שגיאה לדבר על שיטות לטיפול באוטיזם
(כי אוטיזם כשלעצמו אינו משהו רע, והוא חלק קבוע מהווייתו של הא"ס)
הרי שגם אין שיטות לטיפול באוטיסטים באשר הם.
לכל אדם, לכל א"ס, יש המענים הנכונים לו
בהתאם לאישיותו, צרכיו, רגישויותיו, קשייו, תנאיו הסביבתיים וכו'.
&nbsp
השלב הראשון הוא להגדיר את הקושי- הקושי של הא"ס, לא של סובביו איתו
(גם זה ראוי להתייחסות כמובן, אבל זה סיפור אחר).
הקושי שציינת הוא "הפערים בין צורת התקשורת הנפוצה לבין דרך התקשורת שלו".
להבנתי, המענה המתאים לכך יהיה בכיוון של לימוד, פחות טיפול.
לימוד הדדי- הא"ס יצטרך ללמוד על תקשורת נ"טית, כדי לפענח נכון יותר שדרים נ"טים,
וסביבתו תצטרך ללמוד על דרך התקשורת שלו.
אולי כדאי שהא"ס ילמד גם סינגור עצמי.
&nbsp
איך לומדים על תקשורת נ"טית?
יש כלמיני דרכים.
ה
שלי למשל, בילדותו היה מרותק לאופרות סבון לנוער:
הדמויות שם מוגזמות, מאפייניהן מודגשים,
וכל הזמן יש "תרגום בגוף הסרט" של מחשבותיהן ומניעיהן.
כשגדל, עבר לקרוא ספרים בשקיקה. הגם שהיו אלה בעיקר ספרי פנטזיה,
יש גם בהם כניסה לנבכי מוחן של הדמויות והאינטראקציות ביניהן.
&nbsp
אבא שלי (גם הוא היה א"ס) עשה תואר שני בסוציולוגיה.
המבט שלו על ההתנהלות החברתית היה חד וחקרני
כמו שרק מי שמסתכל מבחוץ יכול.
&nbsp
א"סים אחרים מוצאים להם דרכים אחרות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה