מה שליבוביץ' וניטשה שכחו
התקיים כאן כבר פעם בעבר דיון מעניין מאוד על הקשר בין ניטשה ל ל'. ובכן, נקודה מעניינת אחת היא יחסם ל"ואהבת לרעך כמוך" . גלוי וידוע לכולם מה ל' אמר בנושא , ואילו ניטשה אמר:
"אהבת לרעך אינה אלא אהבתך לעצמך. אני מלמדכם את אהבתו של הרחוק" ( אינני זוכר היכן נאמר אך לפי הסיום אני הייתי מהמר על "כה אמר")
ובכן:
"ואהבת לרעך כמוך רבי עקיבא אומר זה כלל גדול בתורה; בן עזאי אומר זה ספר תולדות אדם זה כלל גדול מזה" . ובכן, בן עזאי די עונה לניטשה, ובעצם אומר את מה שהוא אמר.
ובאשר ל ל', כמובן שאין כאן שום סתירה, אבל אותו "אנוכי ה' " נאמר כאן בלחש, פשוט מתוקף היותו של אותו כלל - כלל יהודי-דתי-אמוני.
וכאשר אני אומר, שלעיתים אני תוהה מדוע ל' בחר להתעלם מדבר מה , או לא להזכיר אותו, כשהוא דיבר על סוגייה מסויימת, מתייחסים אליי בבוז. בכל זאת, הוא יכול להזכיר גם את בן עזאי. מגיע לבחור קצת קרדיט והכרה מהממסד.
התקיים כאן כבר פעם בעבר דיון מעניין מאוד על הקשר בין ניטשה ל ל'. ובכן, נקודה מעניינת אחת היא יחסם ל"ואהבת לרעך כמוך" . גלוי וידוע לכולם מה ל' אמר בנושא , ואילו ניטשה אמר:
"אהבת לרעך אינה אלא אהבתך לעצמך. אני מלמדכם את אהבתו של הרחוק" ( אינני זוכר היכן נאמר אך לפי הסיום אני הייתי מהמר על "כה אמר")
ובכן:
"ואהבת לרעך כמוך רבי עקיבא אומר זה כלל גדול בתורה; בן עזאי אומר זה ספר תולדות אדם זה כלל גדול מזה" . ובכן, בן עזאי די עונה לניטשה, ובעצם אומר את מה שהוא אמר.
ובאשר ל ל', כמובן שאין כאן שום סתירה, אבל אותו "אנוכי ה' " נאמר כאן בלחש, פשוט מתוקף היותו של אותו כלל - כלל יהודי-דתי-אמוני.
וכאשר אני אומר, שלעיתים אני תוהה מדוע ל' בחר להתעלם מדבר מה , או לא להזכיר אותו, כשהוא דיבר על סוגייה מסויימת, מתייחסים אליי בבוז. בכל זאת, הוא יכול להזכיר גם את בן עזאי. מגיע לבחור קצת קרדיט והכרה מהממסד.