מה תפקידה של סייעת לילדי חטיבה / תיכון?

מה תפקידה של סייעת לילדי חטיבה / תיכון?

הסייעת של בני עוזרת לו לשים לב אם הוא מרחף בשיעור ואמורה לעזור לו בהפסקות. לעודד אותו לצאת החוצה וכד'. אני לא רואה איך נער בן 14, נניח, יכול להיעזר בה. הרי הם כבר עצמאיים, "בוגרים".
 

TikvaBonneh

New member
עצמאות

עצמאות זה דבר שלא בא לבד, צריך לבנות אותו. צריך להדהות סיוע בהדרגה. למשל, לגבי היציאה בהפסקה, אחרי שהילד חווה חוויות חיוביות בהפסקה במשך תקופה ארוכה, הוא כבר ירצה בעצמו לצאת להפסקה.
צריך לעבוד עם הילד על מיומנויות ניהול עצמי, שידע בעצמו להבחין אם הוא לומד כמו שצריך בשיעור.
אם הילד בתפקוד גבוה, הוא יכול להגיע למצב של עצמאות בתיכון.
יש גם ילדים רבים שעוברים לכיתת תקשורת בשלב החטיבה.
מצרפת לך קישור על ילדים בתיכון
 

TikvaBonneh

New member
מעבר לכיתת תקשורת

אני מכירה ילד שעבר בחטיבה לכיתת תקשורת כי הילדים בגיל הזה כבר לא קיבלו אותו, השוני שלו בלט, וזה גיל שהם פחות מתייחסים למבוגרים ולכן הסייעת פחות אפקטיבית.
אם מעניין אותך, לפני כמה שנים היה על זה דיון בפורום אוטיזם
 

dina199

New member
יש לכם עוד 6 שנים להגיע לגיל 14


אין טעם לחשוב כל כך רחוק כי זה לא מעשי.
כרגע צריך להתרכז בעצמאות שמתאימה לגיל 8.
 
למעלה