מובטל אקדמאי מיואש מהמצב- חוות דעתכם תועיל

מובטל אקדמאי מיואש מהמצב- חוות דעתכם תועיל

שלום רב! אני בן 28 , סימתי לפני כשנתיים תואר BSC בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ועד היום!! לא מצאתי עבודה בתחומי למהנדסים חסרי ניסיון תעסוקתי בעבר. עסקתי כשנה בהוראה והדרכה (מתמטיקה) - התחום בו היה לי בעבר ניסיון ובאותו מקום עבודה בו הייתי , עזבתי בידיעה שהתנאים והשכר לא משביעים רצון כלל.. אני אוהב את תחום ההוראה , אך קשה להתפרנס ממנו בכבוד.. לפחות מהרושם שנוצר אצלי.. כרגע אני כבר מספר חודשים מובטל חסר תעסוקה , אפילו מתקשה לחשוב על פנייה לשירות התעסוקה ,כיוון שבעבר מהם לא היה מענה בנוגע להצעות תעסוקה ייחודיות. אני מעוניין גם ללמוד תואר שני , אך כרגע מעוניין למצוא תעסוקה וזה בעדיפות ראשונה. תקופה ארוכה עברה מאז סיום לימודיי ועד כה לא השתלבתי בהיי טק או בעבודה התואמת כישוריי וזה די מתסכל.... האם אני לא מחפש במקומות הנכונים... כיצד ייתכן שהרבה מבוגרי המחזור שלנו השתלבו ואני עדיין לא... אני מתחיל לחשוב כבר על אפשרות הסבה (ממילא אני לא בטוח באהבה למקצוע אותו למדתי וסיימתי כמעט בהצטיינות). האם יש לכם המלצות בנוגע לסיטואציה אותה תארתי? אולי לגבי אפשרויות חיפוש - אני תושב אשדוד ובדכ באזור המרכז יש עדיפות לתושבי המרכז . או לגבי הסבה כדאית.. אני מרגיש שהזמן היקר מאוד, עובר לי ביעף בעיקר לגילי בו כבר אני אמור "למצוא את עצמי" וכן להתרחקות מבחינת הזמן מהתואר ההנדסי , שזה גם לא מעודד במיוחד. אני מרגיש דורך במקום זמן רב לתגובתכם אודה.
 
דובדבן אדמוני

הי דובדבן אדמוני, אכן זהו מצב מתסכל לסיים תואר בהצלחה מרובה ולמצוא את עצמך בבית שנתיים. המשפט שהכי קפץ לי כשקראתי את מכתבך היה דווקא המשפט בסוגריים: , ממילא אני לא בטוח באהבה למקצוע אותו למדתי וסיימתי כמעט בהצטיינות". עולה השאלה: האם, בסתר ליבך, היית רוצה לעסוק במקצוע אחר? עד כמה אתה באמת רוצה להיות מהנדס אלקטרוניקה? אכן לא ברור מדוע לא מצאת עבודה: האם קורות החיים שלך כתובים כהלכה? האם זומנת לראיונות עבודה בתחום שלך משך השנתיים? עד איזה שלב הגעת בראיונות ומהו השלב אותו לא עברת? האם פעלת לאורך כל השנתיים או בהפסקות? עד כמה היית מחויב למצוא עבודה ופעלת בכל הערוצים האפשריים? האם נעזרת בחבריך שמצאו עבודה ואולי יכולים לעזור לך ביצירת קשרים מתאימים? כמו כן, אתה אומר שאתה היום מובטל מחוסר תעסוקה- יש במישור הסמנטי תחושה של פסיביות, של ייאוש- אולי כדאי שתקרא למקום בו אתה נמצא אני מחפש עבודה ב.. ולא מובטל מ.. אם אתה מעוניין למצוא עבודה, אז מקום המגורים לטעמי הוא לא מכשול רציני- אתה גר במרחק סביר מהמרכז והגעה לעבודה אומנם תדרוש יותר זמן אך אם אתה מחויב ומוכן להשקיע, לא נראה לי שזו צריכה להיות סיבה לפסול אותך מקבלה לעבודה. לסיכום, ישנם שני מישורים להתמודדות עם המצב שלך: המישור הרגשי שמושפע כפי שראית גם מהסמנטיקה שלך והמישור הפרקטי שקשור לחיפוש עבודה אפקטיבי ומחויב. בהצלחה !!! אילת לבנון מאמנת אישית ויועצת קריירה
 
איילת לבנון1 , תודה על התייחסותך. תגובתי-

שוב תודה על התייחסותך לדילמה\ות שהעליתי כאן אכן איתרת באופן מיידי פסיביות וייאוש במישור הרגשי ,ואני לא טיפוס כזה בד"כ. היות ואיני יודע עד כמה אני אוהב את המקצוע (חסר ניסיון) אז נוח לי יותר בתחום בו אני מנוסה - הוראה. הייתי שוקל הסבה להוראה בחיוב אם יכולתי להתפרנס מכך בכבוד.. (יכולהיות שניתן במסגרות פרטיות ולהגיע למקומות הנכונים בתחום זה ,שהקידום בו ממילא לא כמו בהיי טק מבחינת האופציות) לגבי המישור הפרקטי - היו תקופות שניסיתי יותר לחפש ותקופות שפחות.. בזמן שעסקתי בהוראה הייתי קצת "רדום" וכשהיו הזדמנויות בד"כ הם לא יכלו להעניק לי רכישת ניסיון כמהנדס ובספק אם כהנדסאי. אני מצפה למצוא תעסוקה אפילו על תקן הנדסאי במקום בו אוכל להתפתח בעתיד . יכול להיות שאולי בגלל חוסר הניסיון בתחום הנלמד וכתוצאה מכך חוסר הביטחון , המביא אותי לשדר ,בלי שארגיש כמובן ,קצת הססנות לגבי תעסוקה בתחום- אני לא פוסל אפשרות כזו אך בכל אופן גמרתי אומר בליבי שברגע שתהיה הצעה בתחום אני אלך על זה בלי לחשוב פעמיים. יכול מאוד להיות שתחומים אחרים כמו הדרכה ותחום טיפולי יותר הולמים ומושכים את שימת ליבי , אך בהחלט ייתכן שגם כמהנדס אני אשתלב ואוהב , בכל אופן הפרמטר של רווח גם נלקח כאן בחשבון . קו"הח שלי בעצם מתארים נסיוני בהוראה אבל זו המציאות וכאן כנראה הבעייה בהן.. לגבי ראיונות היו פה ושם , לא הרבה יחסית לשנתיים ובהן לא הייתי המועמד היחיד.. כנראה שהייתה עדיפות לניסיון כלשהו לתגובתך \הצעתך במידה וקיימות בנוסף למה שציינת ושאלת אותי , אודה . בברכה רבה
 

Image Workshops

New member
זו חוות דעתי...וכמה נקודות למחשבה

שלום לך, התחושה שנוצרת אצלי מקריאת הפוסט שלך היא בלבול, חוסר החלטיות וחוסר בטחון: אתה אוהב את ההוראה, אבל עזבת (כי אין שם כסף). אתה רוצה להמשיך לתואר שני, אבל גם מחפש עבודה. סיימת בהצטיינות, אבל אתה לא בטוח שאתה אוהב את המקצוע וחושב על הסבה (דרך אגב - גם אם תעשה הסבה מקצועית תהיה במקום של חוסר-ניסיון). והנה הנקודות למחשבה: האם ייתכן שגם אצל מי שראיין אותך התקבלה תחושה כזאת, של אדם חסר החלטיות, מבולבל וחסר בטחון? איזה מסר אתה מעביר (גם אם לא מילולי)? איך קרה שהרבה מבני המחזור שלך התקבלו לעבודה (למרות שגם הם היו חסרי ניסיון) ואילו אתה לא? האם מה שחשוב לך, כרגע, זה ל"עשות כסף" או אולי לעסוק בתחום שאתה אוהב (הוראה) ושממלא אותך ובעוד כמה שנים, לאחר שתצבור ניסיון תוכל לעבור וללמד בבתי-ספר פרטיים, קורסים להשלמת בגרויות ושעורים פרטיים? מתמטיקה הוא תחום מבוקש ומורים טובים למתמטיקה יכולים לקבל משכורות מעולות במקומות כאלה (והערת ביניים - אני מכירה אנשים שעברו מהיי-טק להוראה וגם אנשים שעברו מהוראה להיי-טק...). אני מקווה, שלמרות שלא נתתי תשובות קונקרטיות, שמה שכתבתי יסייע לך למצוא כיוון.
 
IMAGE WORKSHOPS תודה על הארותייך והערותייך

אבחנתך ותחושותך לגבי מצבי מדוייקת. אני אומנם עם ניסיון בהוראה מהעבר , אך ללא ניסיון בתחומי , דבר שמגדיל מעט את חוסר הביטחון בתחום החשמל והאלקט' . תחום ההוראה יחסית הוא תחום המוכר לי יותר ונוח לי , אך אולי גם תעסוקה בתחומי הנלמד תהיה מעניינת ומאתגרת בסביבה בה אוכל להתפתח יותר...אין אני יכול לדעת כל עוד לא ניסיתי. אני יודע שעבודה עם אנשים והתחום הטיפולי די מתאים לי ( ויש מעט ניסיון במסגרת פרוייקטים חינוכיים שכללו טיפול) ,אך בשלב בו אני נמצא בחיי , עדיף למצוא מיידית תעסוקה טובה ולדחות את התואר השני לאחר השתלבות ,שכן כמו שציינת גם תואר שני בהסבה למקצועי לא יועיל מבחינה תעסוקתית כי עדיין אני אהיה מוגדר כחסר ניסיון (אלא אם פניי להוראה שד"א אני גם חייב ללמוד שנה תעודת הוראה בלי קשר לתואר שני) . הסיבה שלמדתי את תחומי היא בעיקר מהרצון לנצל יכולת ריאלית והיישום המתמטי שבטכנולוגיה עניין אותי. התחום באופן כללי לא מעניין אותי. ואת התואר סיימתי כמעט בהצטיינות (84) היה מעניין להתייעץ עם מורים במסגרות הפרטיות ובאמת לבחון את נושא השכר שם ויתרונות\חסרונות מול השכר במערכת החינוך הציבורית.... (לדוגמא פנסיה וכו' שקיים במסגרת משרד החינוך).אחותי , למשל, יועצת בי"ס בעלת תואר שני ולא ממליצה לי כלל לעסוק בהוראה. יכול להיות שההשפעה הסביבתית ממוריםשלא ממש מעודדים גם תורמת להחלטה.... גם לגבי הנקודות למחשבה שהעלית - הן בהחלט מתבקשות ואלו שאלות ששאלתי את עצמי , אך אני נשאר עדיין תקוע באותו המקום וצריך את המעבר ממד המחשבה לעשייה. ושוב תודה !! שיהיה לך רק טוב
 
האומנם?

האם בכלל כדאי ללכת ולנסות להתקדם בהוראה כאשר רואים את מצבם העגום של תנאי המורים?
 
למעלה