מודוסים, רבותי, מודוסים!
קל לזכור מודוסים (בלי במולים או דיאזים - עם מתחילים את הסולם על דו זה יוני, מתחילים על רה זה דורי וכו' וכו'). היום החלטתי שאני רוצה להבין אותם. כדי להבין אותם, צריך לכתוב אותם כתבנית (לדוגמא: 1 2 במול3 4 5 במול6 במול7. זה כתוב בעברית כי האנגלית מתהפכת בצורה מוזרה). אז ניגשתי לפסנתר (אני גיטריסט, אבל יותר קל להבין את זה על פסנתר), ובדקתי את המרווחים של המודוסים. הגעתי למן טבלה, אותה אני מפרסם כאן כדי שתגידו לי אם יש לי טעויות (או כדי שתשתמשו בה, איך שבא לכם. אבל אין שום התחייבות מצדי לחוסר טעויות
) בגלל הנטיה של תפוז להפוך כל מה שכתוב באנגלית (להפוך ביצירתיות, יש לומר), אי מציין כאן רק את הבמולים והדיאזים (ביחס למודוס היוני, כמובן). יוני דורי: b3, b7 פריגי: b2, b3, b6, b7 לידי:#4 מיקסולידי:b7 אאולי: b3, b6, b7 לוקרי: b2, b3, b5, b6, b7 אז.. יש טעויות? איפה?
קל לזכור מודוסים (בלי במולים או דיאזים - עם מתחילים את הסולם על דו זה יוני, מתחילים על רה זה דורי וכו' וכו'). היום החלטתי שאני רוצה להבין אותם. כדי להבין אותם, צריך לכתוב אותם כתבנית (לדוגמא: 1 2 במול3 4 5 במול6 במול7. זה כתוב בעברית כי האנגלית מתהפכת בצורה מוזרה). אז ניגשתי לפסנתר (אני גיטריסט, אבל יותר קל להבין את זה על פסנתר), ובדקתי את המרווחים של המודוסים. הגעתי למן טבלה, אותה אני מפרסם כאן כדי שתגידו לי אם יש לי טעויות (או כדי שתשתמשו בה, איך שבא לכם. אבל אין שום התחייבות מצדי לחוסר טעויות