מודיעין- מבחן , ראיון מסכם ובדיקת שמיעה

מודיעין- מבחן , ראיון מסכם ובדיקת שמיעה


אהלן לכולם, קיבלתי זימון למבחן ראיון ומבדקי שמיעה לחיל המודעין..
מישהו היה בזה כבר ויכול לספר מה בערך יהיה?
איזה מבחן יהיה?
הראיון יהיה זהה לראיון הראשון? למה לשים לב? על מה שמים דגשים?..
וכדי לקצר תהליכים - ניתן לעשות בדיקת שמיעה מבעוד מועד ולהביא אישור שהכל תקין ביום הזימון? (אגב , זה שקיבלתי לעשות בדיוקות שמיעה מעיד על כך שנפלתי ממסלול אולפן תרגום?)
הרבה שאלות :) אשמח אם מישהו יענה!
 

DeadlyRose

New member
זה יום המזל שלך


ועכשיו בלי שחצנות, אני פשוט בוגרת אולפן תרגום אז יצא לך טוב

אני אשתדל לספר ממיטב זיכרוני, עברה יותר משנה מאז שניגשתי למבחנים... יש את בדיקות השמיעה כמובן, (שמאוד כדאי להצליח בהן, כי אם לא, הבנתי שנופלים מרוב מסלולי הערבית, וגם אי אפשר לעשות בדיקות שמיעה מראש שלא התבצעו ע"י החיל...). את נכנסת לחדרון קטן ובתוכו לעוד תא קטן וקלסטרופובי משהו, מתיישבת, שמה אוזניות ומחכה לשמוע תדרים ממישהו שנמצא בצד השני של החדר ומשמיע אותם, בכל פעם בתדר גבוה יותר. כשאת שומעת אותם, את פשוט לוחצת על איזשהו כפתור שנמצא שם. זה החלק הפשוט בעניין.
יש מבחן של ערבית שכולל 60 שאלות אמריקאיות על מספר קטעים ואם אני לא טועה הזמן המוקצב לו הוא 50 דקות. השאלות לא קשות מדי, ואם את לא יודעת, לכי על שיטת האלימינציה, לי זה עבד יופי.
חוץ מזה, אותי אישית (ולא את כולם) לקחו למבחן מידענות, שזה סוג של מסלול אחר שלא מופיע באתר שלהם כי הוא יחסית חדש. אם יש לך ידע בסיסי פלוס במחשבים (וכמובן גם בערבית), אני ממליצה בחום ללכת ולהשקיע בו כי לפי מה שאני יודעת, זה תפקיד איכותי ומאתגר ממש. יש את הטופסולוגיה הרגילה, משהו שממלאים בערך בכל זימון, ואז את ממתינה לריאיון המסכם, שהוא קצת כמו הריאיון הראשון, אבל קצת יותר מלחיץ כי זו הפעם האחרונה שתוכלי לדרג מסלולים שאת רוצה יותר או פחות. שוב, את צריכה להפגין ידע באקטואליה ובמה שנעשה במזרח התיכון (לא מטורף, אבל שידעו שאת מתעניינת), המון מוטיבציה והתלהבות לשרת בתפקיד, תפגיני אהבה לערבית, תשוויצי באופייך המהמם, תחייכי כל הזמן למראיין/ת ותראי שאת בטוחה בעצמך. בעיקרון, אחרי שעוברים את הריאיון האישי הראשון, אפשר להגיד שאת בתוך החיל אם לא תעשי יותר מדי שטויות.
לבסוף, טיפ שקיבלתי ויישמתי- אף פעם אל תראי שאת לא מתעניינת באיזשהו מסלול, כי יכול להיות, חלילה וחס, שלא תהיי באולפן תרגום ואז המודיעין יפקיר אותך לחסדיו של גיוס כל"צ, ומה עשית בזה?

ושוב, אני מקווה שלא שכחתי כלום... שיהיה בהצלחה ואשמח אם תעדכני במסרים איך היה
 
תודה!!

אמרו לי להביא בנוסף לעצמי ולכלי כתיבה את גליון הציונים של השנה , (הציונים שלי קצת ירדו מהפעם הקודמת שביקרתי אצלם , אבל אני ממש ממש לא חושבת שהם משקפים את מה שאני שווה..) יש לזה משקל מבחינת סיכויי הקבלה שלי? רצוי להביא מכתב המלצה מרכז השכבה\ המורה לערבית \ מחנכת\ ראש אמ"ן? אני מפחדת שיראו ש"אני פחות משקיעה" ויעדיפו אחרים על פניי..
ובכלל , אני לא זוכרת מה אמרתי בראיון הראשון . הם כתבו הכל במחשב ופאדיחות אם אני אומר משהו אחר ממה שאמרתי :)
לגבי הטיפ שלך :) - בראיון הראשון יישמתי אותו חלקית , אמרתי שאני הכיייייייייי הכייי רוצה להיות באולפן תרגום , וזה הכיייי מתאים לי , אבל גם האזנות הולך מבחינתי.. פסלתי לגמרי כל מה שקשור לטכנולוגיה .. מדרוג של 1-6 דרגתי 0 . קצת טיפשי מצידי בדיעבד , אבל אולי בעצם מחזק את המוטיבציה להיות באולפן תרגום ? :)
תודה !
 
לא, תחקיר בטחוני הוא משהו נפרד.

את צריכה למלא זוועה של 18 עמודים על החיים שלך ואח"כ מישהו/מישהו שואלים אותך על כל דבר שרשמת בחוברת הזו, ואז שולחים את זה ליחידה האחראית לכך בשב"כ.
 

DeadlyRose

New member
לא, את ממש לא צריכה להתפרע בקטע הזה...

אני חושבת שהם מסתכלים בעיקר על הערבית שלך (אני יכולה לומר לך שהם שמים על זה דגש, במיוחד באולפן תרגום כי כולם באים לשם עם 98-100 משוקלל, אבל בלי לחץ
). אל תביאי מכתבי המלצה, הם לא צריכים ולא מסתכלים על זה. בתור מישהי שיכולה לומר לך שלא הייתה העיפרון הכי מחודד בקלמר (וזה בלשון המעטה) בשיעורי מתמטיקה, אני יכולה לומר לך בביטחון שהכל בסדר. בעיקרון את צריכה להיות כנה מאוד ועקבית מאוד- וגם אם את לא זוכרת מה בדיוק אמרת, זה בסדר כי העדפות יכולות להשתנות מזמן לזמן. בקיצור, אל תעשי בעיות מיותרות ותראי שהכל יהיה בסדר. אם יחליטו שאת מתאימה לאולפן, יהיו לך עוד מיונים- אבל כל דבר בזמנו.
המון בהצלחה!
 

gali8800

New member
גם לי יש שאלונת...

לגבי המבחנים בערבית... יהיה שאלות תוכן? יש צורך להתמקד בתחביר? להתכונן לזה טוב? חח סורי על החפירה .
 

DeadlyRose

New member
בנוגע למבחנים

יהיה קצת מהכל, כדאי שתשימי יותר דגש על אוצר מילים, למרות שתמיד טוב לעבור גם על תחביר ודקדוק כמו שצריך. תיקחי בחשבון שזה האופי של המבחנים, הקד"צ והשירות בכלל- אז תתכונני טוב ותישני טוב בלילה שלפני והכל יהיה בסדר :)
 
למעלה