מודלים של עבודה
שלום רב הייתי מעוניינת לשמוע את דעתכן לגבי הדילמות הבאות - אני עובדת בבית ספר לחינוך מיוחד. המודל של העבודה שם הוא שאנחנו יושבות - כל הצוות ובונות תוכנית לימודים אישית לילד. הטיפול בריפוי בעיסוק מתבצע בחדר טיפולים וכולל עבודה במרחב וליד השולחן. בנוסף המורה מקבלת הדרכה לתרגילים לעבודה בכיתה, וניתנות המלצות למורים נוספים לפי הצורך - נניח המלצות למורה להתעמלות לשים דגש על חיזוק חגורת כתפיים, המורה לאומנות על שילוב דגמים בעבודה וכך הלאה.לפעמים המורות עובדות לפי ההמלצות, ולפעמים לא (לפעמים הן מבקשות שוב ושוב לקבל הדרכה לגבי עבודה בכיתהעל אף שבפועל הן אינן מבצעות דבר). לדברי המנהלת בבית הספר, יש כיום מגמה של "לפרק" את החדרים של ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, וקלינאיות תקשורת. הטיפול בריפוי בעיסוק לדוגמא - צריך להיות רק בכיתה, כשהמורה רואה את כל העבודה עם הילד, ומבצעת את כל הטיפול - אחד לאחד - במשך השבוע בכיתה. כאשר אני באה, בשבוע אחרי זה לעבוד עם הילד, - אני צריכה לראות אם יש שיפור, ואם המורה אכן תרגלה את מה שנאמר לה. אז ככה: האם זה באמת התפקיד שלנו - לפקח על המורה שהיא פועלת לפי ההדרכה שלנו. האם זה לא מציב אותנו בעמדה של עליונות, של מפקחות האם לא מפסידים באופן זה את כל העבודה במרחב עם הילד גם ליד השולחן - אם המורה צריכה לתרגל אחד לאחד את מה שאני אעשה, זה אומר שלא ניתן יהיה להשתמש בציוד ייחודי, אלא רק בציוד שיש גם למורה. גם מבחינת הילד - האם זה הוגן שכל הכיתה תשב בקבוצה בכיתה, ואילו אותו ילד ישב לחוד, וילמד משהו אחר. ושאלה אחרונה - אם המורה כבר מתרגלת את כל הטיפול שוב ושוב - אז הטיפול בריפוי בעיסוק הופך למיותר. בגלל שאחרי שבוע של תרגולים - אם תהיה איזושהי התקדמות אז המורה תצטרך להדריך אותי ולא להיפך. מה דעתכן?
שלום רב הייתי מעוניינת לשמוע את דעתכן לגבי הדילמות הבאות - אני עובדת בבית ספר לחינוך מיוחד. המודל של העבודה שם הוא שאנחנו יושבות - כל הצוות ובונות תוכנית לימודים אישית לילד. הטיפול בריפוי בעיסוק מתבצע בחדר טיפולים וכולל עבודה במרחב וליד השולחן. בנוסף המורה מקבלת הדרכה לתרגילים לעבודה בכיתה, וניתנות המלצות למורים נוספים לפי הצורך - נניח המלצות למורה להתעמלות לשים דגש על חיזוק חגורת כתפיים, המורה לאומנות על שילוב דגמים בעבודה וכך הלאה.לפעמים המורות עובדות לפי ההמלצות, ולפעמים לא (לפעמים הן מבקשות שוב ושוב לקבל הדרכה לגבי עבודה בכיתהעל אף שבפועל הן אינן מבצעות דבר). לדברי המנהלת בבית הספר, יש כיום מגמה של "לפרק" את החדרים של ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, וקלינאיות תקשורת. הטיפול בריפוי בעיסוק לדוגמא - צריך להיות רק בכיתה, כשהמורה רואה את כל העבודה עם הילד, ומבצעת את כל הטיפול - אחד לאחד - במשך השבוע בכיתה. כאשר אני באה, בשבוע אחרי זה לעבוד עם הילד, - אני צריכה לראות אם יש שיפור, ואם המורה אכן תרגלה את מה שנאמר לה. אז ככה: האם זה באמת התפקיד שלנו - לפקח על המורה שהיא פועלת לפי ההדרכה שלנו. האם זה לא מציב אותנו בעמדה של עליונות, של מפקחות האם לא מפסידים באופן זה את כל העבודה במרחב עם הילד גם ליד השולחן - אם המורה צריכה לתרגל אחד לאחד את מה שאני אעשה, זה אומר שלא ניתן יהיה להשתמש בציוד ייחודי, אלא רק בציוד שיש גם למורה. גם מבחינת הילד - האם זה הוגן שכל הכיתה תשב בקבוצה בכיתה, ואילו אותו ילד ישב לחוד, וילמד משהו אחר. ושאלה אחרונה - אם המורה כבר מתרגלת את כל הטיפול שוב ושוב - אז הטיפול בריפוי בעיסוק הופך למיותר. בגלל שאחרי שבוע של תרגולים - אם תהיה איזושהי התקדמות אז המורה תצטרך להדריך אותי ולא להיפך. מה דעתכן?