ברשימת מודמים משולבי נתב התומכים ב-VDSL מופיע ה VR200 ומצויין שיש לו שתי יציאות VOIP. נראה שרק ה VR200V נותן אפשרות לחיבור VOIP.
האם גרסת ה V עובדת בארץ?
משתמש ביתי בארץ מחויב לשימוש בציוד קצה נעול של הספק
הסיבה היא שהספקים מעונינים בשליטה מלאה מרחוק על הציוד בהנחה שמשתמש ביתי רגיל אינו מסוגל לתחזק אותו לבד. יש ארצות שבהן זה אפשרי להשתמש בציוד הפרטי של המשתמש.
משתמש עיסקי יכול לשכור מספר ערוצי שיחה בתצורת SIP TRUNK ואז הוא זקוק למתג/מרכזת IP משלו וכמובן ידע מספיק להגדרות ותחזוקה.
וגם אם היא נכונה, העובדה שהם מסרבים לתת את פרטי ההתחברות ו/או לחבר ציוד פרטי של הלקוח מוכיחה שיש כאן יותר מאשר זלזול ביכולתו הטכנית של הלקוח - יש כאן גישה שיווקית שגויה.
שזה, לדעתי, אנכרוניזם. בשביל מה להמיר את שרות ה-VoIP לקו אנלוגי, כשאפשר להריץ תוכנת soft phone ע״ג מחשבים, טאבלטים וטלפונים סלולאריים? זה כמו לקנות מכונית ואז לרתום אותה לכרכרה ולסוע בכרכרה.