מוות

kerenshira

New member
מוות

שלום רב רציתי לשאול איך מסבירים מוות(אנשים או אפילו חיות מחמד) לילדים בני שנתיים שלוש? תודה קרן
 

sombol1

New member
להסביר לו כמו למבוגר הם יקבלו את זה יותר טבעי

יש להסביר לו כמו למבוגר. הוא יקבל זאת בצורה הכי טבעית, זה ירגיע אותו מכל המחשבות המפחידות שיכולות לעלות בנושא הזה! הבעיה שהמבוגרים עצמם בורחים מהשאלות המהותיות הללו על מהות קיומנו כנבראים על מטרת הבריאה מחשבת הבריאה הדור החדש הוא הדור המיוחד מכולם כי הוא לא ירגע עד שימצא את התשובה בחכמת הקבלה מסבירים את זה בצורה הטבעית ביותר שאני מצאתי. לשאלות מהותיות ועמוקות אפשר לבדוק פה- http://www.laitman.co.il/?p=7224 בהצלחה !
 
להגיד את האמת אבל מעט, לפי הגיל

העניין הוא כזה שההורים בעצמם לא יודעים מה זה מוות ונמצאים בסוג של הכחשה, שלא כדאי לחשוף את הילד למשהו כזה, אפילו שזה טבעי המחזוריות הזאת בטבע. זה יושב על הפחדים של ההורים. עפ"י הקבלה, האדם נמצא בדרגת חי כמו החיות עצמן והאדם מזדהה עם הגוף שלו ולכן קשה לו הפרידה מהגוף, ישנן דרגות בטבע של דומם, צומח, חי ומדבר, ואנחנו צריכים להגיע לדרגת מדבר (למרות שזה נשמע כאילו אנחנו כבר שם אבל אנחנו לא), וזאת ע"י השיטה של ברור הרצון ששיך לרמה רוחנית של: בשביל מה אני חי ומה התכלית של העולם וזאת משיגים ע"י חיבור בין חברים ואהבה שרוצים את אותה המטרה. בדרגת מדבר יש חיבור ל"משהו" שנקרא נשמה, ואז הדרגה מתחת של חי פחות חשובה לנו, כמו שבגוף שלנו שבדרגת חי יש דרגת צומח: ציפורניים ושיער ולא איכפת לנו ולא כואב לנו להיפרד מהם. ולכן הגוף הזה מתחלף לגילגול נוסף והיחס של ה"אני", הנשמה הוא כמו שהחלפתי חולצה. קצת מסובך, אבל כשהדברים האלה בהרגשה... גם התפיסה של הילד משתנה עוד... מצרפת לינק לתוכנית בנושא http://www.kab.co.il/kabbalah/short/8609
 

Rinat 789

New member
האם בכלל יש טעם להסביר בגיל צעיר כל כך?

לא יודעת, אולי עדיף לומר שאותו אדם/קרוב היה צריך ליסוע רחוק ורק כעבור מספר שנים לומר את האמת? אבל מצד שני אז הילד יכול להתייחס אלינו בצורה לא אמינה. חומר לברור...
 
סיפור והמלצה

אני תמיד גדלתי עם הרבה חיות, ומה לעושות שכשיש הרבה חיות חווים גם מוות בגיל צעיר. אני זוכרת שיחה שאבא עשה לי בגיל 5 או 6 כשחתול שנורה אהבתי נדרס והייתי מאוד עצובה. הוא אמר לי: "את נורה אוהבת חיות, אבל הבעיה עם חיות שבדרך כלל הם מתים לפנינו. החתול הזה לא יהיה עוד, אבל את יכולה לזכור את כל הדברים שאהבת אצלו. ויהיו לך עוד חיות אחרות". אולי זה לא בדיוק המילים, אבל המסר נישאר איתי עד היום. ההבנה ששווה לאהוב גם עם זה אומר שבסוף עלולים לעבד את מי שאוהבים. השיחה הפשוטה הזו עזרה לי להתמודד עם חיות נוספות שמתו. ואני מודה לו עד היום שלא ניסה ל"תייח" את הנושא, ופנה אלי בצורה בוגרת. ועכשיו להמלצה: "חסות יתר" שזה בעצם להגן על הילדים מהמציעות שבה הם חיים, היא דבר מזיק ביותר בחינוך. מעבר לכך שהיא לא מכינה את הילד לחיים, היא גם מעבירה לילד את המסר "אתה חלש, חסר יכולת, ולא מסוגל להתמודד". שזה בפני עצמו מסר מאוד בעייתי שעלול להשפיע על הדימוי העצמי של הילד. לכן אני ממליצה לספר לילד את האמת, בצורה פשוטה שהוא יוכל להבין. לא צריך להיכנס לדימויים ציוריים (זה עלול לבלבל את הילד). ספרי לו במה את מאמינה, ואיך את מתמודדת עם זה. ככה תתני גם לו קלים להתמודדות, ותשמעי הכי אוטנתית. שווה גם לגלות אמפטיה לרגשות של הילד, עם הוא זה שמתמודד עם המוות.
 

anati278

New member
יש ספר לילדים בנושא מוות "סיפור מהחיים"

הבן שלי בגיל 3 קיבל לשבת ספר קריאה מהגן שנקרא "סיפור מהחיים" של אלונה פרנקל. אני בשיא ההתלהבות באה להקריא לו את הסיפור ואז קלטתי שהסיפור על ציפור שנפתלי (גיבור הספר) מאוד אהב והיא מתה וההסבר על המוות והלוויה והרגשות והמחשבות שאחרי. בחרתי לא לספר לו את הסיפור ואפילו קצת כעסתי על הגננת ששמה ספר כזה לקריאה. אני חושבת שאם הילד קטן ועוד לא התעוררה השאלה אז זה מיותר. צריך בצורה טבעית ללמד על החיים ובהתאם ובמקביל להתמודדיות של הילד בשוטף.
 
למעלה