מוזיאון המודלים GREIF בחיפה

greif

New member
מוזיאון המודלים GREIF בחיפה

בעקבות פירסום התמונות והסקירה על מודל הקרב על סייפן, המוצג במוזיאון GREIF בחיפה, (צילומים מצורפים), פנו אלי רבים בשאלה היכן ניתן למצוא מידע –בעיקר חווייתי על המלחמה בפסיפיק בכלל, אבל בעיקר על המרינס והקרבות באיים שבפסיפיק. אשתדל כאן לענות כמיטב יכולתי-לכולם.
כמובן- באינטרנט יש סקירות רבות ומפורטות, יש גם סרטים רבים- מרמת הזבל ועד רמה גבוהה על קרבות בפסיפיק. מבחינת ספרות- יש כמובן את הספרות הדוקומנטרית- המספקת חומר מפורט-אבל יבש.....
מבחינת סיפורת-רומני מלחמה- בחו"ל ניתן למצוא המון ספרים. בישראל, בעברית- המגוון דל וממש זניח. רוב הרומנים דנים במלחמה הימית בפסיפיק-כגון-נצלול עמוק ובדומיה, המרד על הקיין, מידוויי.
מבחינת רומנים על המלחמה ביבשה קיים הספר- הערומים והמתים שמספר על הצבא האמריקאי בפסיפיק.
יצא בזמנו רומן- שעליו אני ממליץ למי שרוצה לקרוא ממקור ראשון על המרינס ועל מלחמתם בפסיפיק- זהו הספר-זעקת הקרב, מאת ליאון יוריס.
ליאון יוריס התפרסם בספרו-אקסודוס- על הקמת מדינת ישראל, ותיאורה כאוטופיה יהודית ציונית חלוצית.
כמי ששירת במרינס האמריקאים במלחמת העולם השניה- הוא מעביר את ניסיונו במלחמה דרך הספר –זעקת הקרב.
הספר מספר (מפיו של סמל הקשר מק) על קורותיה של כיתת רדיו בגדוד השני של החטיבה השישית במרינס. על חייהם לפני המלחמה, וכיצד התנדבו למרינס.
אותם נערים- מכל רחבי ארה"ב, מהמעמד הגבוה ועד עלובי החיים, מצדיקים גמורים ועד חלאות אדם- מגיעים למחנה הטירונים הידוע בסן דיאגו- שם "קורעים" אותם לגזרים בסיגנון המרינס. לאחר הכשרה בתחום הקשר, ואימונים מפרכים- הם מפליגים לפסיפיק- שם מלווה אותם הספר דרך קרבות גווואדלקנל, טאראווה, וסייפן.
בסייפן- רבים מהם נהרגים ונפצעים. שרידי הגדוד- מוחזרים לארה"ב.
דרך הספר ניתן להבין את האווירה באותם ימים, את הטיפוסים של וותיקי המרינס, הנדודים, הקרבות, תעלולים ופחדים- מסופרים באופן מעניין ושוטף.





 
למעלה