מוחות בורחים מישראל...

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
מוחות בורחים מישראל...

דוקטורים רגיל גומרים ללמוד דוקטורט בארץ ואז הולכים לעשות פוסט דוקטורט במדינה אחרת ונשארים שם. הסטודנט הישראלי מסיים את לימודי הדוקטורט שלו אחרי גיל 30 (לאחר השירות הצבאי), כאשר בארצות הברית, בגיל הזה הדוקטורים הטובים כבר במעמד המלצה לפרופסורים ומנהלים מעבדות מחקר משלהם. על מנת למצוא עבודה במוסד אקדמאי בארץ, צריך הדוקטור החדש לעשות פוסט דוקטורט בארץ אחרת באנגלית ולפרסם כמה מאמרים. לרוב תקופה זו לוקחת זמן ואז המדענים נשארים בחוץ לארץ, מקימים שם משפחות ומדינת ישראל מאבדת אותם.
 

magal101

New member
חבל שזה קורה...

ולמרות זאת בישראל מקבלים פרסי נובל יותר מכל מדינה אחרת ביחס לאוכלוסיה. זה מראה כמה מוטיבציה יש לישראלים להוכיח את עצמם למרות כל הקשיים שהמצב הביטחוני מציב בפנינו. האמת היא שגם חלק גדול מבריחת המוחות קשור לשפה האנגלית. בשביל לחקור, צריך לדעת אנגלית כי המחקר נעשה באנגלית ולכן שהייה בארץ זרה היא מצוינת לחוקר (גם אם הוא מתפתה בסופו של דבר להישאר שם).
 

sivan120

New member
תחשוב שיהיה מצב שבו זה לא היה קורה...

אני מאמינה שזה יקרה בשלב מסוים- הדרישות הביטחוניות מאנשים מוכשרים תרד ויקימו בארץ כל מיני מרכזים שבהם למידת האנגלית תקרה באופן מהיר יותר. ישראל גם יכולה להפוך להיות מרכז מחקר בעצמה ולמשוך לכאן מדענים מכל העולם.
 

Maja the Naked

New member
שיפסיקו להתבכיין

נמאס כבר מכל ההתבכיינות הזאת, שהמטרה שלה כאילו טהורה, אבל כולה חיפוש שיפור תנאים. מי שרוצה שישאר, ויש לו איפה להישאר - יופי. מי שלא - שיקדם את המדע במקום אחר ויפסיק לבכות.
 

Rtitan

New member
רחוק מכך.

אין כיום תקנים למשרות באוניברסיטאות כדי להכיל את כל הפוסט-דוקים ששוהים בחו"ל ולכן האוניברסיטאות מקבלות רק מעט מזעיר ממי שמסיימים את הפוסט דוקטורט שלהם. בלית ברירה - רבים חוזרים לישראל למשרות לא קבועות, אחרים - רבים יותר, נשארים בחו"ל וחלק נוסף פשוט עובר לתעשייה. לא מדובר על שיפור תנאים - מדובר על "אין משרות" אחרי שמספר התקנים נחתך באכזריות במהלך 20 השנים האחרונות.
 
למעלה