מוטיבציה להתמודדות עם קושי בלימודים,גיל 9.

שעת0

New member
מוטיבציה להתמודדות עם קושי בלימודים,גיל 9.

איך למצוא איזון בין יתר לחץ לבין יתר עידוד כדי לממש את היכולות של הילד?
 

mirya

New member
זו שאלה של עמדות של המסגרות..

המסגרת החינוכית ומסגרת הציפיות המשפחתית. ציפיות גלויות וסמויות..אבל ראשית חוכמה, אבחון נכון ומקצועי. אחרת כל עצה עלולה להפוך לחרב פיפיות מושחזת...מעט לחץ עשוי להיות בונה ומחסן, (פסיכולוגיה חיסונית), אך אם יש לילד קושי או לקות, ואין לו אפשרות סבירה ל"ספק את הסחורה", הרי שהלחץ יעשה עבודה הפוכה.. גם "סביר" זה מונח תלוי-תרבות, משפחה וסביבה...
 

שעת0

New member
|בקר ושבוע טוב.תודהעל התגובה לגבי המוטיבציה.

אולי אפשר להביא דוגמא ממשית ,למשל:הילד זקוק לאימון בקריאה אך לא מוכן לכך בשום אופן ,אלא תוך נקיטת סנקציות וזה מאוד מעייף ובעיקר הורס יחסים.
 
תפקידנו לא להפריע למוטיבציה הפנימית לשגשג

שלום רב, ילדים נולדים עם סקרנות ורצון טבעי ללמוד לצמוח ולהתפתח. היכולת ללמוד היא צורך מולד ומתפתח. תפקיד ההורים לא להפריע למוטיבציה הפנימית לשגשג. איך אנחנו חוסמים לפעמים את הרצון ללמוד ואת המוטיבציה להתפתח? כאשר אנחנו מבקרים, מאיימים, לוחצים, מצפים ודורשים מהילד. כאשר איננו מאפשרים לו להתקדם עקב בצד אגודל בהתאם לקצב שלו. אנחנו מאבדים סבלנות. רוצים בטובתו. שיתקדם. שיהיה כמו האחרים וכו'. התוצאה היא כל מיני דרכים של לחץ. או כפי שכתבת לחץ יתר. נסי לחשוב מתי את פועלת במיטבך? כאשר תובעים דורשים ומלחיצים אותך יתר על המידה? או כאשר מקבלים אותך, מאמינים בך, סומכים עליך ומאפשרים לך להתקדם? אני מאמינה שילד זקוק לעידוד כמו שצמח זקוק למים כדי לפרוח. בדומה לצמח צריך להשקות ילד. הדרך להצמיח אותו היא עידוד. עידוד זו מיומנות מורכבת, עדינה ונרכשת. את הנושא ניתן ללמוד בהרחבה בקבוצות הורים. בברכה, עינת גבע, מכון אדלר.
 
מיריה נא לא לפרסם בפורום

שלום מיריה, אני חוזרת ומבקשת לא להשתמש בפורום לפרסום אישי. תודה מראש, עינת גבע מנהלת הפורום.
 
למעלה