מונה הזמן כיצד הוא עובד ?

david m

New member
מונה הזמן כיצד הוא עובד ?../images/Emo133.gif

שלום , קראתי באיזה שהוא מקום ששעון הטיסה (לפיו מחייבים את זמן הטיסה בשעורים) עובד במתכונת של שעוני ג´יירו . שאלתי האם השעון פועל כמו מד היניקה , רק בסיבובי מנוע גבוהיים ? או במילים אחרות האם בהסעה , הוא בהמתנה ממושכת שהמנוע פועל , מונה הזמן מתקדם ? בברכה , דוד מוטי
 
יש שני מוני זמן בדרך כלל

המונה לפיו אתה מחוייב בשעות הטיסה הוא שעון רגיל תצוגה דיגיטלית והוא עובד מייד עם בנית לחץ שמן במנוע. השעון השני עם מותקן בכלל, הוא חלק אינטגרלי של המד סל"ד והוא עובד מלא רק בסלד עבודה, בסלד סרק הוא מסתובב מאוד לאט כך שלמעשה מראה את זמן האויר נטו פלוס הרצת מנוע. ואין לו כל קשר ליניקה!!!
 
יש עוד שיטות

1. חשמלי - הפעלת ´מסטר´ - ה´הובס´ עובד. 2. חשמלי + לחץ שמן - גם ללא הפעלת ´מסטר´ לחץ השמן מפעיל מגע חשמלי וה´הובס´ עובד. 3. לפי מד סל"ד - ה´הובס´ משתנה בהתאם לסל"ד. בסל"ד נמוך/סרק לאט ומעבר לו, כרגיל. 4. כל אחד מאלו + גלגלים - כל עוד הגלגלים בחוץ ה´הובס´ לא עובד. רק כאשר הגלגלים מכונסים - ה´הובס´ עובד. סידור זה קיים בדרך כלל, במטוסים דו מנועיים. יוסי
 
שההובס יעבוד כשגלגלים מקופלים

זה בדרך כלל לא עשוי כך באף מטוס ואני מדבר איתך כ"חממניחק" בעבר הרחוק שלי וכמפעיל של כחמישה מטוסים פרטיים. אם תרצה, אני יכול להעביר לך את הסכמה החשמלית של זה אם צריך.
 
אם חשוב לך לדעת תטלפן אלי.

את הטלפון שלי תוכל להשיג במודיעין טייס ואו במודיעין 144 ואו באויה
 
לא הבנתי מדבריך אם..

אתה מתכוון שאין מטוס שה"הובס" עובד רק כאשר הגלגלים מקופלים (תשאל על ה - 310 של מונאייר) או התכוונת שזה לא בעייה לסדר שכך יהיה (בתור חמ"מניק)? ונטע, באמת, אם תחליטי לטוס עם גלגלים בחוץ, ה"הובס" לא יעבוד. אבל, מסתבר שלא כל יצרני המערכות בתעופה לקחו בחשבון את "המבנה הגינטי התכמני" של הטייס הישראלי המצוי.
 

laronpilot

New member
אולי כולם יודעים, אבל בכל זאת../images/Emo108.gif

במטוס יש שעון מיוחד לחישוב הזמן הנקרא "הובס" בשעה הוא "זז" 10 פעמים והיות ובשעה יש 60 דקות, אנו נוהגים לספור כל יחידה כ 6 דקות כלומר, טסת 1 יחידה = טסת 6 דקות - מעגלים ל 5 דקות 2 יחידות = 12 דקות - מעגלים ל 10 דקות 3 יחידות = 18 דקות - מעגלים ל 20 דקות ורושמים בלוג בוק. יצויין עוד כי השעון עובד על סיבובי המנוע, כלומר גם אם תסיע חצי שעה על הקרקע, אפילו ללא המראה אחת, עדיין תוכל לרשום 30 דקות זמן טיסה. נתקלתי כבר בכמה טייסים שלא ידעו איך לתרגם את ההובס ללוג בוק ואני מקווה שהמידע, אפילו אם הוא מוכר, יעשה שירות למישהו. נחיתות בטוחות יפתח לרון
 
לא בהכרח

אכן כך המצב ברוב המטוסים אך ישנם מטוסים שההובס שלהם מחובר למאסטר ומתחיל למנות זמן מרגע הפעלת מאסטר, עוד לפני ההתנעה. במקרה כזה - אם המטוס שכור - העלות גדלה, במיוחד כאשר מייבשים אותך בהמתנה לרשות התנעה. אני ממליץ לשוכרי המטוסים לבדוק הנושא בכל מקרה לגופו.
 

david m

New member
אז מה בסוף ?

האם בססנא 152 המונה מתקדם כשמיבשים אותך בהמתנה להתנעה כשמסטר דלוק ? או בהסעה ממושכת ? כל דקה זה 14 שקל !
 
רישום בלוג -בוק

השיטת הרישום בלוג-בוק שתוארה ע"י יפתח לרון מקובלת בישראל. שיטה זו היא מוזרה ביותר ולא ידידותית למשתמש - עיגול זמנים, וסיכומים על בסיס 60 (שעון). לא בכדי ה- "הובס" בנוי על בסיס עשרוני, זו באמת לא היתה בעייה ליצר אותו כך שימנה על בסיס 60 (12 פעימות - כל פעימה 5 דקות). פשוט, יצרו אותו על בסיס 100 לצורך הנוחיות שבסיכומי השעות הן ב- לוג-בוק והן בכל הרישומים הרלוונטים (TBO, מעקבים מחקרים). בכל העולם ! בודאי בארה"ב, הרישום בלוג-בוק הוא על בסיס עשרוני בדיוק כמו שרשום ב- "הובס". דוגמה: טסת 6 פעימות - אתה רושם 0.6 שעות. טסת 7 פעימות - אתה רושם 0.7 שעה. טסת 13 פעימות - אתה רושם 1.3 שעה. ואז הסיכום פשוט: 0.6+0.7+1.3= 2.6 שעות, וזאת במקום לתרגם לשעות: 0:35+ 0:40 + 1:20 = 2:35 אני, בלוג- בוק שלי, עברתי לפני כשנה לרישום עשרוני. תחשבו על זה. כדאי ופשוט. אגב, גם בהתחשבנות הכספית מול החברות, זה קל: לשלם 1.3 ממחיר שעה במקום לחלק את מחיר השעה ל - 60 ולהכפיל ב- 80 (1:20) יוסי מיליס יוסי מיליס
 
hobbes VS tach

ההפרש בין שני המודדיים נע בין 10% ל 15% בגלל אופן פעולתם כפי שהסבירו יפתח ויאיר. אגב, ישנם מטוסים שה- HOBBES שלהם מחובר ל- MASTER ומכיוון שאנו משלמים לחברות ההשכרה על פיו הרי שעלויות ההשכרה גדלות במקרה כזה. את הטיפולים במטוס ומניין שעות המנוע לחישוב TBO מונים עפ"י ה- tach הנקודה חשובה למכלול השיקולים העומדים בפני המתלבט לרכוש מטוס כנגד לשכור.
 
דוד מוטי-עוררת דיון ישן...

א. ברוך הבא לפורום. נשמח להכירך דרך כרטיסך האישי וכמובן בדיונים בפורום ב. עוררת דיון ישן שמסקנתו היחידה,לדעתי,שרוב משכירי המטוסים בארץ,יעשו הכל ששעון זה יפעל כשהמטוס "מריח" אותך מרחוק. כך ניתן לגבות יותר כסף,ללא כל הצדקה. ג. המצב איננו כך בהרבה חברות בחו"ל,שם לפחות נוהגים בהגינות בכספך. ד. שמעתי שהיו כמה "הגונים" כאלו גם בארץ, פעם ברוך הבא
 
למעלה