מונחים

lolly87

New member
מונחים

כשחושבים על התחום הזה של לקויות למידה ואסטרטגיות, אז יש שימוש במונחים כמו "לקויי למידה", "לקות קריאה" (דיסלקסיה), "לקות כתיבה" (דיסגרפיה), "לקות בחשבון" (דיסקלקוליה). ואחת הדרכים לנסות לסייע היא "הוראה מתקנת".
מה אתם חושבים על המינוחים הללו?
האם נכון לדבר על הילדים הללו כבעלי לקויי? איך השימוש במונחים האלה והתיוג הזה משפיע על הילדים?
והאם אנחנו מנסים לתקן אותם על ידי הוראה שונה?
 

lolly87

New member
דעתי

אני לא חושבת שיש בעיה עם המונחים שכוללים "ליקויי", אבל אני חושבת שכאשר מדברים על ילדים צעירים, עדיף להגיד שישנו קושי בקריאה, קושי בכתיבה וכו', ולא לתייג אותם כבעלי לקות.
ולגבי הוראה מתקנת, אחת המרצות שלי אמרה לנו שאנחנו לא באים לתקן אף אחד, ושהגישה היותר נכונה היא הוראה מותאמת, אנחנו מתאימים את ההוראה לילד/ה וזו הדרך היותר נכונה להסתכל על הדברים.
 
למעלה